چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۸
کد خبر: ۵۵۴۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
شمارش معکوس براي گشايش باغ موزه دفاع مقدس/3
مديرعامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران گفت: در بخش مفهومي بر اساس اسناد و مدارک جنگ اقدامات صورت گرفته در عين حال کميته اي تخصصي اين بخش را رصد مي کرده است.

علي اصغر مونسان مديرعامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: بخش عمده اي از باغ موزه دفاع مقدس مربوط به مفاهيم موجود در اين حوزه است.  دفاع مقدس  حوزه خاصي است و بايد نقطه نظرات خاصي پوشش داده شود تا از نظر کميت و کيفيت غني باشد، به همين دليل موضوع افتتاح در سال گذشته منتفي و به امسال موکول شد. ضمن اين که اگر نقايصي نيز در بخش عمراني وجود داشت، برطرف شد.

وي گفت: با استقرار مديريت بهره برداري در کنار ما سعي کرديم با تشکيل کميته هاي تخصصي متشکل از سرداران دفاع مقدس شامل فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران، بخش هاي مفهومي به تاييد اين کميته برسد تا خروجي کار منطبق با رشادت هايي که در طول اين 8 سال اتفاق افتاده است باشد.

مونسان افزود: با اين تفاسير در بخش مفهومي و جمع آوري اسناد و مدارک کار مطالعاتي گسترده اي انجام شد.  تصور مي کنم با توجه به  کميته تخصصي که وجود داشت، توانسته ايم اقدامات خوبي را انجام دهيم.

پاسخ مديرعامل به منتقدان

مونسان در رابطه با برخي انتقادها مبني بر شباهت اين باغ موزه به پارک گفت: اسم اين مجموعه «باغ موزه» دفاع مقدس است ، در اين مجموعه محوطه اي در نظر گرفته شده که منطبق با فرهنگ ايراني تجهيز شده است، از جمله آب نمايي که در منطقه بي نظير است و با محوريت دفاع مقدس کارکرد دارد. 

در نتيجه اين انتقاد که در صورت نبود تجهيزات و آلات جنگي اين باغ موزه به پارک شباهت دارد وارد نيست.  البته که محوطه اي را مشابه باغ طراح کرده ايم، به اين دليل که موزه است و بايد محيط زيبايي داشته باشد.

 

مديرعامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران در ادامه گفت: در اين محوطه مسجد خرمشهر را مشاهده مي کنيم و هولوگرام شويي (Hologram Show) که بر روي مسجد خرمشهر به نمايش گذاشته مي شود . بنابراين اکثريت تجهيزاتي موجود در محوطه با محوريت دفاع مقدس کارکرد دارد.

زنان پررنگ مي شوند

وي در رابطه با حضور زنان در جنگ و پوشش اين امر در مفاهيم در نظر گرفته شده در باغ موزه افزود: پس از ديدار اعضاي شوراي شهر از باغ موزه قرار شد که نقش زنان را پر رنگ تر کنيم. زيرا جنگ ما با ساير نقاط دنيا  متفاوت بود که ارتش کلاسيکي وجود داشته باشد و  به دفاع يا حمله  صرف بپردازد. ما بايد تمامي طيف هاي را که درگير بودند پوشش مي داديم.

نظر شما