جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۹
کد خبر: ۵۲۲۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۵
نمايشگاه گروهي اعضاي انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ايران ششم تير در گالري شيرين افتتاح مي‌شود.

سارا روحي‌صفت، عضو انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ايران، ‌در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» درباره اين نمايشگاه گفت: عنوان اين نمايشگاه «فيگوراتيو» است و دليل اين نامگذاري اين است که تعدادي از اعضاي جوان انجمن مجسمه‌سازان به شيوه رئاليسم خلق اثر مي‌کنند و آثار بسيار ارزشمندي نيز آفريده‌اند.



وي ادامه داد: تعدادي ديگر از اعضاي انجمن نيز هستند که متناسب با جريان هنري معاصر، به فيگور گرايش دارند و آثار فيگوراتيو خلق مي‌کنند و ما سعي کرده‌ايم در اين نمايشگاه، مجسمه‌سازي کلاسيک، رئال و جديد را در کنار هم با يک موضوع واحد ارائه دهيم و فرصتي را براي ديده شدن آثار فيگوراتيو مجسمه‌سازان فراهم کنيم.



وي توضيح داد: اين نمايشگاه با همکاري گالري هما و گالري شيرين برپا مي‌شود و تنها اعضاي انجمن مجسمه‌سازان در آن شرکت خواهند داشت و درواقع يک فراخوان داخلي براي شرکت در آن منتشر شده است.



انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ايران در فراخوان اين نمايشگاه از همه هنرمندان مجسمه‌ساز که در زمينه فيگور (رئال، هايپر رئال، معاصر، نگاه ويژه و هر نوع گرايش مربوط به آن ) مشغول به فعاليت هستند، دعوت کرده حداکثر 2 اثر از آثار خود را براي انتخاب، تا پايان وقت اداري 17 خرداد 91 برروي CD به دفتر انجمن تحويل دهند.

هيئت انتخاب آثار اين نمايشگاه متشکل از محمدباقر ضيايي، حميد شانس، ليليت تريان، ايرج محمدي و رضاقره باغي است و مجموعه تعاريف براي رويکردهاي متعارف فيگور و همچنين تصاويري از محل نمايش آثار در سايت انجمن ارائه خواهد شد.

نحوه اجرا، متريال و ابعاد براي آثار ارسالي آزاد است و عکس‌ آثار بايد با فرمت JPG و حداقل کيفيت dpi 300 ارسال شده و اثر را حداقل از سه زاويه با کيفيت مطلوب نشان دهد.

هزينه شرکت در اين نمايشگاه 30 هزار تومان است و هنرمندان متقاضي بايد CD آثارشان را تا 17 خرداد به دفتر انجمن واقع در ميدان هفت تير، خيابان بهار شيراز، خيابان خداپرست، خانه هنرمندان شماره 2 تحويل دهند.

نمايشگاه «فيگوراتيو» از 6 تيرماه 91 در گالري شيرين واقع در ولنجک، خيابان هجدهم، پلاک 9 برپا خواهد بود.

نظر شما