جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۲۳۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵
اقدامات شهرداري براي 14 و 15 خرداد تشريح شد
با گشايش مجموعه عروجيان به زودي تمامي امواتي که در بهشت زهرا(س) دفن خواهند شد، به صورت کاملا مکانيزه شستشو خواند شد.

به گزارش خبرنگار«شهر»، مجتبي عبدالهي ، معاون خدمات شهري شهرداري تهران پيش از ظهر چهارشنبه-10 خرداد- در نشستي خبري با خبرنگاران از آغاز به کار آزمايشي غسالخانه «عروجيان» که تمام مراحل آن مکانيزه است خبر داد و گفت: پس از اتمام مراسم ويژه اي که همزمان با رحلت امام(ره) در مرقد و بهشت زهرا(س) برگزار مي شود، اين غسالخانه کار خود را به طور آزمايشي آغاز مي کند.

اين در حاليست که پيش از اين همزمان با شهادت شهيد تهراني ، مراسم تدفين اين شهيد در مجموعه عروجيان صورت گرفت و قرار بود که پس از آن اين مجموعه فعاليت خود را به طور آزمايشي آغاز کند.

رايزني براي تبليغ رايگان محصولات ايراني

وي درباره ممنوعيت تبليغات کالاهاي خارجي گفت: با توجه به اينکه امسال، سال توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني است مصمم هستيم از توليدات داخلي حمايت کنيم و ممنوعيتي براي تبليغات کالاهاي صد درصد خارجي ايجاد مي‌کنيم.


معاون خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينکه سطح تبليغات در شهر کاهش يافته است، گفت: در اين لايحه خواسته‌ايم عرشه پل‌ها با يک تخفيف 50 درصدي و حتي براي برخي موارد به صورت رايگان تبليغات کالاهاي داخلي را انجام دهند و همچنين افزايش تخفيفات براي تبليغات کالاهاي داخل را خواستار شديم.


وي با بيان اينکه در موضوع تبليغات کالاهاي خارجي شهرداري‌ تصميم‌گيري نميکند گفت: سازمان زيباسازي کار اجرايي انجام مي‌دهد، شوراي فرهنگي وجود دارد که در اين زمينه مصوبه را تصويب و به شهرداري ابلاغ مي‌کند.


معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به اينکه جمع‌آوري تبليغات کالاهاي خارجي را آغاز کرده‌ايم گفت: لايحه ممنوعيت را دو تا سه هفته پيش در 4 تا 5 بند در جهت کمک به توليد داخل به شوراي شهر داده‌ايم در صورت تصويب به طور کامل عملياتي خواهد شد.


عبداللهي در خصوص تبليغات کالاهاي خارجي در فروشگاه‌هاي شهرداري گفت: تبليغات محدود شده و در پي ارائه کالاهاي داخلي هستيم.

گوشت هاي مراکز شهرداري سالم است، خيال شهروندان تخت!


معاون خدمات شهري شهرداري تهران در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه اعلام شده تب کنگو به تهران رسيده چه اقداماتي در زمينه توزيع گوشت در فروشگاه‌هاي وابسته به شهرداري کرده‌ايد گفت: در ارتباط با مواد پروتئيني در چارچوب قانوني وزارت بهداشت عمل مي‌کنيم.

مشروح برنامه هاي شهرداري براي سالگرد ارتحال امام (ره) 

عبدالهي در بخش ديگري از سخنانش برنامه‌هاي بيست و سومين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) را تشيح کرد و گفت: استقرار 300 دستگاه تاکسي ون، 150 تاکسي در ستاد گمشدگان و بيش از 4 هزار و 200دستگاه اتوبوس براي جابجايي زائران در دستور کار قرار گرفته است.


وي با بيان اينکه شرکت مترو در روز 13 و 14 به صورت 24 ساعته و رايگان به زائرين خدمت‌رساني مي‌کند، گفت: همچنين مناطق 21 گانه در پهنه‌هاي مختلف در اطراف حرم حضور دارند و منطقه يک نيز در جماران در حال فعاليت هستند.


عبداللهي با تأکيد بر آماده‌باش کامل نيروهاي خدمات شهري گفت: دست‌فروشان در اطراف حرم جمع‌آوري مي‌شوند.


وي از استقرار 6 ايستگاه فرهنگي در اطراف حرم خبر داد و گفت: شرکت شهر سالم ، ميادين ميوه و تره بار و ساير سازمانها و شرکتهاي زير مجموعه خدمات شهري به فراخور خدماتشان در اين مراسم حضور دارند.


معاون خدمات شهري شهرداري تهران از ساخت سوله‌اي در اطراف حرم خبر داد و گفت: ساخت اين سوله و رهايي از مشکلات چادرها به لحاظ گرما و سيستمهاي گرمايشي کار ارزنده اي بود. بخشي از اين سوله به عنوان بهداري است و بيش از 40 نفر کادر پزشکي در آن مستقرند.


وي با بيان اينکه 500 هزار بسته پذيرايي در بين زائران توزيع مي‌شود، گفت: 110 هزار پرس غذا به ميهماناني که از شب قبل مستقر شده‌اند با همکاري سپاه و بسيج توزيع مي‌کنيم و امکان دارد تعداد پرس‌هاي غذاها افزايش يابد.


وي از ايجاد 1350 سرويس بهداشتي در اطراف حرم خبر داد و گفت: حدود 700 سرويس بهداشتي ظرف چند روز آينده آماده بهره‌برداري مي‌شود و الباقي در آينده نزديک آماده خواهد شد.


معاون خدمات شهري شهرداري تهران از نصب دو پرچم در اطراف حرم خبر داد و گفت: آبنما نيز در اطراف حرم نصب کرده‌ايم.

نظر شما