جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۱
کد خبر: ۵۳۶۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹
شهردار تهران با بيان اينکه بايد انسان هاي کارآمد و شايسته را به کار گرفت، گفت: امروز بايد پرسيد به چه حقي آدمي را تنها به اين دليل که در دار و دسته ما نيست، از کار محروم مي‌کنيم ؟ اين امر خير و برکت را از کار ما مي‏برد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، دکتر محمد باقر قاليباف، شهردار تهران که به دعوت شهردار تبريز و به منظور شرکت در سومين مرحله طرح سراسري سواد IT به اين شهر سفر کرده بود، در همايش همن انديشي با نخبگان استان آذربايجان شرقي گفت: اگر تحمل فقدان دوستان شهيدي مثل شهيدان باکري، ياخچيان و ... براي ما قابل تحمل است به اين دليل است که احساس مي کنيم در خط و مسيري هستيم که آن خط هنوز هم ادامه دارد.

 

شهردار تهران با تاکيد بر پرهيز از شعار دادن صرف ، عنوان داشت: در شهرداري تهران عنوان کردم که يکي از رسالت هاي ما آن است که شهرداري تهران از از نهادي خدماتي صرف به سازماني فرهنگي و اجتماعي تبديل کنيم، بر اين اساس امروز مطالبه اي که مردم از ما دارند تنها مطالبات عمراني و خدماتي نيست.

 

دکتر قاليباف همچنين تاکيد کرد: در جامعه اسلامي و فرهنگ اسلامي، انسان ها مدار اصلي حرکت هستند و خدمت به خلق خدا است که رضايت الهي را به دست مي آورد ، به عنوان اولين موضوع بايد کرامت انسان‌ها را حفظ کنيم که بالاترين آن حقوق شهروندي است.

 

شهردار تهران با بيان اينکه گاهي کرامت انسان ها را خدشه دار مي کنيم و اگر خدشه دار شد دلمان مي سوزد ، تصريح کرد: بد عمل کردن ما در نظامي که متعلق به اهل بيت (ع) است و مباني الهي دارد ، در واقع ضربه زدن به اسلام ، فرهنگ و اهل بيت است .
 

شهردار تهران خاطر نشان کرد: بايد در ابتدا آگاهي بخشي دهيم و مردم بايد به راحتي به حقوق خودشان آشنا شوند.

 

دکتر قاليباف تصريح کرد: هر جامعه اي که به حق خود آشنا شد محال است که وظيفه خود را نشناسد، درست در همان مسيري که حقوق خودش را مي فهمد ، در همان مسير نيز درک مي کند که او هم وظايفي دارد که بايد نسبت به آن پاسخگو باشد؛ اين امر را امروز در کشور کم داريم و اگر اين اتفاق بيفتد ، اعتماد مردم به عنوان سرمايه عظيم اجتماعي ايجاد مي شود.

 

دکتر قاليباف در ادامه تاکيد کرد : در دوران دفاع مقدس همه رزمندگان به يکديگر اعتماد داشتند اما امروز اين مهم، در جامعه ما بسيار شکننده شده است.

 

شهردار تهران تاکيد کرد: عقبه نظام ما صنعت، اقتصاد، انرژي هسته اي ، تکنولوژي و سياست خارجي نيست بلکه عقبه اين نظام قلب مردم است و نبايد آن را جريحه دار کرد، بنابر اين نبايد دل مردم را بشکنيم بلکه بايد با مردم صاف و صادق باشيم.

 

دکتر قاليباف خاطر نشان ساخت: اگر اين اتفاق افتاد جامعه مدني، توسعه سياسي، آزادي، توسعه اقتصادي و اجتماعي در نوع عالي خواهد بود.

 

به گفته شهردار تهران، ما غفلت کرده ايم که موضوع ما انسان ها هستند نه پول و سرمايه، معدن، نفت، پتروشيمي و ... و اگر اين موارد را از دست بدهيم بايد گفت بخش مهمي را از دست داده ايم.

 

وي يادآور شد: در شهر تهران اينگونه نيست که زباله جمع نکنيم، پارک، مترو و پل نسازيم اما همه اين موارد بايد منجر به اين شود که انسان ها در جمع کرامت پيدا کنند و احساس کنند روز به روز محبت افزايش پيدا مي کند، اين موارد است که جامعه را به سمت موفقيت و پيروزي مي برد.

 

دکتر قاليباف عنوان داشت: توکل، صبر و دعا زماني اثربخش هستند که پيش از آن عقلانيت و معنويت پايه اساسي و ويژه حرکت هاي ما باشد و اگر هر کاري کنيم که عقلانيت در آن نباشد، توکل، صبر، نصرت الهي مفهومي در سنت هاي الهي ندارند.

 

وي در پايان به دو اصل مهم در حوزه مديريتي اشاره کرد و گفت: نخستين موضوع اين است که بايد بدانيم در نظام اسلامي زندگي مي کنيم و کساني که با ما کار مي کنند بايد باورشان به نظام اسلامي باشد و از عمق وجود بپذيزند، راه سعادت ما نيز همين نظام ولايي است.

 

شهردار تهران خاطر نشان کرد: دومين موضوع اين است که مديران بايد انسان هاي کارآمد و شايسته اي باشند در اين ميان خواه قاليباف را قبول داشته باشند و خواه نه ! امروز در شهرداري تهران با مديراني کار مي کنم که در سال 84 دهها سخنراني عليه من کردند و بخش عمده اي از آن ها هم دروغ و تهمت بود اما بر اين باورم که اين افراد آن روز ، آن احساس را داشته اند.

 

دکتر قاليباف تاکيد کرد: کنار گذاشتن هايي که هم در دوران دوم خرداد و هم در اين دوره اخير اتفاق افتاد کار خوبي نبود . حالا اگر کسي قاليباف را نمي پسندد اما نظام ولايي را قبول دارد و شايسته است بايد کار خود را ادامه دهد، بايد پرسيد به چه حقي آدمي را تنها به اين دليل که در دار و دسته ما نيست، از کار محروم مي‌کنيم ؟ اين امر خير و برکت را از کار ما مي برد.

 

شهردار تهران بر ضرورت سعه صدر، تحمل، گذشت و سينه فراخ در برخورد با مسايل تاکيد کرد و گفت: بايد در اينگونه موارد صبر و تحمل کنيم و خداوند نيز پاي اين صبر، گره گشايي مي کند که اينجا هم نصرت الهي مي آيد.

 

وي در پايان ابراز اميدواري کرد که در حوادث بزرگي که پيش روي ما قرار دارد به جاي اينکه با احساساتمان تصميم بگيريم، با عقل تصميم بگيريم.

 

نظر شما