جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۲
کد خبر: ۵۳۸۸۸
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
مشاور شهردار و رئيس مرکز فعاليت هاي ديني شهرداري گفت: ماه رمضان، ماه ضيافت جان ها و انفاس بندگان صالح خدا در ميهمانسراي رمضان است و در اين راستا سلسله محافل انس با قرآن در بيش از 500 مسجد شهر تهران با عنوان «کاروان تلاوت نور» برگزار مي شود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي مرکز فعاليت هاي ديني شهرداري تهران، حجت الاسلام ناصحي در جمع روحانيون و ائمة جماعات منطقه 8 ، ضمن گراميداشت فرارسيدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان، ماه ضيافت الهي است، ميزبان و دعوت کننده اين ميهماني، پروردگار عالميان است، بندگان بر خان پرنعمت الهي نشسته و از رحمت و تفضل گستردة قادر متعال بهره مند مي شوند، در واقع ماه رمضان، ماه ضيافت جان ها و انفاس بندگان صالح خدا در ميهمانسراي رمضان است که جز خداوند عالم و اولياي الهي کسي قدر و منزلت واقعي اين ضيافت را نمي داند.

 

مشاور شهردار تهران ماه رمضان را فرصت مغتنمي براي تهذيب نفس و خودسازي دانست و اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبري مد ظله العالي مي فرمايند "مؤمن بايد به طور دائم روي خودش کار کند و ماه رمضان فرصت خوبي براي خودسازي است"، لذا پرداختن به اعمال و عبادات ماه رمضان وتلاوت قرآن بايد با توجه به معاني و تفاسيرآن باشد، بايد لحظه به لحظه ما را به سوي تکامل و خودسازي و قرب الهي هدايت کند.

 

رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران در ادامه با اشاره به اقدامات مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران در ايام ماه مبارک رمضان گفت: مديريت شهري با هدف تقويت و تعالي مباني ديني و احکام اسلامي و بسط و گسترش مفاهيم و تعاليم قرآني اقدامات و برنامه هاي گسترده اي در دست اجرا دارد که از آن جمله مي توان به برگزاري سلسله محافل انس با قرآن تحت عنوان «کاروان تلاوت نور» در 500 باب مسجد شهر تهران، برگزاري مراسم سخنراني و عزاداري در مساجد به مناسبت سالروز وفات حضرت خديجه سلام ا.. ، برگزاري مراسم سخنراني و جشن به مناسبت ولادت امام حسن مجتبي عليه السلام در مساجد شهر تهران در نيمة ماه رمضان و مشارکت و همکاري با مساجد در برگزاري مراسم ليالي قدر اشاره کرد.

 

وي ديگر برنامه ها را برگزاري گردهمايي و هم انديشي روحانيون و ائمه جماعات به تفکيک در مناطق 22 گانه، برگزاري همايش روحانيين و ائمة جماعت شهرداري تهران با حضور شهردار تهران، تهيه و توزيع بيش از 20 هزار جلد کتابچه «کنزالرمضان» شامل دعاي سحر، دعاي افتتاح، دعاي روزهاي ماه مبارک رمضان، دعاي جوشن کبير، دعاي ابوحمزه ثمالي ،تهيه و توزيع بيش از 20 هزار جلد کتابچه " آواي آسماني" با موضوع ماه مبارک رمضان ،تهيه و توزيع هزاران عدد نرم افزار عطر گل نرگس پيرامون آشنايي با امام زمان عجل ا.. و تهيه و توزيع هزاران عدد نرم افزار تحت عنوان " نرم افزار صبا " ويژة آموزش قرآن، روخواني، روان خواني، ترتيل، آداب تلاوت قرآن، دانستني ها و داستان هاي متعدد و متنوع قرآني بر شمرد.

 

ناصحي در ادامه افزود: همچنين برگزاري مراسم نماز جماعت و سخنراني در 250 نمازخانه شهرداري تهران نيز توسط ائمة جماعات در سه دهه ماه رمضان با سه موضوع نماز ، قرآن و احکام واصول اعتقادات با رعايت وحدت رويه در تمامي مجموعه هاي شهرداري تهران برگزار مي شود.

نظر شما