شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۳۳۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
ويژه برنامه‌هاي مراکز فرهنگي براي نيمه شعبان اعلام شد
همزمان با شب ميلاد امام زمان (عج) تعدادي از فرهنگسراهاي پايتخت با برنامه‌هاي شاد و متنوع ميزبان شهروندان و خانواده‌هاي تهراني خواهند بود.

به گزارش خبرنگار «شهر»، يكي از جشن‌هاي بزرگ مسلمانان شيعه جشن نيمه شعبان است كه همزمان با روز تولد امام دوازدهم شيعيان، حضرت مهدي (عج) در كشورهاي اسلامي و به ويژه در كشورمان ايران برگزار مي‌‌‌شود. مسلمانان به مناسبت اين جشن بزرگ همه ساله کوچه‌ها و خيابان‌ها را آذين‌بندي مي‌کنند و بين مردم و رهگذران گل و شيريني پخش مي‌كنند. تهران نيز مانند شهرهاي ديگر غرق در شادي و سرور مي‌شود و مراسم جشن و مولودي‌خواني در جاي جاي آن برگزار خواهد شد.



جشن نيمه شعبان همچون مناسبت‌هاي مذهبي ديگر فرصت مناسبي براي فرهنگسراها و مراكز سازمان فرهنگي هنري است تا در اين جشن بزرگ در كنار ساير شهروندان به اجراي ويژه‌برنامه‌هاي فرهنگي هنري بپردازد و در شادي آنها شريك باشد.


در گزارش ذيل تمامي برنامه‌هاي مراكز اين سازمان كه به مناسبت اين جشن بزرگ اسلامي تدارك ديده شده است، اعلام شده تا شهروندان بتوانند با اطلاعات كامل در اين مراسم شركت كنند.





جشن انتظار «در آستانه ميلاد منجي» در فرهنگسراي تهران

قنوت انتظار عنوان جشن ويژه نيمه شعبان است که با برنامه هاي شاد و متنوع فرهنگي هنري و با هدف ترويج فرهنگ انتظار و تکريم اعياد مذهبي در آستانه ولادت حضرت مهدي (عج) در فرهنگسراي تهران برگزار مي‌شود.



اين برنامه شامل سخنراني درباره فرهنگ انتظار و ويژگي‌هاي مسلمان منتظر، مولودي خواني، اجراي هنري، مسابقه حضوري و اهداي جوايز امروز چهارشنبه 14 تيرماه از ساعت 18 در محوطه باز اين فرهنگسرا به نشاني انتهاي بزرگراه حکيم غرب – سه راه دهکده المپيک – پشت دبيرستان سپيده کاشاني – خيابان ساحل – بوستان باغ نو ، برگزار مي‌‌شود.






فرهنگسراي مهر ميزبان زائران سلاله نور مي‌شود

اين فرهنگسرا به منظور بدرقه زائران مسجد مقدس جمكران كه مقارن با ميلاد حضرت مهدي (عج) است، ايستگاه فرهنگي را در بزرگراه خليج فارس پس از عوارضي بزرگراه تهران قم بر پا کرده و بسته هاي فرهنگي ويژه اين ايام را در تاريخ‌هاي 14 ، 13 و 15 تيرماه به كاروان‌هاي زيارتي اعزامي از مساجد و پايگاه‌هاي بسيج اهدا خواهد کرد.

علاقمندان جهت كسب اطلاع بيشتر مي‌توانند با شماره تلفن 55033900 تماس بگيرند.





  

«خورشيد پنهان» در فرهنگسراي اميد

در نخستين بخش از مراسم «خورشيد پنهان» غرفه‌اي بر پا است که شامل 3 ميز با عناوين «مراجعه ،غيبت و نصرت» است. در اين ايستگاه کارشناسان مذهبي به سوالات شهروندان در خصوص مفهوم غيبت امام زمان (عج)،حکمت غيبت امام عصر و...پاسخ مي گويند.

در بخش ديگري از اين برنامه ايستگاه نقاشي کودک با عنوان مهربانترين پدر و در رابطه با پيام‌هاي ظهور بر گزار مي شود.

