شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۸
کد خبر: ۵۳۷۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
در سومين دوره از ويژه‌برنامه «در آستان جانان» صورت مي‌گيرد
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 22 از برگزاري سومين دوره از ويژه‌برنامه «برآستان جانان» به مدت 17 شب با حضور قاريان بين المللي، ورزشکاران، هنرمندان، شاعران، نويسندگان و روحانيون در بوستان تازه تاسيس جوانمردان ايران در غرب تهران خبر داد.

اكبر بختياري در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: پس از برگزاري دو دوره برنامه بر آستان جانان از سوي مديريت فرهنگي هنري منطقه 22 که اولي در پارک نرگس تهرانسر و دومي در بوستان باغ نو شهرک المپيک برگزار شد و با توجه به استقبال چشمگير شهروندان از اين برنامه معنوي، اين بار در فضاي 50 هکتاري بوستان تازه افتتاح شده جوانمردان ايران اين اقبال را داريم که در سومين دوره برگزاري برآستان جانان ميزبان ده‌ها هزار شهروند روزه‌دار باشيم و بيش از پيش از برکات ماه مبارک رمضان بهره‌مند شويم.


رييس فرهنگسراي تهران با بيان اينكه در اين ويژه برنامه که با هدف ايجاد نشاط معنوي و بهره‌مندي بيشتر از ماه مبارک رمضان برگزار مي‌شود برنامه‌هاي مختلف و متنوع فرهنگي هنري با حال و هواي ماه مبارک رمضان در ساعات بعد از افطار (30/21 تا 30/23) ارايه خواهد شد، افزود:




ترتيل‌خواني، مناجات خواني، قصص قرآني و روايت‌هاي عرفاني، اجراي برنامه‌هاي هنري توسط هنرمندان موسيقي، بازيگران، طنزپردازان، مسابقه حضوري رمضان و اهداي جوايز و برپايي غرفه‌هاي متعدد همراه با نورافشاني از جمله بخش‌هاي مختلف اين ضيافت معنوي شبانه است.



بختياري با اشاره به حضور و سخنراني دکتر دواني استاد برجسته تاريخ اسلام در جشن رمضانيه بر «آستان جانان» اظهار داشت: چهره‌هايي شاخص از روحانيون نيز درايام برگزاري ويژه برنامه فرهنگي هنري «بر آستان جانان» با حضور در جمع روزه‌داران به ارايه سخنراني در باره برکات ماه مبارک رمضان خواهند پرداخت.



  

وي «بهار قرآن» را يكي ديگر از برنامه‌هاي ماه رمضان برشمرد و ادامه داد: در اين برنامه جلسات روزانه جزء خواني قرآن کريم و تفسير سوره قدر با حضور کارشناس معارف اسلامي و علوم حوزوي برگزار مي‌شود. همچنين جلسه روزانه احکام و احاديث با حضور حجت الاسلام والمسلمين علي حيدري پژوهشگر علوم قرآني و ديني برگزار و پس از پرسش و پاسخ در زمينه مسائل شرعي، در خاتمه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت وي برپا مي‌شود.

بختياري «آيه‌هاي زلال» را نيز از ديگر برنامه‌هاي قرآني ماه رمضان عنوان كرد و گفت: اين برنامه همراه با جزخواني و تفسير قرآن در تمام ايام ماه مبارک رمضان از سوي خانه فرهنگ اميرکبير برگزار مي‌شود. همچنين اين مركز ويژه‌برنامه‌اي را نيز با عنوان «آواي ملكوت» تدارك ديده است كه با هدف انس هر چه بيشتر روزه‌داران با قرآن کريم و بهره‌مندي هرچه بيشتر از برکات اين ماه الهي برگزار مي‌شود. اين برنامه قرآني که با محوريت حفظ جزء سي ام قرآن برگزار مي‌شود ويژه بانوان از رده سني 18 سال به بالا ست.



به گفته رييس فرهنگسراي تهران، خانه فرهنگ اميركبير همچنين در اين ماه كارگاه آموزشي پخت نان براي بانوان را با عنوان «نان بركت آسماني» برگزار مي‌‌كند. تامين بهينه برنامه‌هاي فراغتي در تابستان، توانمندسازي بانوان در امور خانه‌داري و آشنايي بيشتر آنان با زحمات تهيه و پخت نان و اهميت قائل شدن براي برکت آسماني از جمله اهداف برگزاري اين كارگاه است.

نظر شما