جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۲۷۰۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱
معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه 19 از برگزاري مراسم تدفين پيکر دو شهيد گمنام در دانشگاه فني دخترانه شريعتي خبر داد و گفت: اين مراسم با حضور آحاد مردم شنبه آينده همزمان با شهادت امام موسي کاظم (ع) برگزار مي شود.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، حجت الاسلام رسول جوادي با بيان اين خبر افزود: هدف از اجراي اين برنامه که در راستاي فرهنگ ميثاق با شهدا انجام مي شود، عطرافشاني معنوي شهر و تأثيرگزاري آن در زندگي شهروندان است. وي با اشاره به تأثير عميق تدفين شهدا در شهر بويژه براي قشر جوان و نوجوان افزود: يکي از آثار حضور شهدا در دفاع مقدس اين است که با گذشت سالها حضور معنوي آنها را در زندگي شهروندان مي بينيم و بويژه قشر جوان و نوجوان با الگو برداري از اين عزيزان، در مسير نوراني شهدا قدم گذاشته و رفتار و اعتقادات خود را هم جهت با آنان تعيين مي کنند.

جوادي اجراي اين برنامه را در دو بخش تشريح کرد و گفت: بخش اول اين برنامه همزمان با شب شهادت امام موسي بن جعفر (ع) در مسجد امام زمان (عج) واقع در خيابان ميثاق محله بستان برگزار مي شود.  در اين مراسم که جمعه شب بعد از نماز مغرب و عشاء اجرامي شود، ضمن اجراي مناجات و زيارت عاشورا، سخنراني و عزاداري را خواهيم داشت.

بخش دوم برنامه نيز مراسم تشييع پيکر دو شهيد گمنام است که صبح روز شنبه از مقابل مسجد امام زمان(عج) شروع مي شود و با حضور آحاد مردم که عمدتا نيز جوانان، نوجوانان و دانشجويان هستند در مسير خيابان ميثاق به سمت دانشگاه فني شريعتي ادامه دارد. به گفته وي در محوطه داخل دانشگاه که محل دفن پيکر شهدا خواهد بود، مراسم عزاداري شهادت امام موسي کاظم (ع) و سخنراني با حضور شهردار منطقه برگزار خواهد شد.

جوادي خاطرنشان کرد: منطقه 19 به دليل قرار گرفتن بهشت زهرا در محدوده آن، افتخار ميزباني از همه شهدا را دارد و اميد است با تدفين پيکر اين دوشهيد گمنام،  زندگي همه شهروندان با ياد و خاطره شهدا عطرافشاني شود. گفتني است تدفين پيکر شهداي والامقام در منطقه از پيشنهادات اعضاي ستاد کنگره شهداي منطقه 19 بوده است که با تشييع پيکر اين دوشهيد گمنام محقق مي شود.

نظر شما