جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۳۹۵۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
شبکه ماهواره اي ويژه زناني که روي صورت خود نقاب (پوشيه) مي زنند در مصر راه اندازي شد كه تمامي مجريان آن، زنان نقاب دار هستند.

به گزارش «شهر» و به نقل از عصر ايران، "ابواسلام احمد عبدالله" روحاني سلفي مصري مالک اين شبکه تلويزيوني پيش بيني کرده است که اين شبکه در ماه رمضان، شاهد بيشترين مخاطبان و بينندگان باشد.


وي در مصاحبه اي با خبرگزاري ايتاليا (آکي) مي گويد ايده راه اندازي شبکه ماهواره اي براي زنان نقاب دار با هدف مقابله با تبعيض عليه اين بخش از جامعه صورت مي گيرد.


او اين پرسش را مطرح مي کند: چرا زناني که خودنمايي مي کنند، فرصت هاي کاري پيدا مي کنند ولي عليه زنان نقاب دار به دليل پوشش آنها، تبعيض اعمال مي شود به همين دليل تصميم گرفتم تا اين شبکه را راه اندازي و اين فضا را براي آنها باز کنم.


اين روحاني قبل از اين شبکه الامه با موضوع برنامه هاي سلفي اسلامي را راه اندازي کرده بود.

نام اين شبکه نيز از نام يک زن مسيحي مصري به نام "ماريا" گرفته شده است که پس از اسلام آوردن، به همسري پيامبر اسلام درآمد.


در استديوي اين شبکه تنها زنان نقاب دار جلوي دوربين حاضر مي شوند و برنامه اجرا مي کنند.

آنها علاوه بر پوشيدن چادري که تمام بدن آنها را مي پوشاند نقابي نيز بر روي صورتشان مي گذارند تا تنها چشمانشان ديده شود. آنها همچنين دست هاي خود را با دستکش مي پوشانند.


رنگ چادر بزرگ و نقاب، مشکي رنگ است اما برخي از زنان و دختران جوان تر سعي مي کنند از رنگ هاي ديگري مانند آبي يا قهوه اي هم استفاده کنند.

 

 

 

 

نظر شما