جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۲۹۸۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶
قاليباف در جمع جانبازان شهرداري تهران:
شهردار تهران با بيان اينکه منطق سيدالشهدا(ع) تنها راهي است که ما را به اوج مي رساند، گفت : توجه به خانواده شهدا و ايثارگران توجه به فرهنگ عاشورا است که در شهرداري تهران اين امر به طور جدي دنبال مي‌شود.

به گزارش «شهر» دکتر محمدباقر قاليباف امروز يکشنبه 4 خرداد_ در مراسم تجليل از جانبازان شهرداري تهران که به همت اداره ايثارگران در برج ميلاد برگزار شد ضمن تبريک به مناسبت اعياد شعبانيه اظهار کرد: خداوند را شاکرم که توفيق دارم در چنين روز عزيزي که متعلق به شما جانبازان است در جمع شما همسنگرانم که در دوران دفاع مقدس و صحنه هاي انقلاب اسلامي حضور داشته و از انقلاب اسلامي و ولايت دفاع کرده ايد، حضور يابم.

 

قاليباف گفت: انسان ها در زندگي‌شان بي شمار در مقابل دوراهي ها قرار مي‌گيرند که منطق خداوند که منطق عاشورا است را انتخاب کنند و يا منطق ديگري را و افتخار شما جانبازان اين است که در اين دو راهي منطق عاشورا را انتخاب کرديد.

 

شهردار تهران اظهار کرد: شما در جنگ صفين در کنار امام علي(ع) نبوده ايد و يا در جنگ هايي که رسول خدا (ص) حضور داشتند ، شما پس از چند صد سال در رکاب فرزندش بوده ايد . در اين عصر ماديات ، پول ، قدرت ، فراموشي دين و فراموشي عاشورا و ... شما منطق عاشورا را انتخاب کرديد.

 

وي با اشاره به فرموده بنيان گذار انقلاب اسلامي مبني براين که جوانان امروز ما از جوانان صدراسلام وفادارترند اظهار کرد: اين افتخار بزرگي است براي يکايک شما و از خدا مي خواهم که توفيق دهد که دراين چند صباحي که از زندگي ما باقي مانده در همين مسير حرکت کنيم و از همين منطقي که منطق عاشورا است و منطبق بر عقلانيت و اطاعت از ولايت و اميدواري به ولايت است ، پيش رويم.

 

شهردار تهران خاطر نشان کرد: بايد اين روزها روزهاي تذکر و يادآوري براي همه ما باشد که در همه فراز و نشيب ها و همه تلخي ها که روزانه با آن ها روبرو هستيم و شيطان در کمين ما نشسته از خداوند بخواهيم که در اين لحظات ما را به خودمان وانگذارد.

 

قاليباف افزود: بدانيم که منطق سيد الشهدا (ع) تنها راهي است که ما را به اوج مي رساند چه در بعد مادي و چه در بعد معنوي و اميدواريم اين گونه طي مسير کنيم و با سلامت و اميد و عاقبت به خيري زندگي مان را سپري کنيم.

 

شهردار تهران در بخش دوم از سخنانش به خدمت گذاري شهرداري در امور ايثارگران اشاره کرد و گفت: امروز شهرداران نواحي نيز در اين مراسم حضور دارند نه از اين منظر که شهرداران ناحيه هستند بلکه از اين منظر که همه مسئول و خدمت گذار ايثارگران هستند.

 

قاليباف گفت: امروز در شهرداري تهران من و تمام مسئولان مجموعه شهرداري در برابر همه جانبازان مسئووليم. نه تنها جانبازان و ايثارگراني که در مجموعه شهرداري حضور دارند بلکه مسئول حل مشکلات همه جانبازان شهر تهران هستيم تا به طور مستقيم مشکلات اين عزيزان را حل کنيم.

 

وي عنوان کرد: هر فردي که معتقد است مشکلات ايثارگران ، خانواده شهدا و آزادگان تنها به بنياد شهيد ارتباط دارد بسيار بي انصاف است و کسي است که از لطف خدا محروم شده است.

