جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۳
کد خبر: ۵۳۷۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 20 از برگزاري ويژه‌برنامه‌هاي ماه مبارک رمضان با شعار «صبر و بردباري» در اين منطقه خبر داد.

سيد رضا موسوي رئيس فرهنگسراي ولا در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اينكه فعاليت‌هاي گسترده مذهبي در اين ماه با هدف آشنايي با الگوهاي فرهنگي اسلامي و ايجاد فضايي ديني شاداب ويژه خانواده‌ها برگزار مي‌شود، گفت: ويژه برنامه برآستان جانان در نيمه اول ماه رمضان هر شب با برنامه‌هايي نظير نقالي، تواشيح، سخنراني مذهبي، ورزش باستاني و ابتهال‌خواني همراه است.

رييس فرهنگسراي ولا افزود: برآستان جانان براي سومين سال پياپي همزمان با شروع ماه مبارک رمضان به مدت 15 شب با رويکرد ترويج اخلاق اسلامي ميزبان شهروندان منطقه 20 است.

وي با اشاره به ديگر برنامه هاي اين فرهنگسرا در ماه مبارک ادامه داد: برگزاري ويژه برنامه صبا يکي ديگر از فعاليت هاي فرهنگسراي ولا در ماه رمضان است که به صورت تبليغات محيطي در نواحي مختلف شهري در قالب توليد محتواي ديني در فضاي مجازي در مناسبت هاي مختلف مذهبي و ملي با تاکيد بر انتقال پيام هاي اخلاقي مناسب با ماه مبارک رمضان و شهادت ائمه معصومين هفته‌اي يکبار در ماه رمضان انجام مي‌شود.

مدير فرهنگي هنري منطقه 20 با بيان اين که برنامه هاي مختلفي نيز در مراکز فرهنگي هنري طي اين ماه برگزار مي شود، گفت: خانه فرهنگ دولت آباد همزمان با فرارسيدن ماه رمضان روزه داران کوچک را به منظور آشنايي کودکان با تعاليم آسماني اين ماه با برگزاري قصه هاي قرآني و احکام به صورت کارگاهي براي کودکان 4 تا10 سال برگزار مي‌کند. اين برنامه روزهاي شنبه، دوشنبه و پنج شنبه اين ماه از ساعت 12 شروع شده و تا پس از اقامه نماز نوآموزان به صورت نمادين و افطار روزه آن ها ادامه دارد.

موسوي اظهار داشت: برگزاري کارگاه هاي قصه هاي قرآني و احکام با حضور حجت الاسلام و المسلمين زراعتيان، کارگاه حفظ قرآن خردسال، ختم قرآن ويژه بانوان و مشاوره هاي مذهبي از ديگر فعاليت هاي اين خانه فرهنگ است.

موسوي به مراسم ويژه خانه فرهنگ دولت آباد اشاره و گفت: سرو آزاد در قالب شب شعري با عنوان سرود رهايي به مناسبت شب هاي مبارک قدر با حضور شاعران جوان شهرري و خانواده شهدا روز 24 مرداد ماه از ساعت 18 در اين مرکز برگزار خواهد شد.

رئيس فرهنگسراي ولا در ادامه به فعاليت هاي مذهبي کتابخانه شيخ کليني اشاره و افزود: کتابخانه شيخ کليني با برگزاري جشن و محفل قرآني نابينايان منطقه 20 به مناسبت ميلاد امام حسن مجتبي در تاريخ 14 مرداد ماه از ساعت 16 ميزبان روشندلان است. همچنين اين کتابخانه تورهاي تهرانگردي و ري‌گردي را نيز در اين ماه، ويژه خانواده ها برگزار مي کند.

مدير فرهنگي هنري منطقه 20در پايان تصريح کرد: يکي از ويژه برنامه‌هاي خانه فرهنگ رازي برگزاري مراسم روزه داران کوچک است، که با برنامه هاي مختلفي از جمله قصه هاي قرآني و احکام همراه است.

نظر شما