جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۵
کد خبر: ۵۲۷۹۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
پارکينگ مکانيزه گل آراي شهرداري منطقه 19 در آسـتانه عيد سعيد مبعث طي مراسـمي با حضور معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در بازار عبـدل آباد افتتاح شـد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، در اين مراسم عباداله فتح الهي شهردار منطقه ضمن سپاسگزاري از تلاشهاي معاونت حمل ونقل و ترافيک شهرداري تهران در توسعه شهر تهران گفت: اين معاونت طي چندسال اخير به گونه اي در عرصه حمل و نقل درخشيد که به اذعان سازمانهاي بين المللي شهر تهران را در رديف کلانشهرهاي برتر قرار داد.

وي با اشاره به موقعيت و امکانات ترافيکي محله شکوفه بيان کرد: وجود دو بزرگراه شهيد کاظمي و شهيد چراغي و نيز عبور خط 3 مترو از آن، باعث ايجاد ترافيکي فرا منطقه اي در اين محله شده است. ضمن اينکه وجود بازارچه احساني و مراجعه روزانه 50 تا 100 هزار شهروند براي تأمين مايجتاج هاي روزانه به اين بازار، اهميت اين محله را دو چندان کرده است.

به گفته فتح الهي موقعيت استقرار بازارچه احساني در اين محله تبعاتي هم چون ترافيک و تردد زياد خودروها را داشته است که ساخت پارکينگ مکانيزه براي پاسخ به اين نياز شهر تهران تحقق يافت. ضمن اينکه امنيت پارک شبانه خودروها نيز هم اکنون فراهم شده است.

شهردار منطقه افزود: با توجه به حجم وسيع خودروها، پارکينگ مکانيزه ديگري با عنوان شهيد سروري در تقاطع خيابان ورزش و جوانه در دست ساخت است تا علاوه بر شهروندان منطقه، مسافرين خط 3 مترو نيز به راحتي به آن دسترسي داشته و از آن استفاده کنند.

فتح الهي يکي از کمبودها و مطالبات مردم اين محل را نبود سرويس بهداشتي و فضاي خدماتي رفاهي عنوان کرد و افزود: به همت شهرداري منطقه اين امکان براي شهروندان فراهم خواهد شد اما دربحث نگهداشت آن هيئت امنا بايد همت کنند. شهردار منطقه ملزم ساختن کارخانه هاي توليد خودرو به تأمين پارکينگ را از مقدمات شماره کردن خودروها به عنوان طرحي که توسط شهرداري تهران دنبال مي شود، اعلام کرد. همچنين پروژه هاي عمراني مختلف نيز به منظور تأمين کسري هاي گذشته پارکينگ ، در حال اجرا است تا بخشي ازاين کمبودها جبران شود.

شهردار منطقه ضمن سپاسگزاري از تلاشهاي دکتر قاليباف و شهرداري تهران در تأمين چند برابري زيرساختهاي جنوب شهر گفت: درحال حاضر زيرساختهاي جنوب تهران از شمال آن غني تر است که با جذب سرمايه گزاران و ايجاد تحرک اقتصادي و اجتماعي مي توان از برکات اين زيرساختها بهره بيشتري برد.

وي در ادامه با اشاره به وجود 10 سراي محله در منطقه 19 از اجراي فعاليتهاي فرا محله اي در آنها خبر داد و افزود: مصداق اين فعاليتها برگزاري بزرگترين جشنواره رباتيک دانشجويي در سراي محله بهمنيار است که خود گوياي اداره شهر توسط نخبگان و حضور خودجوش نخبگان محلي در عرصه هاي مختلف است. در ادامه اين مراسم معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با تشريح گوشه اي از فعاليتهاي شهرداري تهران در فراهم کردن زيرساختهاي توسعه و گسترش حمل و نقل عمومي در شهر تهران گفت: گسترش خطوط مترو، افزايش اتوبوسهاي تندرو و ساخت بزرگراه ها از جمله اين اقدامات محسوب مي شوند. جعفر هاشمي تشکري ساخت پارکينگهاي مکانيزه را در فضاهاي محدود بسيار کارساز خواند و گفت: شهرداري منطقه 19 توانست اقدام خوبي در اين زمينه انجام دهد اما اين کافي نيست و شهرداري بايد فعاليتهاي خود را در همين مسير تداوم بخشيده و زمينه را براي جذب سرمايه گزاران فراهم کند.

در پايان اين مراسم پارکينگ مکانيزه گل آرا با حضور معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، شهردار و جمعي از مسئولين شهرداري منطقه، شوراياران و اهالي منطقه افتتاح شد. براساس اين گزارش دراين پارکينگ مکانيزه بيش از 180 واحد پارکينگ در 465 متر زمين با ارتفاع 13 متر فراهم شده است. اين درحالي است بيش از 15 درب ورودي براي تسريع در ورود و خروج خودروها و عدم ايجاد ترافيک در ورودي پارکينگ در نظر گرفته شده است. با افتتاح اين پارکينگ ضمن ارائه تسهيلات لازم به مراجعه کنندگان و کسبه بازار عبدل آباد، بهره برداري از يک تکنولوژي نوين فراهم شده است.

نظر شما