شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۳۸۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به مناسبت فرارسيدن ماه مبارك رمضان، كاروان‌هاي استقبال از اين ماه را در سه مسير و از تاريخ 29 تا 31 تيرماه در سطح پايتخت حركت خواهد داد.

به گزارش خبرنگار «شهر»، در روز نخست از حركت اين كاروان‌ها، موضوع رمضان و اقوام ايراني، روز دوم نمايش، چاووشي‌خواني و نقالي و روز سوم ويژه‌ برنامه‌هاي كودك و نوجوان، برنامه‌ريزي و اجرا مي‌شود.


كاروان اول با عنوان رمضان و اقوام ايراني شامل 12 نفر از گروه آواي دستان با پوشش‌هاي مختلف استان‌هاي كشور است كه با حركات فرم و نمايشي به اجراي آيين‌ها و رسوم شهرهاي مختلف ايران در استقبال از ماه رمضان مي‌پردازند. كاروان دوم با عنوان «تهران شهر خدا، شهر شكيبايي» شامل گروه اركستر ملي با سازهاي بادي و كوبه‌اي است كه به نقاره‌زني، چاووشي‌خواني و پرده‌خواني مي‌پردازد ضمن اينكه در راستاي بيداري اسلامي، نمايشي موزيكال با عنوان «حماسه حضور» را نيز اجرا مي‌كند.


كاروان سوم نيز با موضوع «كودك و معنويت» ويژه كودكان نوجوانان است كه دو عروسك تن‌پوش دختر و پسر به نمايندگي از تمامي بچه‌هاي تهران و سحرخيزان كوچك به اجراي برنامه مي‌پردازند. در اين كاروان سه واگن 9 نفره وجود دارد كه تمام صندلي‌ها با عروسك‌هاي دختر و پسر پوشش داده شده و شخصيت‌هايي مانند عمو رمضان و ننه سحر به بيان داستان‌هايي در باره ماه رمضان و معرفي آداب و رسوم اين ماه مي‌پردازند.


همچنين در هر روز يك تيم 30 نفره از ملي‌پوشان دوچرخه‌سوار و اسكيت سوار كه به صورت نمادين پرچم بر آستان جانان را حمل مي‌كنند اين كاروان‌ها را همراهي مي‌كنند. در پايان حركت اين كاروان‌ها كه يكي از آنها به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران واقع در ميدان وليعصر (عج) ختم مي‌شود مراسم نورافشاني نيز برگزار مي‌‌شود.


همچنين يك ويژه‌برنامه استقبال از ماه مبارك رمضان نيز در روز چهارشنبه 28 تيرماه برگزار مي‌شود. در اين برنامه كه از سوي فرهنگسراي اشراق تدارك ديده شده است، كارواني از شتر و اسب ضمن توزيع گل و شيريني در طول مسير، آداب و رسوم قديمي مردم ايران را در استقبال از ماه مبارک رمضان به نمايش مي‌گذارد. مراسم کليدزني، چاووشي‌خواني، شعرخواني، موسيقي سنتي دهل و سورنا و اجراي نمايش از جمله بخش‌هايي است كه در اين كاروان در نظر گرفته شده است.


در ذيل زمان و مكان حركت كاروان‌هاي ذكر شده اعلام شده است.



28 تيرماه/ فلكه دوم تهرانپارس، انتهاي خيابان جشنواره، فرهنگسراي اشراق/ ساعت اجرا : 18

29 تيرماه/ ميدان امام حسين (ع) تا ميدان آزادي/ ساعت اجرا: 17

30 تيرماه/ ميدان راه‌آهن تا ميدان تجريش/ ساعت اجرا : 17

31 تيرماه/  چهار راه قصر به سمت ميدان وليعصر (عج)/ ساعت اجرا : 17

نظر شما