جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۴۳۸۴
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱
رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: 50 درصد كشته‌هاي تصادفات تهران عابر پياده هستند و زنگ خطر در اين خصوص به صدا درآمده است.

به گزارش گروه اجتماعي «شهر» و به نقل از ايسنا، سردار حسين رحيمي اظهار كرد: در سه ماهه امسال 20 درصد كشته‌هاي تصادفات رانندگي در پايتخت كاهش يافته است.

 

رحيمي با اعلام كاهش 14 درصدي شمار تصادفات جرحي، فوتي و خسارتي پايتخت در سه ماهه اول امسال افزود: در اين مدت اعمال قانون 1.5 ميليون برگه جريمه معادل 32 درصد كاهش يافته است.

 

به گفته رييس پليس راهور تهران، اعمال قانون در اين مدت در محدوده طرح ترافيك 35 درصد معادل حدود 500 هزار مورد كاهش يافته است.

 

رحيمي همچنين اظهار كرد: در سه ماهه امسال برخورد با سرعت غير مجاز 260 درصد افزايش داشت كه اكثرا نيز در بزرگراه‌ها بود.

 

رييس پليس راهور تهران همچنين درباره خودروهاي فرسوده نيز گفت: طرح ويژه برخورد با خودروهاي فرسوده و داراي نقص فني موثر بزودي در سه بخش اجرا مي‌شود و طي آن خودروها متوقف مي‌شوند.

 

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از راه‌اندازي دوربين‌هاي عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پياده در 15 تقاطع پايتخت خبر داد و گفت: آمارها نشان مي‌دهد روزانه با حدود يكصد راننده متخلف در اين زمينه برخورد شده است.

 

وي همچنين با اشاره به اينكه دوربين‌هاي تجاوز به گذرگاه عابر پياده و عبور از چراغ قرمز از چندي قبل در پايتخت آغاز به كار كرده است گفت: در اوايل اجراي اين طرح برخورد با خودروهاي متخلف به صورت جريمه ارشادي بود كه هم اكنون اين فاز به اتمام رسيده و روزانه حدود يكصد خودروي متخلف در اين خصوص به صورت الكترونيكي اعمال قانون مي‌شوند.

 

رحيمي از اجراي طرح ويژه‌اي براي برخورد با خودروهاي فرسوده و دودزا در پايتخت خبر داد و گفت: اين طرح در سه بخش در تهران به مرحله اجرا گذاشته مي‌شود.

 

وي افزود: خودروهاي داراي نقص فني جزئي توسط ماموران پليس متوقف و پس از رفع عيب در محل به حركت خود ادامه مي‌دهند.

 

رييس پليس راهور تهران افزود: آندسته از خودروهايي كه داراي نقص فني مشهود و دودزا باشند و يا ايرادات كلي داشته باشند ضمن فك پلاك، پلاك تعميري دريافت كرده و به تعميرگاه اعزام مي‌شوند. از سوي ديگر خودروهاي رها شده و اسقاطي نيز با كمك جرثقيل‌هاي پليس به پاركينگ براي تعيين تكليف منتقل مي‌شوند.

 

وي در ادامه با اشاره به اينكه راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در دو سال گذشته رتبه اول كشوري را در نيروي انتظامي كسب كرده است گفت: در پنج كارنامه يگاني نيز رتبه اول را گرفتيم كه اين امر مرهون تلاش همكاران ما در راهنمايي و رانندگي، رسانه‌ها و همكاري خوب مردم است.

 

رحيمي با اشاره به اينكه طرح‌هاي مختلفي عليرغم گرماي هوا در پايتخت در حال اجراست گفت: تنها طي چند روز گذشته چهار مامور راهنمايي و رانندگي به دليل گرمازدگي به بيمارستان منتقل شدند.

 

وي با اشاره به اينكه 50 درصد كشته‌هاي تصادفات در تهران عابران پياده هستند گفت: متاسفانه زنگ خطر مرگ عابران پياده در تهران به صدا درآمده كه در اين خصوص بايد تمهيدات جدي اندشيده شود. از سوي ديگر 30 درصد كشته‌هاي تصادفات نيز موتورسواران هستند كه بر اين اساس بايد گفت 80 درصد كشته‌هاي تصادفات پايتخت عابران پياده و موتور سيكلت سوارانند.

