جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۸
کد خبر: ۵۱۸۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹
شهردار ناحيه پنج منطقه 7 در واکنش به انتشار برخي اخبار نادرست درباره يک دارالقرآن کريم در محدوده اين ناحيه گفت: متاسفانه شاهديم برخي افراد براي دستيابي به منافع شخصي با بهره‌برداري از مقدسات، نسبت‌هاي دروغيني را به شهرداري روا مي‌دارند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران،محمد جواد خسروي ، در توضيح ماجراي رخ داده گفت: در ضلع جنوبي بوستان شهيد توکلي در ناحيه 5 منطقه 7 حسينيه اي قرار دارد که چند ماه قبل بر اساس توافق با هيئت امناي آن قرار شد شهرداري به منظور تکريم شهروندان ، ضمن بازسازي و گسترش فضاي اين حسينيه اقدام به ساخت نمازخانه و سرويس هاي بهداشتي عمومي در زيرزمين آن در کنار بوستان کند .

 

وي با بيان اين که اين موضوع با استقبال هيئت امنا و اهالي مومن محل مواجه شد ، خاطرنشان کرد : پس از اين توافق از طرف اين حسينيه نماينده اي به شهرداري مراجعه و اعلام کرد چون کلاس هاي مختلف مذهبي و فرهنگي در اين حسينيه برپا مي شده به منظور جلوگيري از توقف اين کلاس ها مکان ديگري در زمان بازسازي حسينيه اختصاص يابد .

 

شهردار ناحيه 5 منطقه 7 ادامه داد : در بهمن ماه 90 محل جديد (يک واحد مسکوني 2 طبقه با کليه انشعابات) به حسينيه انصارالمهدي (عج) تحويل داده شد و بر اساس تفاهم نامه منعقده ، مقرر شد مکان حسينيه براي انجام عمليات بازسازي و نوسازي تحويل شهرداري منطقه 7 شود.

 

وي افزود : اما متاسفانه بنا به دلايل نامعلوم و علي رغم استقرار کلاس ها در محل جديد ، حسينيه تخليه نشد و تذکرها و پيگيري هاي شهرداري هم در اين مورد بي نتيجه ماند و حسينيه انصارالمهدي (عج) هم اعلام کرد فرد معرفي شده به عنوان نماينده را قبول نداشته و اين موضوع ، مشکل را پيچيده تر کرد ؛ حتي مسئولان حسينيه از حضور در جلسه مشترک براي تعيين تکليف هم خودداري کردند لذا مقرر شد به جهت عدم همکاري و تمايل حسينيه به بازسازي و تحويل مکان ، حسينيه در همان محل فعلي خود ادامه کار دهد و ملک معوض تحويل داده شود.

 

وي گفت: به منظور حل مشکل بنا شد امکانات منتقل شده در کمال احترام به محل حسينيه ارجاع داده شود.

 

خسروي تصريح کرد : متاسفانه مشخص نيست به چه دليلي پس از انتقال امکانات ياد شده در نهايت احترام و اصول شرعي به حسينيه ، از پذيرفتن آن ها خودداري شد و عوامل شهرداري ناچار شدند اين امکانات را به محل ديگري منتقل کنند .

 

وي ادامه داد : متاسفانه برخي افراد فرصت طلب با انگيزه سودجويي مبادرت به صحنه سازي به هم ريختن وسايل متعلق به حسينيه و پس از آن اقدام به تصويربرداري و ادعاي اهانت به مقدسات کردند که اين موضوع سوالات بسياري در اذهان عمومي ايجاد کرده است .

 

خسروي تاکيد کرد : شهرداري منطقه 7 تصميم دارد اين موضوع را از طريق دستگاه قضايي پيگيري کرده و اجازه نخواهد داد خادمان قرآن کريم در شهرداري اين ناحيه به واسطه سودجويي برخي افراد مورد تهمت و افترا قرار گيرند .

 

بر اساس اين گزارش شهرداري منطقه 7 پيگيري حقوقي از مسببان اين موضوع را در دستور کار قرار داده است.

نظر شما