 

وي اظهار کرد: امروز همه شهرداران نواحي ، من و تمام مسئولان شهرداري بايد بدانيم توجه به امور ايثارگران توجه به يک جانباز و يک خانواده شهيد نيست ، هرچند که اين خود افتخار بزرگي است اما توجه به خانواده شهدا و ايثارگران توجه به فرهنگ عاشورا است.

 

قاليباف در ادامه با بيان اين که مگر در عاشورا ما همه چيز را تعطيل نمي کنيم ، به سينه نمي زنيم ، غذاي حضرت را نمي دهيم و مگر همه تلاشمان اين نيست که در روز عاشورا نذري حضرت را بخوريم تا خود را بيمه کنيم. مگر دنبال اين ها نيستيم؟ اما در عمل اين مهم است که به آنهايي که از منطق عاشورا دفاع کردند خدمت کنيم و در واقع اين خدمت به ارزش ها است.

 

شهردار تهران اظهار کرد: امروز حدود 50 هزار جانباز در تهران وجود دارد که ميزان جانبازي آن ها از 10 درصد شروع شده و هزار و 50 نفر بيش از 70 درصد جانباز هستند.

 

وي افزود: اگر ما هيچ کاري نتوانيم براي جانبازان انجام دهيم حداقل مي توانيم به صورت سيستمي در هر ناحيه به آنها سربزنيم و يک خدا قوت بگوييم ، هرچند که مي توانيم خيلي کارها براي آنها به انجام برسانيم.

 

قاليباف ادامه داد: ممکن است يک برادر جانباز خواسته اي از ما داشته باشد که مطابق با ضوابط مالي شهرداري نباشد و به دليل مشکل اعصابي که دارد فريادي هم برسر ما بزند ، بگذاريد فرياد بزند چه اشکالي دارد؟

 

وي خاطرنشان کرد : جانبازي که در 16 سالگي قطع نخاع شده و 30 سال است بر ويلچر مي نشيند و تنها مي تواند سر خود را تکان دهد، اگر اعتراضي به ما مي کند بگذاريد اعتراض خود را بگويد و توانايي شنيدن اعتراض ها را داشته باشيد، چرا که به طور قطع آنها در راه منطق عاشورا ايثارگري و با خدا معامله کردند.

 

شهردار تهران اظهار کرد  اين عزيزان از ما انتظار ادب و احترام دارند و قطعا وظيفه من که يک روز همسنگر آن ها بودم به مراتب سنگين تر از شما شهرداران ناحيه است که ممکن است در دوران دفاع مقدس هنوز متولد نشده بوديد و اگر چنين پستي در اختيار من و شما است به برکت خون شهدا و قطع دست و پاهاي جانبازان است ، امروز اگر من و شما بر مسند قدر و مسئوليت نشسته ايم به خاطر اين افرادي است که روي تخت يا صندلي ويلچر نشسته اند.

 

شهردار خاطرنشان کرد: من مي خواهم تاکيد کنم که ايثارگران ما آنقدر فهيم هستند که مي دانند برخي از خواسته هايشان را نمي توانيم برآورده کنيم اما تا آن ميزان که در توان ما است مي کوشيم تا مشکلات اين افراد برطرف شود و اين حل مشکلات بايد با رعايت کرامت و عزت اين افراد به انجام رسد.

 

شهردار تهران در ادامه با بيان اين که اگر باغ موزه دفاع مقدس ساخته شده به دليل تداوم فرهنگ دفاع مقدس بوده و يا احداث مجموعه قمر بني هاشم (ع) به دليل ديني است که در حوزه سلامت عزيزان جانباز احساس مي کنم افزود : انتشار مجله پايداري نيز به دليل دنبال کردن اين فرهنگ است اين ها حداقل هايي است که بايد دنبال مي کرديم و خيلي از کارها به زمين مانده که بايد به انجام برسد ، اين وظيفه اي است که به دوش همه ماست و همکاران ما در تمامي نواحي شهر تهران نيز بايد تلاش کنند تا مشکل اين افراد به بهترين شکل ممکن برطرف شود.

