جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۳۷۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
سمينار «بازنمايي فضاهاي شهري در هنر و ادبيات» توسط سازمان زيباسازي شهر تهران با هدف بررسي تاثير و تاثر معماري و شهرسازي شهرها بر هنر و ادبيات ايران، برگزار مي‌‌شود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران، در اين سمينار يک روزه که با حضور انديشمندان و صاحب‌نظران حوزه‌هاي فرهنگي، ادبيات و معماري برگزار مي شود، موضوع‌هاي مختلفي چون تعامل معماري و هنر در نگاه ايراني، سيماي شهر در هنر ديروز و امروز، هنر هپينينگ و نظريه هاي شهري، تناظر کالبد شهر و انسان از ديدگاه حکماي مسلمان، بازخواني شهر ايراني از دريچه داستان هاي بلند شهري، نقش دوگانه عناصر و فضاهاي شهري در گفتمان هاي تبليغاتي و بازنمايي تهران در نقاشي دوره گذار به بحث و بررسي گذاشته مي‌شود.

 

سمينار «بازنمايي فضاهاي شهري در هنر و ادبيات» فردا چهارشنبه، 28 تير در سالن استاد ناصري، خانه هنرمندان ايران از ساعت 30/8 تا 18 برگزار خواهد شد.

 

در اين سمينار يک روزه مهندس سيد محمد بهشتي، دکتر مهدي حجت، دکتر سيد محسن حبيبي، دکتر مصطفي بهزادفر، دکتر حسن بلخاري، دکتر امير علي نجوميان، دکتر پيروز حناچي، دکتر مجيد سرسنگي و دکتر محدرضا خاکي از جمله سخنرانان هستند.

 

نظر شما