شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۴
کد خبر: ۵۵۴۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
اعتراضات جهاني مسلمانان در خصوص اهانت به ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص) مي‌تواند به انقلاب جهاني وصل شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگي «شهر»، ويژه برنامه «راز» به نقد و بررسي انتشار فيلم اهانت‌آميز به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص) از سوي عوامل صهيونيستي- امريکايي سينماي هاليوود پرداخت.

 

سيدهادي افقهي كارشناس سياست خارجي و افريقا، به عنوان يكي از ميهمانان برنامه «راز»، در اين ارتباط گفت: اقدامي كه مي‌شود در راستاي مقابله با اهانت‌هاي امريكا و صهيونيستي‌ها به مقدسات اسلامي ـ از جمله اهانت به پيامبر ـ انجام داد، اين است كه پيشنهاد نامگذاري روز «حمايت از اديان» يا «امنيت ديني» را در بين سران غيرمتعهدها يا در قلمروي جهان اسلام در کنفرانس اسلامي و اتحاديه عرب مطرح كنيم تا هر ساله با يادآوري اين اقدام ددمنشانه و مذبوحانه غرب، تدابيري براي حمايت از اديان و امنيت ديني انديشيده شود.

 

افقهي در اين ارتباط افزود: هم افزايي و گسترش اعتراضات و تظاهرات ملل اسلامي که کانون آن مصر و ايران است، بايستي منجر به تجديدنظر امريکا در رفتارهايش با مسلمانان دنيا شود.

 

نادر طالب زاده، مجري کارشناس برنامه «راز» با بيان اينکه فيلم‌هاي تبليغاتي عليه اسلام و ايران در اين سالها با پشتوانه كمپاني‌هاي صهيونيستي- امريکايي کم نبوده است، گفت: نگاه غرب به ايران و مسلمانان مضحک است، انگار که نمي دانند ايران اسلامي چه کشوري است يا کجاست؟

 

فواد ايزدي پژوهشگر و استاد علوم سياسي دانشگاه تهران به عنوان ديگر ميهمان اين برنامه، با بيان اينکه اعتراضات مسلمانان دنيا در اين ماجرا موجب زنده شدن آرمان‌هاي امام (ره) شد، گفت: اين هم‌صدايي ملل جهان اسلام عليه امريکا اميدوار کننده است.

 

ايزدي با اشاره به اخبار ضد و نقيضي که درباره عوامل سازنده اين فيلم موهن مطرح مي‌شود، خاطرنشان کرد: اين فيلم دو ماه پيش در برخي از سينماهاي امريکا به نمايش درآمد، پس از آن 14 دقيقه از اين فيلم روي يک سايت ويدئويي مشهور بارگذاري شد و يکي از شبکه‌هاي عربي هم به تحليل خبري اين ماجرا پرداخت. پس از پخش اين برنامه بود كه تظاهرات مردم مصر عليه اين اقدام توهين آميز برگزار شد و به ديگر کشورهاي اسلامي نيز تسري پيدا كرد.

 

اين كارشناس مسايل امريكا با اشاره به اينكه ما بايد به دليل توليد اين فيلم پي ببريم، افزود: ماجراي اسلام هراسي بعد از تشکيل رژيم صهيونيستي با حرکت‌هاي جديدي در هاليوود عليه اسلام و مسلمانان جدي شد. حتي در ميان کودکان نيز با ساخت کارتون‌هاي ضداسلامي، نفرت و هراس از اسلام را در جامعه امريکايي رواج داده‌اند.

 

ايزدي اين اقدام را نشانه دوگانگي غرب در بحث آزادي بيان دانست و گفت: هر زماني به طرف غربي گفته مي‌شد که چرا به باورهاي بيش از يک و نيم ميليارد مسلمان جهان توهين مي‌کنيد، مي گفتند که ما به آزادي بيان اعتقاد داريم در حاليکه توهين به ارزش‌ها و تعرض به خطوط قرمز ديگران، هنر نيست اگر واقعا به آزاي بيان اعتقاد داريد، چرا زماني که درباره خطوط قرمز شما همچون مسأله هلوکاست، پرسشي مطرح مي شود، پرسشگر را محکوم به سکوت مي کنيد؟

 

اين استاد دانشگاه تهران ادامه داد: اين فيلم اصلا فيلم نيست، زيرا نه سناريويي براي آن نوشته شده و نه بازي خوبي در آن مي بينيم، بلکه هدف فقط اهانت به مسلمانان بوده است.

 

طالب زاده با بيان اينکه کارگردان اين فيلم، سازنده فيلم‌هاي مستهجن امريکايي بوده است، افزود: تمدن غرب در اين ماجرا به جايي رسيد که چهره منفور خودش را براي جهانيان آشکار کرد.

 

ايزدي ادامه داد: انتشار اين فيلم موهن در حالي انجام شده که حکومت آمريکا به راحتي مي توانست به صورت قانوني، مانع از پخش آن شود.

 

او افزود: جالب اينکه در آغاز اعتراضات مسلمان مصر، سفارت آمريکا بيانيه اي را منتشر کرد که شکلي از عذرخواهي غيرمستقيم داشت اما پس از مدتي، واشينگتن اين عذرخواهي را پس گرفت و گفت که اين انتشار اين فيلم، مشکلي نداشته است.

 

طالب زاده هم در ادامه گفت: البته اين ها با موج اعتراضاتي که در کشورهاي اسلامي راه افتاده، الان در کاخ سفيد سرگردانند و نمي دانند که چه بايد بکنند.

 

افقهي با اشاره به بيانات دردمندانه اخير رهبري درباره اين اقدام منفور غرب، خاطرنشان کرد: هدف دشمن، سست کردن پايه هاي اعتقادي نسل جوان ماست. اين حرکت نيز يک تک برنامه از سلسله برنامه هاي اسلام هراسي آنان است که مي خواستند با اين اقدام، چالشي در بين ملل مسلمان راه انداخته و حرکت هاي بيداري اسلامي را منحرف کنند.

 

او يادآور شد: جالب است که آقاي اوباما و خانم کلينتون بارها اعلام کرده اند که اين ماجرا به سيستم حکومتي آمريکا ربطي ندارد اگر چنين است پس چرا با آن برخورد نمي کنيد، مگر خشم مسلمانان جهان اسلام را نمي بينيد؟!

 

در پايان ايزدي به پيشينيه نفوذ صهيونيست در جامعه آمريکا و سينماي هاليوود اشاره کرد و گفت: پس از جنگ جهاني دوم، موج مهاجرت يهوديان به سمت آمريکا راه افتاد که بسياري از آنها مي خواستند از امکانات آمريکاي ابرقدرت براي حمايت از رژيم صهيونيستي بهره ببرند. حتي آنها تلاش هاي زيادي براي کمرنگ شدن دين در جامعه مسيحي آمريکايي آن دوران داشتند که هاليوود، منشا اين حرکت ها بود تا جايي که کشور مسيحي آمريکا را به سمت سکولاريسم بردند.

 

در همين زمينه بخوانيد:

انقلابي در راهست

نظر شما