پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۱
کد خبر: ۵۳۲۷۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱
شهر ورزش بوستان ولايت به مدت يک هفته ميزبان ورزشکاران و ورزش دوستان منطقه 19 است.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، عباداله فتح الهي شهردار منطقه با اعلام اين خبر گفت: جشنواره ورزشي و تفريحي شهرداري منطقه 19 از 14 تير با حضور 13 سراي محله، مديران حوزه هاي ورزشي سراها و نواحي منطقه در بوستان ولايت آغاز و مراسم اختتاميه آن 21 تير با حضور مسئولان منطقه اي و ورزشي برگزار مي شود.

 

وي افزود : غرفه هاي حوزه هاي مختلف اين معاونت از جمله مشارکت شهروندي، امور بانوان، امور فرهنگي، اداره سلامت، آسيبهاي اجتماعي و شهرياران جوان در اين بوستان داير هستند که خدمات مختلفي را همچون آموزش ترافيک، فروش و عرضه توليدات زنان سرپرست خانوار، توزيع محصولات فرهنگي، تست فشار وقند خون، استفاده از تجربيات رها شدگان از دام مواد مخدر در غرفه ويژه آسيبهاي اجتماعي و برگزاري مسابقه بهترين تهيه کننده غذا ارائه مي دهند. علاوه براين 5 غرفه مربوط به نواحي به همراه محلات تحت پوشش در بوستان مستقر هستند. غرفه ستاد بحران نيز به ارائه آموزشهاي مقابله با بحران ها و برنامه هاي نمادين در زمان بحران مي پردازد.

 

فتح الهي تصريح کرد: در اين جشنواره کودکان نيز مي توانند بخشي از اوقات فراغت خود را در غرفه هايي که ويژه آنان داير شده است شاد و بهينه سازند. اين غرفه ها شامل نقاشي و طراحي، گريم، پخش فيلم و کارتون، بازيهاي کامپيوتري است. ضمن اينکه غرفه‌هايي نيز براي رشته هاي مختلف ورزشي و نيز  غرفه اي براي فروش لباس و لوازم ورزشي و کارت شهروندي براي گروه هاي سني مختلف در نظر ديده شده است.

 

شهردار منطقه 19 تهران گفت: در اين جشنواره فضايي به وسعت 50 متر نيز به شکل ميدان محلات قديم براي برگزاري مسابقه کشتي محلي شمال کشور با بهره گيري از آيين جوانمردي و فتوت و با نصب ماکتي از ميرزاکوچک خان آماده سازي شده است. علاوه براين فضايي نيز در جنوب ميدان به منظور انجام ورزشهاي بومي منطقه جنوب با نصب ماکتي از رئيسعلي دلواري تدارک ديده شده است.

 

وي ادامه داد: در غرب ميدان غرفه اي با الهام گرفتن از فرهنگ مردم اردبيل و آذربايجان شرقي و غربي همراه با اجراي برنامه هاي شاد و موسيقي آذري با نصب ماکتي از شهريار و در شرق ميدان غرفه اي به منظور يادآوري دلاورمرديهاي سربداران و فردوسي بزرگترين حماسه سراي ايران زمين اختصاص يافته است.

 

برپايي غرفه هاي خوشنويسي  و خطاطي و منبت کاري، گلسازي، معرق و سفره آرايي از ديگر غرفه هاي فرهنگي مستقر در بوستان هستند.

 

شهردار منطقه خاطرنشان کرد: در طول بخشهاي مختلف جشنواره جوايزي به شکل روزانه به برندگان، قهرمانان ورزشي و ورزشکاران اهدا مي شود.

نظر شما