جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۷
کد خبر: ۵۲۰۰۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵
مديرکل سلامت شهرداري تهران با اشاره به فعاليت هاي معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران به مناسبت هفته بدون دخانيات گفت: هم اکنون به تفکيک 124 ناحيه شهر تهران، به ازاي هر ناحيه يک بوستان بدون دخانيات راه اندازي شده و بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته قرار است تمامي بوستان هاي شهر تهران به بوستان هاي بدون دخانيات تبديل شوند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران محمد مهدي گلمکاني در مورد اقدامات شهرداري تهران به مناسبت فرا رسيدن هفته بدون دخانيات اظهار کرد: از 4 تا 10 خرداد ماه هفته ملي بدون دخانيات نامگذاري شده که در اين مورد شعار روز جهاني هفته دخانيات «دخالت صنايع دخاني چند مليتي را متوقف کنيد» است.

 

وي ادامه داد: پنج شنبه 4 خرداد به عنوان اولين روز از هفته ملي بدون دخانيات، به عنوان «تهران بدون دخانيات و سيگار» نامگذاري شده که در اين روز برنامه ويژه اي در طول خيابان ها و ميادين اصلي شهر برگزار مي شود.

 

مديرکل سلامت شهرداري تهران افزود: در 4 خرداد کانون‌هاي پيشگيري از دخانيات مانور يک ساعته اي را در خيابان ها و ميادين اصلي شهر برگزار مي کنند و با در دست گرفتن تابلوهايي با مضمون «لطفا سيگار نکشيد»،«لطفا سيگار نخريد» و «لطفا سيگار نفروشيد» از شهروندان دعوت مي کنند تا در اين روز از استعمال دخانيات خودداري کنند.

 

گلمکاني در ادامه با بيان اينکه در طول هفته بدون دخانيات، برنامه هاي متعددي در مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار مي شود، گفت: برنامه هايي از قبيل اجراي برنامه هاي آموزشي، برپايي نمايشگاه ها و ايستگاه هاي سلامت، برگزاري مسابقات با موضوع دخانيات، اجراي نمايش ها و تاترها با موضوع ترک سيگار، برپايي پياده روي نمادي و تورهاي آموزشي، برگزاري نمادين دفن سيگار و قليان، گرفتن سيگار از شهروندان و اهداي گل به آنها، تقدير از ترک کنندگان سيگار و راه اندازي کلينيک هاي ترک سيگار در برخي از مناطق در طول اين هفته برگزار مي شود.

 

وي با اشاره به برگزاري دو همايش بزرگ به مناسبت هفته بدون دخانيات در مناطق 18 و 11 از برپايي ايستگاه هاي مشاوره اي ترک سيگار در مترو و ميادين ميوه و تره بار خبر داد و افزود: هم اکنون به تفکيک 124 ناحيه شهر تهران، به ازاي هر ناحيه يک بوستان بدون دخانيات راه اندازي شده و بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته قرار است تمامي بوستان هاي شهر تهران بوستان هاي بدون دخانيات باشد.

 

مديرکل سلامت شهرداري تهران خاطرنشان کرد: هم اکنون در تمامي کلينيک هاي شهرداري تهران برنامه هاي آموزشي براي ترک سيگار به انجام مي رسد.

 

گلمکاني تصريح کرد: مهم‌ترين فعاليت‌هايي که در بوستان‌هاي بدون دخانيات صورت مي‌گيرد، تبليغات محيطي ضد‌مواد دخاني است که ذهن افراد را براي پيشگيري و همچنين ذهن مبتلايان را براي ترک آماده مي‌کند. در عين حال فعالان در بوستان و کارگزاران و باغبان‌هايي که در بوستان مشغول به کار هستند آموزش‌هاي لازم را براي مبارزه با مصرف مواد دخاني مي‌بينند.

 

نظر شما