 

وي با اشاره به دوران دفاع مقدس و اين که در برخي از عمليات ها آن قدر به سنگر دشمن نزديک بوديم که صداي عوض کردن موج راديوي عراقي ها را مي شنيديم گفت: امروز بايد بدانيم که آن سنگر کجاست ، امروز جنگ تمام شده اما دفاع تمام نشده است ، امروز من به عنوان شهردار تهران و شما شهرداران ناحيه بايد بدانيد که همه آن باورها به قوت خود باقي است و بايد از تمام آن باورهايي که براي آن خون داده ايم دفاع کنيم و کارآمدي دين در ادامه جامعه را ثابت کنيم.

 

وي افزود : عدالت را نه در سخن بلکه در عمل بايد به اثبات برسانيم و مردم را به اسلام و انقلاب وفاودار نگه داريم و نسل امروز را با کار خودمان از اسلام نرانيم و با رفتار و ضعف خود کاري نکنيم که مردم از دين رانده شوند.

 

وي خاطر نشان کرد: امروز اگر من در شهرداري تهران در ذهن مردم بدبيني ايجاد کنم فرقي با دشمنان نظام نداريم.

 

قاليباف ادامه داد: امروز در حوزه مسئوليت هستيم و بايد با کارهايمان ، مديريتمان و عملکردمان مردم را به اسلام و انقلاب وفادار نگه داريم .

 

شهردار تهران در ادامه با اشاره به اين که قطعا جانبازان امروز در حل مشکلاتشان از ما نمي خواهند که بر خلاف قانون عمل کنيم اما از ما مي خواهند که آرمان هاي آنان را حفظ کنيم وقتي در خيابان گام بر مي دارند از اين که يک حزب اللهي هستند احساس حقارت نکنند.

 

قاليباف افزود: شهرداران نواحي دو وظيفه مهم دارند که يکي از آن ها دفاع از ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامي و محقق ساختن کارآمدي دين در اداره جامعه است و دوم اين که بايد به فرهنگ ايثارگري و ارزش ها توجه ويژه کنند ، چرا که کار خدا بر زمين نمي ماند و مشکل جانبازان حل خواهد شد ، از خدا بخواهيم که اين توفيق را به ما بدهد که مشکل اين عزيزان به وسيله ما برطرف شود .

 

شهردار تهران با بيان اين که صبر و استقامت از اين بالاتر که 33 سال بر تخت بيمارستان و يا ويلچير نشسته‌اند،افزود : ما بايد حرمت اينن عزيزان را نگه داريم و اگر به دليل وجود مشکلات فريادي هم بر سر ما بزنند بتوانيم دو دقيقه سکوت کنيم و چيزي در جوابشان نگوييم.

 

وي افزود: جانبازان بدانند نماد آن ها حضرت قمربني هاشم (ع) و فرهنگ عاشوراست و هرگز به قاليباف ها توجه نکنند ، آنها با خدا معامله کردند و مشتري آنها خدا بوده است و هر کس با خدا معامله کند به هرآنچه که مي خواهد مي رسد.

 

قاليباف تصريح کرد: رزمنده اي را سراغ دارم که بعد از دوران دفاع مقدس از خدا گله مند بود که چرا در دوران دفاع با اين که در تمام عمليات ها پيش قراول بوده و هرگز در مقابل شليک توپي از ترس خم نشده است به شهادت نرسيده است و به خدا گفت که با کدام عدالت مي خواهي بپسندي که من در خيابان بميرم ، اين رزمنده پس از 36 ساعت که اين گله را از خدا کرد به شهادت رسيد و من مي دانم که اين خواسته تمام جانبازان است و آن ها در زندگيشان يک لحظه آرامش ندارند.

 

شهردار تهران خاطر نشان کرد: به برکت خون شهدا و رشادت شما بنده و امثال من امروز در جامعه مسئوليت و قدرت داريم و بدانيد که متوجه اين موضوع هستيم و اميدوارم بتوانيم انجام وظيفه کنيم.

نظر شما