شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۳۳۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
مديرکل فرهنگي شهرداري تهران از برگزاري جشن هاي نيمه شعبان با هدف تقويت هويت ديني در بوستان هاي بزرگ مناطق 22 گانه و اجراي برنامه گسترده سامانه هاي نشاط در سطح محلات توسط شهرداري تهران خبر داد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، عبادالله رمضاني در خصوص برنامه‌هاي شهرداري تهران به مناسبت نيمه شعبان اظهارکرد: ويژه برنامه «قنوت انتظار» با توجه به گراميداشت نيمه شعبان در سطح شهر تهران برگزار مي‌شود.

 

وي ادامه داد: اين برنامه‌ها با تاکيد بر تقويت هويت ديني، ملي و رشد شخصيت، ترويج باورهاي ديني ، کمک به خلاقيت ، رشد و شکوفايي استعدادها، غني سازي اواقت فراغت، کاهش آسيب‌هاي اجتماعي، توسعه ورزش همگاني و معرفي فرهنگ محلي و بومي ، ارتقاي آگاهي و تقويت مناسبات انساني ، افزايش نشاط اجتماعي با بهره‌ گيري از فضاي معنوي اعياد مذهبي همچنين کارآفريني و توسعه فرهنگي و اقتصادي اجرايي مي شوند.

 

رمضاني با اشاره به اينکه ويژه برنامه‌هاي قنوت انتظار با همکاري و مشارکت جدي مديريت محله و مناطق 22 گانه در سطح مساجد ، سراهاي محله و بوستان‌ها برگزار و به صورت غير متمرکز با محوريت بوستان‌هاي آزادگان، پليس، ولايت، نهج البلاغه طراحي و اجرا مي‌شوند، گفت: جشنواره شوق انتظار نيز در 22 محله منتخب پايتخت برگزار مي شود.

 

مديرکل امور فرهنگي شهرداري تهران خاطرنشان کرد: در نيمه شعبان هر منطقه با انتخاب يک محله به صورت منتخب ، نسبت به آذين ‌بندي مناسب همراه با رعايت اصول اصلاح الگوي مصرف اقدام کرده و اين فعاليت ها با مشارکت مدير محله و شوراياري تحت عنوان «جشنواره شوق انتظار» در محلات منتخب برگزار مي شود.

 

وي در ادامه تصريح کرد : هر منطقه موظف به برگزاري يک برنامه‌ در روزهاي 14، 15 و 16 شعبان در يکي از ميادين و يا بوستان‌هاي اصلي شده است و نورافشاني، اجراي مسابقه‌هاي ورزشي، مسابقه‌ از طريق پيامک، برنامه‌هاي هنري همچنين تواشيح و مولودي‌ خواني مهمترين برنامه‌ جشن‌هاي منطقه‌اي به شمار مي‌آيد.

نظر شما