جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۸
کد خبر: ۵۳۵۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
طرح حمايت از توليدکنندگان داخلي در تبليغات فوريت گرفت؛
رييس کميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران،با اشاره به نامگذاري سال 91 به عنوان حمايت از توليد داخلي، گفت:بايد توجه کنيم به پيام توصيه شده از سوي مقام معظم رهبري به صورت بنيادي ريشه اي و اساسي بپردازيم و تنها درگير ظواهر نشويم.

به گزارش «شهر» يک فوريت طرح حمايت از توليدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات داخلي براي استفاده از ابزارهاي تبليغات محيطي شهر تهران در جلسه امروز شوراي اسلامي شهر بررسي و تصويب شد.

مرتضي طلايي رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر در جريان بررسي اين طرح به تهيه لايحه اي از سوي شهرداري با همين موضوع اشاره کرد و گفت: لايحه تهيه شده نيازمند زمان براي طي کردن فرآيند قانوني بود به همين دليل براي استفاده بيشتر از زمان، اين لايحه با انجام مذاکرات و جمع‌بندي نهايي در قالب طرح تهيه و ارائه شد.

 

وي افزود: با توجه به نامگذاري سال جاري و مصوبه شوراي فرهنگ عمومي در خصوص تبليغات خارجي فضايي ايجاد شد که مديريت شهري بايد شيوه عملي در اين زمينه اتخاذ مي‌کرد در طرح ارائه شده نيز اين شيوه عمل مشخص شده است.

 

رئيس شوراي اسلامي شهر نيز اظهار کرد: مصوبه شوراي عالي استان ها و شوراي فرهنگي عمومي نيز در اين طرح مورد توجه قرار گيرد.

 

عليرضا دبير عضو ديگر شوراي شهر نيز به حضور کارگران ايراني در برخي کارخانجات محصولات خارجي اشاره کرد و گفت: بعضي برندها خارجي است اما سه هزار تا چهار هزار پرسنل ايراني در صنعت مونتاژ آن ها حضور داشته و از اين راه ارتزاق مي کنند.

 

وي افزود: خواهش مي کنم در کميسيون مورد نظر به اين مسئله توجه شود تا اين کالاها در فهرست برندهاي خارجي قرار نگيرد تا با توجه به مسائل اقتصادي و بيکاري لطمه‌اي به کارگران وارد نشود.

 

در ادامه اين جلسه حمزه شکيب رييس کميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران، نيز اظهار کرد: بايد توجه کنيم به پيام توصيه شده از سوي مقام معظم رهبري به صورت بنيادي ريشه اي و اساسي بپردازيم و تنها درگير ظواهر نشويم.

 

وي افزود: ظاهرا در اين طرح فقط به مسئله تبليغات پرداخته شده اما بايد به صورت بنيادي ارتقا کيفيت کالا را نيز مورد توجه قرار داد.آن زمان با حداقل تبليغات مي‌توانيم کار را انجام دهيم.

 

رئيس کميسيون عمران شورا خاطر نشان کرد: در اين خصوص شايد بخشي به دولت برگردد که بايد اقدام شود.

 

چمران نيز اظهار کرد: در اين طرح به کيفيت کالاي داخلي نيز اشاره شده است.

 

نظر شما