جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۳۶۷۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱
شهردار تهران با اشاره به افزايش فشارهاي اقتصادي:
شهردار تهران گفت: با وجود اهميت ورزش براي سلامت جسمي و روحي ، امروز فشارهاي اقتصادي و مشکلات مختلف موجب شده تا اين موضوع خيلي در سبد خانوار قرار نگيرد اما شهرداري تلاش دارد تا ورزش را به صورت ارزان قيمت و قابل دسترس براي همه اقشار جامعه و به ويژه افراد محروم فراهم کند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، دکتر محمد باقر قاليباف در مراسم افتتاح خانه کشتي پهلوان منصور برزگر که با حضور تني چند از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران و جمع کثيري از ورزشکاران برگزار شد اظهار کرد: خدا را شاکرم که امروز مجموعه مديريت شهري اين توفيق را پيدا کرد که از يکي از چهره‌هاي خدوم ، برجسته و پهلوان کشور در حضور خودش قدرداني کند.

 

وي با بيان اينکه قدرداني و تجليل از بزرگان در هر عرصه اي شرط عقل و جوانمردي است افزود : اگر امروز در جامعه به جوانان الگوهاي خوبي را نشان داده و معرفي کنيم بزرگترين سرمايه هاي اجتماعي هر جامه ، شهر و محل نيز مي تواند شکل گيرد.

 

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ورزش و به ويژه رشته کشتي ريشه در فرهنگ اين سرزمين دارد و بزرگان اين رشته را بيشتر به پهلواني مي‌شناسيم تا به قهرماني؛ چرا که قهرماني از گود به دست مي‌آيد و پهلواني از جوانمردي،گذشت، ايثارگري و مبارزه با نفس ، و اين‌هاست که جامعه را زنده نگه مي‌دارد.

 

قاليباف خطاب به استاد برزگر خاطرنشان کرد: به عنوان يک خدمتگزار از زحمات بيش از 50 ساله شما که براي افتخار اين ملت و اهتزاز پرچم ايران اسلامي تلاش کرديد تشکر مي‌کنم و اميدوارم هميشه با استادي خود در اين مکان جوانان بيشتري را تربيت کنيد.

 

وي در ادامه تصريح کرد: در مجموعه مديريت شهري و در شوراي شهر باور داريم که در کنار فعاليت‌هاي عمراني و خدماتي شهر، توجه به سلامت روحي و جسمي شهروندان اهميت دارد و بر فرهنگسازي اين موضوع تلاش داريم و معتقديم شهرداري پيش از آنکه سازماني خدماتي باشد نهادي اجتماعي است.

 

قاليباف افزود : هر فعاليت کالبدي در شهر خروجي اش بايد در بعد سلامت جسمي ، روحي و رواني شهروندان تاثير داشته باشد و اگر جامعه از نظر روحي و جسمي افسرده باشد به نتيجه مطلوب نمي رسيم.

 

شهردار تهران خاطرنشان کرد : هر دگرگوني در حوزه کالبدي شهر بايد منجر به دگرگوني در انسانها و شهروندان شهر باشد و در اين صورت است که کار درستي انجام شده و با اين نگاه مسايل فرهنگي و اجتماعي همواره دغدغه اين دوره مديريت شهري بوده است.

 

وي تصريح کرد : بعد از دين و مذهب که بيشترين فراگيري را در جوامع دارد ، موضوع ورزش اين فراگيري را دارد و از کودکي تا پايان عمر انسان ها ، ورزش وجود دارد همچنانکه زماني ورزش فقط يک تفريح بود اما امروز يک ضرورت جامعه است و اگر کسي به ويژه در کلان شهري مانند تهران ورزش نکند سلامتش در خطر است.