 

وي با اشاره به اينكه طرح ويژه كنترل گذرگاه عابر پياده از چندي پيش در تهران آغاز شده است گفت: خوشبختانه در يكصد گذرگاهي كه اجراي اين طرح آغاز شده با همكاري خوب مردم و رانندگان مواجه بوديم و آمارها نشان مي‌دهد تنها 10 درصد عابران پياده در اين گذرگاه‌ها همچنان از لابه لاي خودروها عبور مي كنند.

 

رييس پليس راهور تهران به آمار كشته‌هاي تصادفات در 4 ماهه امسال اشاره كرد و گفت: در اين مدت شمار كشته‌هاي تصادفات رانندگي در پايتخت با 20 درصد كاهش معادل 65 نفر به 266 نفر شامل 224 مرد و 42 زن رسيده است كه بدين ترتيب بايد گفت: 84 درصد كشته‌هاي تصادفات رانندگي در تهران مردها و 16 درصد زنها بوده‌اند.

 

وي به كاهش صدور يك و نيم ميليون قبض جريمه معادل 32 درصد در سه ماهه امسال خبر داد و گفت: در عين حال اعمال قانون در محدوده طرح ترافيك نيز در اين مدت 35 درصد معادل 500 هزار قبض جريمه كاهش داشته است.

 

رييس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه پليس در سال جاري طرح برخورد با هشت تخلف عمده خصوصا تخلفات حادثه ساز را در دستور كار خود دارد، تاكيد كرد: آمارها نشان مي‌دهد در فصل بهار برخورد با سرعت غير مجاز در تهران 260 درصد افزايش داشته كه اكثر اين برخوردها در معابر بزرگراهي اتفاق افتاده است.

 

وي از افزايش سهم موتورسواران در تصادفات رانندگي پايتخت خبر داد و گفت: چهار ماهه امسال سهم اين دسته از وسايط نقليه به بيش از 30 درصد رسيده كه متاسفانه نسبت به سال گذشته افزايش نشان مي‌دهد.

 

رحيمي با اشاره به اينكه 31 درصد كشته‌هاي تصادفات در صحنه و 17 درصد بين صحنه و بيمارستان در سال جاري فوت كرده‌اند گفت: متاسفانه 52 درصد مجروحان تصادفات رانندگي در بيمارستان‌ها فوت كرده‌اند كه اين رقم در شهر تهران با اين تعداد مركز درماني اصلا قابل قبول نيست.

 

به گفته وي همچنان عدم توجه به جلو با 29 درصد، عدم رعايت حق تقدم 17 درصد، تغيير مسير ناگهاني 10 درصد و عدم رعايت فاصله طولي 8 درصد بيشترين علل وقوع تصادفات را در سال جاري به خود اختصاص دادند.

 

وي از اجراي طرح آموزش اجباري رانندگان پرخطر خبر داد و گفت: از ابتداي سال جاري تمامي رانندگاني كه تخلفات حادثه ساز داشته و خودروي آنها توقيف شده است ملزم شده‌اند تا يك ساعت آموزش اجباري رانندگي ببينند كه اين امر نيز در كاهش تصادفات رانندگي در پايتخت موثر بوده است.

 

وي به سرويس‌هاي مدارس اشاره كرد و گفت: پليس تهران براي سرويس مدارس طرح ويژه‌اي دارد كه بر اين اساس جلساتي با آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان تاكسيراني در حال برگزاري است.

 

به گفته وي موضوع راننده متخصص، بيمه سرنشينان خودروها و داشتن مجوز لازم در حوزه ايمني براي سرويس‌هاي مدارس براي پليس اهميت ويژه‌اي دارد.

 

وي از طرح ويژه پليس راهور تهران براي شب‌هاي قدر خبر داد و گفت: بر اين اساس نيروهاي پليس راهور پايتخت در آماده باش هستند و پليس در مناطق مختلف پايتخت از جمله هسته مركزي شهر طرح‌هاي ويژه‌اي را به مرحله اجرا خواهد گذاشت.

نظر شما