جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۲۶۵۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
قائم‌مقام معاون فرهنگي شهرداري مطرح کرد:
قائم‌مقام معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در مراسم نکوداشت مجتهده فقيد بانو «نصرت امين» گفت: معرفي الگوهاي شخصيتي و علمي يکي از راهکار تبليغ فرهنگ اسلامي و مبارزه با تهاجم فرهنگي است.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، حجت الاسلام و المسلمين امرودي قائم مقام معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران سه شنبه 23 خرداد در مراسم نکوداشت مجتهده فقيد بانو «نصرت امين» با بيان اين مطلب افزود: برگزاري مراسم تجليل و گراميداشت شخصيت‌هاي فرهنگي، علمي و هنري يکي از راهکارهايي به شمار مي‌آيد که شهرداري تهران به منظور فرهنگ سازي و تلاش براي تعالي جامعه در دوره اخير اتخاذ کرده است.

 

وي گفت: پيشرفت و توسعه هر کشوري در گروي شناخت و باور به داشته‌هاي فرهنگي و علمي خود است. حفط و ارتقاي هويت ديني و ملي هر جامعه از مسير احترام و بزرگداشت مفاخر آن مي‌گذرد.


حجت الاسلام و المسلمين امرودي ادامه داد: ارايه الگوهاي شخصيتي و علمي يکي از راهکار تبليغ فرهنگ اسلامي و مبارزه با تهاجم فرهنگي است. امروز هجمه فرهنگي استکبار جهاني قوي‌تر و پيچيده‌تر شده و تنها راه مقابله با آن معرفي اسوه‌هاي دست‌يافتي و سهل الوصول به جامعه است.

 

مشاورفرهنگي شهردار تهران تصريح کرد: معرفي اسطوره‌ و بيان اينکه تنها از مسير سخت و ناهموار مجاهدت و رياضت مي‌توان توفيق علمي و علمي يافت جز ترويج ياس و نااميدي در جامعه، دستاورد ديگري نخواهد داشت.

   

وي مديريت شهري را يکي از متوليان ترويج فرهنگ اسلامي و ديني در کشور دانست و گفت: ترويج فرهنگ اسلامي و ديني همچنين هدايت جامعه به سمت خير، تنها وظيفه شهرداري نيست بلکه اين مجموعه بخش کوچکي از يک مجموعه به شمار مي‌آيد. صدا و سيما، آموزش و پرورش همچنين ديگر سازمان‌ها و نهادها نقش بي‌بديلي در فرهنگ‌سازي بر عهده‌دارند که متاسفانه از آن غافل هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمين امرودي ادامه داد: شهرداري تهران تاکنون اقدامات مناسبي را جهت ترويج فرهنگ اسلامي و ديني در جامعه انجام داده‌است که از اين ميان مي‌توان به تصويب سند عفاف و حجاب شهرداري تهران و ارايه آن در بيست و چهارمين جلسه کلانشهر‌هاي ايران اشاره کرد.

 

وي عنوان کرد: تبديل تهران به نمايشگاه بزرگ آيات و احاديث، راه انداري خانه‌هاي قرآن و عترت در محلات 374 گانه، کمک به مساجد، تشکيل کميسيون ترويج فرهنگ عفاف و حجاب از ديگر اقداماتي است که شهرداري تهران در اين حوزه انجام داده است.

 

اين مراسم با قرائت پيام آيت الله العظمي «حسين مظاهري» مرجع عاليقدر کار خود را آغاز کرد.

نظر شما