ايستگاه شهر قشنگ ظهور از ديگر ايستگاه‌هاي اين برنامه است که طي آن خاله رويا داستان زندگي امام زمان و غيبت ايشان را بازگو مي کند.

علاقه مندان مي توانند براي شرکت در اين مراسم امروز چهارشنبه 14 تيرماه از ساعت 18 تا 20 به آدرس ميدان امام حسين، خيابان 17 شهريور، خيابان خشکبارچي، بوستان خيام مراجعه كنند.





گذر انتظار در فرهنگسراي اشراق

فرهنگسراي اشراق به مناسبت فرارسيدن ولادت منجي عالم بشريت برنامه هاي متنوعي درتاريخ 15 و 16 تيرماه برگزار مي کند.

در اين گذر برنامه‌هاي ختم حضوري قرآن و صلوات، هنرنمايي گروه هنري حنانه، ايستگاه خوشنويسي اشعار زيبا، پاسخگويي به مسائل شرعي ، اجراي موسيقي محلي خواف و نمايش طنز خانوادگي برگزار مي‌شود.

علاقمندان جهت شرکت در اين برنامه مي‌توانند در تاريخ هاي يادشده از ساعت17 تا 21 به نشاني فلکه دوم تهرانپارس _ انتهاي خيابان جشنواره _ فرهنگسراي اشراق مراجعه كنند.



  


«اکسير اميد» در فرهنگسراي آفتاب

فرهنگسراي آفتاب به مناسبت نيمه شعبان با ويژه برنامه «اکسير اميد» با موضوع اميد و انتظار طي روزهاي 13 تا 15 تيرماه ساعت 20 تا 22 ميزبان شهروندان خواهد بود. به سوي اميد ، اميد هر اميد، نمايشگاه عکس، کتاب ، رسانه‌هاي تصويري و نيز بخش ايستگاه‌هاي شاد شامل (نقاشي، نمايش، کتابخواني و مسابقه) براي کودکان با هدف آشنايي با زندگي ائمه اطهار( ع ) برگزار مي‌شود.

فرهنگسراي آفتاب در خيابان دکترشريعتي ، روبه روي سه راه دولت ، کوچه امامزاده واقع است.




  

برنامه‌هاي نيمه شعبان مراکز فرهنگي هنري منطقه 5

برنامه «شوق انتظار » با بخش هايي چون مولودي خواني ، موسيقي سنتي ، تواشيح و قرائت شعر آييني توسط محمد حبيبي، 14 تيرماه ساعت 19 در فرهنگسراي فردوس برگزار مي شود.

همچنين در کنار برنامه ، يک کارگاه نقاشي برگزار مي شود که طي آن دو هنرمند نقاش ، موضوع انتظار را به تصوير مي کشند.

فرهنگسراي معرفت نيز به همين مناسبت برنامه «روز آرزوها» را با اميد برآورده شدن بزرگترين آرزوي بشريت، ظهور حجت حضرت حجت با اجراي بخش هايي چون مولودي خواني، موسيقي سنّتي، شعبده بازي ، نورافشاني و مسابقه برگزار مي کند. برنامه روز چهارشنبه 14 تيرماه 91 ساعت 19 در فرهنگسراي معرفت برگزار مي شود.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره تلفن 440058900 تماس بگيرند.



  


فرهنگسراي هنگام ميزبان جشن نيمه شعبان

«جشن نيمه‏ شعبان» امروز چهارشنبه 14 تيرماه از ساعت 19 تا 20 شامل تواشيح، موسيقي زنده، مولودي ‏خواني، نمايش طنز، اجراي مسابقه حضوري در فرهنگسراي هنگام برگزار مي‌شود.

فرهنگسراي هنگام در ميدان رسالت، ميدان الغدير، بلوار دلاوران، خيابان آزادگان شمالي، جنب فروشگاه شهروند واقع است.





