پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۹
کد خبر: ۵۳۸۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴
با شروع مرداد و هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان، بيشتر گالري‌هاي تهران به تعطيلات مي‌روند و به جز چند گالري معدود، چندان خبر تازه‌اي در آن‌ها نيست.

به گزارش خبرنگار «شهر»، گالري لاله، آن و طراحان آزاد در نخستين روزهاي مردادماه نمايشگاه‌هاي تازه‌اي را ميزباني مي‌کنند و گالري‌‌هاي ايده گالري، صبا، سين، اعتماد، ساربان، آران، همايش، شکوه و موزه هنرهاي معاصر تهران از هفته‌ةاي گذشته ميزبان نمايشگاه‌هايي هستند که تا چند روز آينده ادامه خواهد داشت.



خوابگردها در گالري لاله

گالري لاله از شنبه 31 تيرماه ميزبان يک نمايشگاه گروهي طراحي با عنوان «خوابگردها» خواهد بود. در اين نمايشگاه محبوبه پرنيان، فائزه حاجي حسيني، سعيد حسين، روزبه حق‌گو، حيدر رسول‌پور، دلارام معروف و مهدي مهديان آثارشان را به نمايش مي‌گذارند.

«خوابگردها» تا 10 مرداد ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند هه‌روزه از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 19 از اين آثار در گالري لاله واقع در خيابان دکتر فاطمي، ضلع شمالي پارک لاله، جنب هتل لاله مراجعه کنند.




در هم تنيدن ابدي در «آن»

گالري آن از روز شنبه 31 تير ميزبان چيدماني شنيداري از نادر مشايخي و نقاشي در حال ساخت شاهين نوروزي با عنوان «در هم تنيدن ابدي» خواهد بود. اين نمايشگاه تا 7 مرداد ادامه دارد و گالري آن واقع در ونک،‌ خيابان سئول، شماره 40، همه‌روزه به جز شنبه‌هاي غير افتتاحيه از ساعت 11 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان است.



«مدوليشن آرت» در طراحان آزاد

گالري طراحان آزاد روز پنجشنبه 29 تير از ساعت 16 تا 20 ميزبان اجراي مدوليشن آرت آنيما احتياط با عنوان «نابودي ناب» خواهد بود. آنيما احتياط اين نمايشگاه را با همکاري نوژن کاشيان، محمدعلي حيدري و محمدکاظم محمدپوري برپا مي‌کند. گالري طراحان آزاد در ميدان فاطمي، ميدان گلها، ميدان سلماس، پلاک 5 واقع است.



يادداشت‌هاي روزانه سعدي

«يادداشت هاي روزانه» عنوان نمايشگاهي از طراحي‌هاي يزدان سعدي است که همزمان با افتتاح «ايده گالري» خانه هنرمندان در 24 تير افتتاح شده و تا هفتم مرداد ادامه خواهد داشت. علاقمندان مي‌تواند همه‌روزه از ساعت 14 تا 21 از اين آثار در رستوران گياهي خانه هنرمندان ايران واقع در خيابان ايرانشهر، کوي برفروشان، باغ هنر، بازديد کنند. نگارخانه ميرميران خانه هنرمندان نيز از 26 تير ميزبان نمايشگاهي از آثار برگزيده مسابقه طراحي نما، بام و محوطه مجتمع تجاري ارج است. اين نمايشگاه تا 31 تير ادامه خواهد داشت.



نمايشگاه گروهي مجسمه در مؤسسه صبا

نمايشگاه گروهي حجم و مجسمه از آثار چهار هنرمند ايراني در نگارخانه خيال نو موسسه صبا برپاست. محمد حاجي‌خان‌ميرزايي، مهدي سلحشور، مينا طلايي و امينه کاظم زاده، چهار هنرمندي هستند که به صورت گروهي 30 اثر حجمي خود را در نگارخانه خيال نو موسسه صبا به نمايش گذاشته‌اند. آثار ارائه‌شده در اين نمايشگاه عمدتا در قالب مجسمه‌هاي فيگوراتيو و انتزاعي با استفاده از متريال متنوعي از سنگ و چوب تا فلز و چرم هستند. علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه به خيابان ولي‌عصر(عج)، خيابان طالقاني، خيابان شهيد برادران مظفر، شماره 125 مراجعه کنند. اين نمايشگاه تا 12 مرداد همه روزه به‌جز روزهاي تعطيل، از ساعت 10 تا 19 ميزبان عموم بازديدکنندگان خواهد بود.

نقاشي در گالري سين

گالري سين از روز جمعه 23 تيرماه، نمايشگاهي از نقاشي‌هاي محمد کاظم‌زاده را ميزباني مي‌کند. اين نمايشگاه تا يکم امرداد ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه روزه به‌جز پنج‌شنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 از اين آثار ديدن کنند. گالري سين در شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 واقع است.



