جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۱
کد خبر: ۵۴۸۹۶
|
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
روزنامه "پرسه" چاپ اتريش از افزايش قيمت مواد غذايي و به ويژه مرغ در اين کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي «شهر» و به نقل از مهر، روزنامه "پرسه" نوشت: ميشاييل وورتزر مديرعامل اتحاديه صنعت طيور اتريش در گفتگو با خبرگزاري اتريش (آپا) با تاييد مطلب فوق يکي از دلايل افزايش قيمت مرغ و بوقلمون را افزايش قيمت جهاني خوراک طيور برشمرد.

 

وي در اين مصاحبه اظهارداشت: قيمت کنجاله سويا که از غذاهاي اصلي طيور به شمار مي رود 20 درصد افزايش يافته و همچنين قيمت ذرت که در بيش از 50 درصد خوراک طيور کاربرد دارد به دليل خشکسالي در آمريکا افزايش قابل ملاحظه اي داشته است.

 

در ادامه اين گزارش آمده است: اکنون قيمت هر تن کنجاله سوياي فرآوري نشده 625 يورو مي باشد در حالي که در اکتبر سال گذشته 369 يورو و در تيرماه امسال 526 يورو بوده است که نشان دهنده رشد قابل ملاحظه ايست که مستقيماً در قيمت نهايي مرغ تاثيرگذار است.

 

رسيدن موج گراني مواد غذايي به اروپا در حاليست که چندي پيش بانک جهاني افزايش چشمگير قيمت مواد غذايي در جهان و تاثيرات بلند مدت آن را نگران کننده خوانده بود.

 

کارشناسان بانک جهاني هشدار داده اند، موج خشکسالي و همچنين باران هاي موسمي در مناطق مختلف جهان از سال 2008 تا کنون و کاهش چشمگير توليدات کشاورزي، بويژه گندم که همزمان با خشونت و درگيري در مناطق ديگري از دنيا بوده، باعث افزايش قيمت مواد غذايي در دنيا شده است.

نظر شما