جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۲۲۱۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲
آغاز پيشگيري از مواد دخاني در شمال تهران
مشاور شهردار منطقه 3 در امور اجتماعي و فرهنگي از آغاز برنامه هاي پيشگيري از مواد دخاني در محلات شمال تهران خبر داد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 3، مهدي پيرهادي در همايش "نوجوانان، جوانان، زنان هدف مواد دخاني" که در باشگاه خانواده برگزار شد در اين خصوص گفت: آموزش و پيشگيري از مواد دخاني يکي از گام هاي مهم شهرداري تهران در راستاي ارتقاي سلامت شهروندي است و برپايي کارگاههاي آموزشي ، همايش ، مشارکت و همياري با تشکل هاي غيردولتي و نمايش فيلم هاي آموزشي از جمله برنامه هاي اجرا شده در اين راستا ست .

وي ادامه داد: براي کاهش خطرات ناشي از مواد دخاني بايد آموزش و فرهنگ سازي را ميان همه اقشار جامعه تسري داد چرا که مصرف کنندگان مواد دخاني هزينه هاي دوبرابري را براي درمان استفاده مي کنند.

در ادامه دکتر آذري پور عضو کميته سياست گذاري کنترل دخانيات با بيان اينکه شهرداري تهران هيچگونه مجوزي براي جايگاه هاي عرضه قليان صادر نکرده است افزود: امروزه نوجوانان، جوانان و زنان هدف صنعت دخانيات قرار دارند.

وي درخصوص تاريخچه مصرف مواد دخاني در کشور تصريح کرد: در گذشته فقط افراد مسن جزء مصرف کنندگان مواد دخاني به خصوص قليان بودند اما صنعت دخانيات عادت و فرهنگ استعمال دخانيات را شناسايي کرده و آن را به نفع خود تغيير داده به طوري که امروز شاهد پايين آمدن سن مصرف کنندگان مواد دخاني هستيم.

وي تعداد مصرف کنندگان زن مواد دخاني در کشور را 4 درصد خواند که نسبت به 15 سال گذشته دوبرابر شده است و همين امر نشان دهنده آن است که زنان به عنوان هدف اول صنعت دخاني قرار گرفته اند.

وي هشدار داد: متوليان صنعت دخاني به اسم حقوق برابر رفتار ناپسند مصرف سيگار و قليان را در ميان بانوان ترويج داده اند.

در خاتمه اين همايش از 10 شهروندي که موفق به ترک سيگار شده اند تقدير شد.

گفتني است چهارم تا يازدهم خرداد به عنوان هفته ملي بدون دخانيات انتخاب شده است تا توجه همگان به مضرات و خطرات استفاده از دخانيات جلب راهكارهاي جلوگيري از مرگ و مير ناشي از آن بررسي شود.


نظر شما