 

قاليباف در ادامه گفت: با وجود اهميت ورزش براي سلامت جسمي و روحي ، امروز فشارهاي اقتصادي و مشکلات مختلف موجب شده تا اين موضوع خيلي در سبد خانوار قرار نگيرد اما شهرداري تلاش دارد تا ورزش را به صورت ارزان قيمت و قابل دسترس براي همه اقشار جامعه و به ويژه افراد محروم فراهم کند.

 

وي با اشاره به اينکه بنا به نظر مردم و متخصصان ، شهرداري گام هاي قابل قبولي در اين عرصه برداشته است گفت : بيش از 30 سالن ورزشي که برخي از اين سالن ها متروکه شده بودند بازسازي شد و خانه هاي کشتي ، سالن هاي ورزشي و.. به عنوان يک اولويت مهم مورد توجه قرار گرفت.

 

قاليباف با تاکيد براينکه ورزش در کنار سلامت جسماني تاثير جدي در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي دارد افزود : روزي که در عرصه نيروي انتظامي خدمات مي کردم شاهد آسيب هاي مختلفي بودم و مي ديدم که چطور بچه هاي سالم و بي گناه در محيط هاي آسيب پذير شهري آسيب مي بينند و از دست جامعه و خانواده مي روند و بارها در زندگي هاي مختلف ديدم که خانواده ها که اميدشان فرزندانشان هستند چطور به جايي رسيده اند که گاهي آرزوي مرگ خود و فرزندشان را به خاطر سرشکستگي هاي ناشي از آسيب هاي اجتماعي دارند.

 

شهردار تهران افزود : حتما در اين اتفاق من به عنوان شهردار مقصر هستم و معتقدم اگر من محيط مناسبي فراهم مي کردم ، شايد اين اتفاقات بد نمي افتاد.

 

وي در ادامه گفت : حضرت علي (ع) مي فرمايند که افراد آنقدر که شبيه جامعه هستند شبيه خانواده خود نيستند و اين يعني آنقدر که جامعه در تربيت انسانها اثر دارد ، خانواده ها تاثيري ندارند پس ما در مقابل همه جامعه مسووليم و خدا را شاکريم که ده ها نقطه از شهر که در همين چندسال پيش مرکز توليد نا امني ، فساد و آسيب بود امروز محل پرورش ، تربيت ، ورزش و سلامت جسمي و روحي فرزندان شهر شده است.

 

قاليباف با تاکيد بر ضرورت و اهميت ورزش همگاني گفت : هدف ما خيلي ورزش قهرماني نيست ، هدف آن است که ورزش به عنوان ضرورت و سلامت جسمي براي همه آحاد جامعه باشد ؛ حتما وقتي در شهري بالغ بر 700 زمين چمن باشد آثارش را چند سال بعد در تيم‌ملي مي بينيم و پايه هاي پهلواني از همينجا شروع مي‌شود.

 

وي افزود : در اين راستا بيش از 20 خانه کشتي ساخته شده که حتما آثار آن را نيز در تيم ملي خواهيم ديد و از اين روست که اولويت ما ورزش همگاني و سلامت جسمي است.

 

شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: موضوع ورزش آنقدر در دنيا مهم شده است تا جايي که ورزش و اقتصاد نيز به هم گره خورده و آثار پيشرفت اقتصادي کشورها را در حوزه ورزش هم مي‌بينيم و ورزش امروز جزو لازمه زندگي در کلانشهرها شده است.

 

قاليباف اظهار اميدواري کرد تا با حضور اساتيد و همه پهلوانان ما نيز به عنوان خدمتگزار جامعه تلاش کنيم تا جامعه اي هميشه شاداب و عاقبت به خير داشته باشيم.

 

در پايان اين مراسم ، شهردار تهران از پهلوان منصور برزگر و تني چند از پهلوانان رشته کشتي قدرداني کرد.

 

همچنين بعد از اين مراسم ، دکتر قاليباف با حضور در پروژه تملک ، آزادسازي و تکميل خيابان دربند ، اين خيابان را افتتاح کرد.

نظر شما