بهار عربي در اعتماد

اعضاي گروه «ورق» که شاگردان پرويز تناولي هستند، نمايشگاه گروهي مجسمه با عنوان «بهار عربي» را در گالري «اعتماد» برپا کرده‌اند. اين نمايشگاه شامل آثاري از فريش البرزكوه، بهاره اربابي،‌ سهيلا ايلدار، امير موسوي‌زاده، نگار نادري‌پور، علي موسوي‌زاده، راحله نورآور، فرناز ربيعي‌جاه، سارا ساغري و محمود زرگر است.

اين نمايشگاه روز جمعه 23 تير ساعت 15 تا 20 افتتاح شده و تا سوم مرداد ماه نيز ادامه دارد. علاقمندان مي‌توانند همه روزه به‌جز دوشنبه‌ها براي بازديد از اين نمايشگاه به نشاني خيابان باهنر، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوكان(دو راهي سمت راست)، پلاك 4 مراجعه كنند.






وُيد در ساربان

نمايشگاه گروهي مجسمه و چيدماني عنوان «وُيد» روز جمعه 23 تير در گالري ساربان افتتاح شد. اين نمايشگاه تا دوم مردادماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين آثار به نشاني خيابان شهيد بهشتي، خيابان صابونچي(مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کنند.



گروه زنان در آران

گالري آران از روز جمعه 23 تير ميزبان نمايشگاهي از آثار ويدئو، چيدمان، عکاس و نقاشي گروهي 12 نفره از هنرمندان زن جوان با عنوان «بدون شرح» است. در اين نمايشگاه آثاري از سارا ابري، آبنوس البرزي، مونا آقابابايي، غزاله بهيرايي، ناهيد بهبوديان، سارا قنبري، ليلا قندچي، آناهيتا قاسم‌خاني، سپنتا قاسم‌خاني، فاطمه فخرايي‌منش، مرضيه فخر و آليشيا مرصعي به نمايش گذاشته مي‌شود.

گالري آران در خيابان کريم‌خان زند، خيابان خردمند شمالي، کوچه دي، پلاک 12 واقع است و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه همه‌روزه از ساعت 11 تا 19 به گالري آران مراجعه کنند.




آثار هنرمندان ايراني در گالري - موزه همايش

گالري موزه همايش، نهم تيرماه با 500 متر فضاي نمايشگاهي و گنجينه‌اي از درخشان‌ترين آثار هنرمندان ايراني در خيابان فرشته پلاک 9 گشايش يافت. اين فضا را محمد عبداللهي مقدم در اختيار جامعه فرهنگي هنري ايران قرار داده است و مديريت هنري آن را اميد تهراني بر عهده دارد.

در نمايشگاه افتتاحيه اين مرکز فرهنگي در ميان 60 اثر شاخص از هنرمندان دهه‌هاي 40 و 50 شمسي، آثاري از ناصر عصار و پزشک نيا که قدمتشان به 50 سال مي‌رسد جالب توجه است. بسياري از آثار اين مجموعه از حراج‌هاي معتبر بين‌المللي در سراسر دنيا خريداري شده‌اند و در واقع آثاري شاخص از هنرمندان معاصر ايران هستند که به وطن بازگردانده شده‌اند.




«شدونا» در شکوه

نمايشگاه آثار نقاشي و عکس حجت شکيبا جمعه دوم تيرماه در گالري شکوه افتتاح شد. حجت شکيبا، که با نقاشي در فيلم‌هاي زنده ياد علي حاتمي، کمال‌الملک، دلشدگان و سريال هزاردستان، به چهره‌اي ماندگار در جامعه هنري ايران بدل شده است، براي دومين سال پياپي، تازه‌ترين آثار خود را در گالري شکوه به نمايش مي‌گذارد.

«شدونا» عنوان نمايشگاه تازه حجت شکيباست که با همکاري انجمن دوستي ايران و فرانسه برپا مي‌شود و اين نقاش صاحب‌سبک در کنار نقاشي‌ها، براي نخستين بار عکس‌هاي خود را نيز ارائه مي‌کند.

اين نمايشگاه تا پايان تيرماه برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 17 تا 21 از اين آثار در گالري شکوه واقع در چهار راه فرمانيه، بلوار شهيد اندرزگو، خيابان سليمي شمالي، کوچه امير نوري، پلاک 19 ديدن کنند.






پاپ آرت در موزه هنرهاي معاصر تهران

نمايشگاه مروري بر آثار پاپ آرت و آپ آرت از «گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران» و «آثار چاپي هنرمندان معاصر مکزيک» که از سوي موزه ملي چاپ اين کشور به موزه هنرهاي معاصر تهران اهدا شده است، از روز سه شنبه 26 ارديبهشت ماه ساعت در موزه هنرهاي معاصر تهران افتتاح‌شده است. علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند تا 26 مرداد، همه روزه به جز جمعه‌ها و روزهاي تعطيل از ساعت 10 تا 18 به موزه هنرهاي معاصر تهران واقع در خيابان کارگر شمالي مراجعه کنند.


نظر شما