جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۲۳۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
مدير دفتر توسعه گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: به منظور افزايش ورود گردشگر خارجي به کشور رواديد 60 کشور لغو مي‌شود.

به گزارش «شهر» لادن جعفري تهراني بعدازظهر امروز در کارگروه آموزشي معاونان گردشگري کشور اظهار کرد: با توجه به اينکه يکي از اهداف و اولويت‌هاي اصلي معاونت گردشگري اين سازمان در سال جاري جذب 7.5 ميليون گردشگر خارجي است تشکيل کارگروه‌هاي تخصصي نيز از جمله موضوعاتي بوده که با جديت پيگيري مي‌شود.

 

مدير دفتر توسعه گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: هدف از تشکيل اين کارگروه‌هاي تخصصي رفع مشکلات زيرساختي و زيربنايي در کشور و فعاليت در آن سوي مرزها به منظور ورود گردشگران خارجي است.

 

وي با تاکيد بر توسعه حمل و نقل مرزهاي رسمي و توسعه نظارت بر حمل و نقل هوايي، ريلي، دريايي و ... افزود: نظارت بر بازارچه‌هاي مرزي و صنايع دستي از جمله مواردي است که با حساسيت و جديت در دست اجرا قرار دارد.

 

تهراني افزود: در هفته آينده تعدادي کارشناس از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کشور به استان‌هاي مرزي به منظور شناسايي موانع و مشکلات اعزام مي‌شوند.

 

وي در ادامه از توسعه گردشگري دريايي و ورزشي خبر داد و با اشاره به تشکيل کارگروهي در اين راستا اضافه کرد: در اين کارگروه سعي مي‌کنيم شرايط و زيرساخت‌هاي گردشگري به گونه‌اي مهيا شود که تيم‌هاي ملي ساير کشورها زمان مسابقه با تيم ملي ايران در رشته‌هاي مختلف به همراه هوادارانشان وارد ايران شوند.

 

وي گفت: در بخش توسعه گردشگري دريايي خواستار ايجاد قوانيني به منظور حذف ماليات مربوط به گمرکات هستيم.

 

مدير دفتر توسعه گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري لغو رواديد با 60 کشور دنيا را يکي از راه‌هاي جذب گردشگر به کشور دانست و افزود: اين برنامه را در دستور کار داريم و وزير امور خارجه نيز به طور جدي پيگير است؛ کارهاي مقدماتي شروع شده و در حال حاضر بحث رواديد فرودگاهي و همين‌طور تسريع در صدور رواديد را عملياتي مي‌کنيم.

 

وي گفت: حذف رواديد 60 کشور به ورود گردشگر خارجي رشد چشمگيري مي‌بخشد ضمن اينکه پيگيري‌هاي لازم در اين مورد توسط سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از طريق وزارت امور خارجه در حال انجام است.

 

تهراني با بيان اينکه ايران از لحاظ اکوتوريسم يا طبيعت‌گردي در جايگاه مهمي قرار دارد، گفت: در اين راستا بايد با تسهيل ورود گردشگر و شناساندن موقعيت‌هاي طبيعت‌گردي اين بخش از گردشگري را در کشور توسعه دهيم.

 

به گفته وي با لغو اين رواديد سفرهاي خارجي به کشور به ويژه شهرهاي زيارتي مانند مشهد، قم و شيراز رونق مي‌يابد.

 

مدير دفتر توسعه گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايجاد انگيزه براي تور اپراتورهاي خارجي و داخلي را نيز از جمله موضوعاتي دانست که با تشکيل کارگروه‌هاي تخصصي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

 

وي تصريح کرد: کارگروه توسعه بازار، تبليغات و استقرار دفاتر اطلاع‌رساني در فرودگاه‌هاي بين‌المللي کشور از ديگر موضوعات مهمي به شمار مي‌رود که در حال پيگيري است و به زودي به نتيجه مي‌رسد.

 

وي در پايان با اشاره به شعار امسال هفته گردشگري که "گردشگري و انرژي پايدار، تقويت و تحکم توسعه پايدار" است، اظهار کرد: بايد تمام سعي خودمان را براي معرفي ايران به ساير کشورها به منظور افزايش تعداد ورود گردشگران خارجي به کار گيريم.

 

منبع: فارس

نظر شما