شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۳
کد خبر: ۵۵۲۲۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱
معاون فني و عمراني شهرداري خبر داد:
معاون فني و عمراني شهرداري تهران گفت: بخش قوس‌فوقاني تونل نيايش، به‌نحوي رنگ‌آميزي شود که رانندگان در هنگام عبور از داخل‌تونل سقفي را بالاي سرخود احساس‌نکنند و تمرکز خود را از دست ندهند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، مازيارحسيني با بيان اينکه سيستم‌ تهويه تونل‌نيايش ، تهويه طولي در ترکيب با فن‌هاي محوري ، اکسيال‌فن ، است اظهارداشت: براي طراحي سيستم‌تهويه تونل نيايش ، محاسبات براساس آخرين استانداردهاي طراحي روز اروپا و البته با‌استفاده از داده‌هاي ترافيکي و شرايط ‌آلودگي هواي شهر و نوع‌سوخت مورداستفاده در تهران صورت‌‌پذيرفته ‌است.

وي‌ افزود : طراحي سيستم‌ تهويه تونل‌نيايش با ملاحظات‌فني متعددي صورت‌گرفته و تمهيدات‌لازم براي ايجاد شرايط استاندارد به‌ لحاظ شاخص‌هاي کيفي ، ميزان ذرات‌معلق و آلاينده‌هاي تونل‌هاي شهري انديشيده‌شده‌ است.

 

وي بابيان اينکه محل قرارگيري فن‌هاي محوري در ميانه تونل‌نيايش منظور شده‌است ، گفت : بدين‌ترتيب درواقع طول تونل به‌لحاظ مسير دميدن هواي تازه به‌داخل آن به‌ دونيم تقسيم‌شده و جريان‌هوا به‌شکل منطقي باعث خروج آلاينده‌ها از اين فضاي زيرزميني مي‌شود.

 

معاون فني و عمراني شهردار تهران با‌ اشاره به ايزوله‌شدن تمام خروجي‌هاي تونل‌نيايش از محيط‌ بيرون با استفاده از درهاي ضدآتش، افزود : به ‌اين ترتيب ، باتوجه به صيقلي‌بودن سطح‌داخلي سازه‌تونل که به عملکرد بهتر سيستم‌ تهويه کمک خواهد کرد ، تهويه‌طولي با حداکثر راندمان عمل‌کرده و از تجمع‌آلودگي روي ديواره‌ها و نيز فضاي‌داخلي تونل جلوگيري مي‌نمايد .

 

حسيني خاطرنشان ساخت : کيفيت بالاي بتن‌ريزي پوشش‌نهايي تونل باعث‌ ايجاد يک ‌سطح‌داخلي تمام شده قابل‌قبول به‌لحاظ ديدبصري وزيبايي شده ‌است. همچنين به‌جهت افزايش آرامش ‌رواني رانندگان و بهره‌گيري از روان‌شناسي رنگ‌ها، سعي خواهدشد تا بخش قوس‌فوقاني تونل به‌نحوي رنگ‌آميزي شود که رانندگان در هنگام عبور از داخل‌تونل سقفي را بالاي سرخود احساس‌نکنند و تمرکز خود را از دست ندهند.

 

وي افزود: با برگزاري جلساتي با انجمن نانوتکنولوژي کشور در تلاش هستيم تا درصورت امکان از پوشش‌هاي نانو در سطح‌داخلي تونل به جهت کاهش جذب‌آلودگي به ديواره و راحتي شستشوي سطوح استفاده ‌شود.

نظر شما