جشن ميلاد گل نرگس در شهرک آتي ساز

خانه فرهنگ نصر جشن «ميلاد گل نرگس» را در شهرک آتي ساز برگزار مي کند. تواشيح توسط گروه طاها به سرپرستي آقاي درستکار، برگزاري مسابقات فرهنگي ، سخنراني و اهدائ جايزه به قيد قرعه به کساني که روز تولدشان متقارن با نيمه شعبان مي باشد از جمله برنامه هايي است که براي اين جشن تدارک ديده شده است .

اين جشن روز پنج شنبه 15 تير ساعت 19 به نشاني بزرگراه چمران شهرک آتي ساز برگزار مي‌شود.




  

تبريک به منتظران در خانه فرهنگ امامزاده يحيي (ع)

خانه فرهنگ امامزاده يحيي(ع) همزمان با فرارسيدن ميلاد مسعود حضرت وليعصر(عج) و به منظور ايجاد روحيه شادي و نشاط در بين شهروندان، مسابقه ساخت بهترين کارت تبريک را برگزار مي کند.

در اين مسابقه که با هدف تقويت خلاقيت در کودکان و نوجوانان انجام مي پذيرد، شرکت کنندگان مي بايست کارتهاي تبريک را که به مناسبت ميلاد فرخنده حضرت مهدي (عج) و توسط خودشان تهيه و آماده شده است از تاريخ 14 تا 26 تير ماه سال جاري به کتابخانه خانه فرهنگ امامزاده يحيي(ع) تحويل دهند. در پايان مهلت برگزاري مسابقه، به صاحبان بهترين ايده ها و کارتها جوايز ارزنده اي تقديم خواهد شد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره هاي 33553228 و 33508668 تماس بگيرند.



جشن ميلاد موعود در مراکز فرهنگي هنري منطقه 12
اين ويژه برنامه روز چهارشنبه 14تير ماه از ساعت 17 تا 19 با مشارکت ناحيه 2 شهرداري منطقه 12 با اجراي بخش‌هاي متنوعي نظير مولودي خواني، نمايش، موسيقي، مسابقات مختلف فرهنگي، نورافشاني و.... اجرا خواهد شد. خانه فرهنگ دردار نيز در تاريخ ذکر شده، مراسم جشن و سامانه نشاط را با عنوان آخرين فرستاده با مشارکت ناحيه 5 شهرداري منطقه 12 و شوراياري محله آبشار با اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي هنري از ساعت 18 تا 20 در بوستان زيبا برگزار خواهد کرد. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره هاي 33553228 و 33508668 (خانه فرهنگ امامزاده يحيي(ع) و 33551538 – 33515761 (خانه فرهنگ دردار)تماس بگيرند.


روزهاي انتظار در فرهنگسراي سرو

 اين برنامه در روز 14 تيرماه از ساعت 30/18 تا 30/20 در خيابان وزرا، مقابل مسجد حضرت وليعصر (عج) برگزار مي‌‌شود.


  

برگزاري جشنواره بزرگ «منجي» در فرهنگسراي ولا
اين جشن شامل برنامه‌هاي مختلفي از جمله: تواشيح، دوبله، تئاتر، طنز، بخش کودک، موسيقي سنتي، نورافشاني از ساعت 7 تا 11 روز چهارشنبه 14 تيرماه ميزبان علاقه‌مندان است. شرکت کنندگان در اين جشن با اهداي جوايز نفسيي شامل عتبات عاليات از
ديگر برنامه‌هاي جانبي برخوردار مي‌شوند. فرهنگسراي ولا در شهرري، ميدان نماز واقع است.

- همچنين خانه فرهنگ زنجان با جشن انتظار موعود، فرهنگسراي بهمن با جشن بزرگ ميلاد منجي عالم، فرهنگسراي رويش با جشن بزرگ شعبانيه و نورافشاني و فرهنگسراي گلستان با جشن «پيشواز» در روز گذشته 13 تيرماه به پيشواز اين عيد بزرگ رفته‌اند.




شهروندان تهراني براي دريافت اطلاعات بيشتر از برگزاري جشن‌ها مي‌توانند به نشاني www.farhangsara.ir بخش راهنماي ارتباط با مراکز مراجعه كنند يا با شماره 1837 تماس بگيرند.

نظر شما