جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۲۰۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳
به مناسبت آغاز هفته بدون دخانيات ،جمعي از شهروندان منطقه 3 تهران پنج شنبه-4 خرداد- با در دست داشتن پلاکارهايي با مضمون مبارزه با دخانيات مسير چهار راه پارک وي تا ميدان ونک در خيابان ولي عصر را پياده روي مي کنند.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 3 ، مسايلي رئيس اداره سلامت اين منطقه با اعلام اين خبر گفت : حدود 160 نفر از اعضاي کانون پيشگيري از دخانيات در روز چهارم خرداد ماه در بخشي از خيابان ولي عصر را حرکت کرده و پلاکاردهايي را با مضمون " حداقل امروز سيگار نخريد ،نکشيد و نفروشيد" را حمل کرده و در معرض ديد عموم قرار مي دهند.

وي در ادامه همچنين از برپايي همايشي با عنوان "جوانان، نوجوانان و زنان اهداف صنايع دخاني" در روز هفدم خردادماه در باشگاه خانواده خبر داد و افزود: اين همايش که با حضور مسئولين اداره سلامت شهرداري تهران ،شهرداري منطقه 3 و وزرات بهداشت برگزار مي شود از 10 شهروندي که موفق به ترک سيگار شده اند تقدير مي شود.

 وي در ادامه با اشاره به اينکه روز جهاني بدون دخانيات هر سال در 31 مي مصادف با 11 خرداد برگزار مي شود افزود: چهارم تا يازدهم خرداد نيز به عنوان هفته ملي بدون دخانيات انتخاب شده است تا توجه همگان به مضرات و خطرات استفاده از دخانيات جلب شده و  راهكارهاي جلوگيري از مرگ و مير ناشي از آن بررسي شود.

استفاده از مواد دخاني مهم ترين عامل مرگ و ميرهاي قابل پيشگيري محسوب مي شود و از هيمن رو، خطر بروز سرطان در سيگاري ها بيش از ديگران است و اين افراد حداقل 15 سال زودتر از افراد غير سيگاري به سنين در معرض خطر سرطان مي رسند ضمن اينکه خطر بيماري قلبي و سرطان ريه در افراد غير سيگاري که در خانه در معرض دود سيگار اطرافيان خود هستند، 25 درصد بيشتر از ديگران است.

نظر شما