شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۰
کد خبر: ۵۲۰۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
معاون امور شهري و محيط زيست شهرداري منطقه 4 از احياي عمارت تاريخي ارباب هرمز و باغ اناري با قدمتي بيش از 1 قرن در منطقه خبر داد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 4 حميد ناصحي معاون امور شهري و محيط زيست منطقه با بيان اين مطلب گفت :عمارت ارباب هرمز و باغ اناري تهرانپارس از مهمترين بناهاي به جا مانده از خان زرتشتي تهرانپارس است و به عنوان يکي از بي نظيرترين آثار به جا مانده از دوران قاجار با تزئينات منحصر به فرد بوده است.

 باتوجه به قدمت صدساله و به منظور جلوگيري از آسيب آن، عمليات بازسازي ومرمت عمارت ارباب هرمز با همکاري سازمان زيباسازي تهران آغاز شد.

وي گفت:در اين خصوص برداشتهاي ميداني ،نشستهاي تخصصي وعمومي با حضور کارشناسان ومسئولين مربوطه انجام پذيرفته وپيمانکار واجد شرايط از طريق فراخوان عمومي انتخاب و با نظارت کارشناسان سازمان زيباسازي تهران آغاز به کار نموده است.

معاون امور شهري و محيط زيست در ادامه افزود: اين عمارت قاجاري در دو طبقه دربخش مياني باغ اناري قرار داردکه شامل يک تالار مجلل در طبقه نخست با 8 پايه ستون و سرستونهاي کرنتي وسقف گچ بري شده با طرحهاي زيباي هنر ايراني است. 

حميد ناصحي گفت : اين بناي تاريخي با مساحت 770 متر مربع در مورخ 16/12/84 به شماره 14610 در فهرست آثار ملي توسط سازمان ميراث فرهنگي ايران  به ثبت رسيده است.

نظر شما