جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۸
کد خبر: ۵۵۳۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸
شهرداري به استقبال از مهر مي‌رود/
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از انتخاب عنوان «باز باران» براي طرح استقبال از مهر درسال 91 خبر داد و گفت: 44 عنوان برنامه درقالب اين طرح در مناطق 22گانه اجرا خواهد شد.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سيد محمدهادي ايازي در تشريح آخرين جزئيات اجراي طرح  استقبال از مهر در سطح مناطق 22 گانه گفت: مديريت شهري هر سال در ايام بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها با هدف ارتقا سطح ارايه خدمات فرهنگي، اجتماعي، ورزشي و بهداشتي به محصلين طي همکاري با نهادها و سازمان‌هاي مرتبط نسبت به اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي اقدام مي‌کند.

 

وي ادامه داد: برنامه‌هاي طرح  استقبال از مهر  در سال 91، تحت عنوان «باز باران»  از 25 شهريور تا 15 مهر اجرا خواهد شد. با هماهنگي اداره کل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران بيش از 44 عنوان برنامه کلي در اين از سوي ادارات کل، سازمان‌ها و شرکت‌هاي تابعه برگزار مي‌شود.

 

ايازي با اشاره به فعاليت‌هاي متمرکز شهرداري تهران در طرح «باز باران» تصريح کرد: تبليغات محيطي، تهيه و توزيع بروشورهاي آموزشي، کتابچه ويژه سرويس مدارس، تهيه بسته فرهنگي براي دانشجويان جديدالورود عناوين مهمترين برنامه‌هايي هستند که به صورت متمرکز در سطح مناطق 22گانه اجرا خواهند شد.

 

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از اجراي طرح  «سباح» توسط سازمان ورزش خبر داد و گفت: اين سازمان با برگزاري 14 عنوان برنامه از جمله جشنواره کودک و طرح سباح نقش قابل توجهي در اجراي طرح  استقبال از مهر دارد.

 

وي در خصوص طرح سباح ادامه داد: سازمان ورزش شهرداري تهران در قالب اجراي اين طرح نسبت به ارايه تخفيف 50 درصدي به مدارس دولتي و 30 درصدي به مدارس غيرانتفاعي به منظور بهره‌مندي دانش‌آموزان از آموزش شنا همچنين اجاره سالن‌هاي واليبال، فوتسال و بسکتبال اقدام خواهد کرد.

 

برگزاري جشنواره تفريحي ـ ورزشي کودک نيز از ديگر برنامه‌هايي است که صورت متمرکز در مناطق 22گانه اجرا مي‌شود.

 

ايازي گفت: برگزاري جشنواره بازي‌هاي مجازي، المپياد ورزشي، مسابقات رقابتي، تکميل ست ورزشي مدارس، تجهيز مداري به وسايل ورزشي ـ تفريحي، ايستگاه‌هاي تندرستي و اجراي ليگ برتر جام کوثر مهمترين برنامه‌هاي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران را تشکيل مي‌دهند.

 

وي با اشاره به ديگر برنامه‌هاي شهرداري تهران در طرح استقبال از مهر عنوان کرد: به دليل تقارن زماني برنامه‌هاي طرح باز باران با دهه کرامت اداره‌کل امور بانوان شهرداري تهران دراين ايام جشن روز ملي دختران در مدارس، گراميداشت آغاز عبوديت دختران تحت عنوان گردهمايي دختران فاطمي همچنين برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي بهترين‌ها از دور ريختني‌ها را برگزار خواهد کرد.

 

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران ادامه داد: فضاسازي شهر، بازپيرايي اماکن فرهنگي، ورزشي و اجتماعي، کمک به برگزاري آيين بازگشايي مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه، برگزاري تورهاي تهرانگردي ويژه دانشجويان، دعوت از روحانيون و حضور قطعي شهرداران مناطق در مراسم نواختن زنگ مدارس، اجراي تورهاي گردشگري براي دانش‌آموزان و ارايه خدمات مشاره در سراي محلات از مهمترين برنامه‌هايي هستند که اين معاونت نسبت به اجراي آنها در ايام بازگشايي مدارس اقدام خواهد کرد.

 

ايازي ضمن قدرداني از همکاري و همياري ساير سازما‌ن‌ها و نهادها در اجراي طرح استقبال از مهر گفت: شوراي سياست‌گذاري اين طرح به طور مستمر با حضور نماينده معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌هاي تابعه شهرداري، وزارت آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و علوم پزشکي، دانشگاه‌ها و پليس راهور تهران برگزار و با بررسي کارشناسي رئوس برنامه‌هاي پيشنهادي و سرفصل‌هاي تعيين شده راي به اجراي برنامه‌هاي مذکور داده است.

نظر شما