شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۷
کد خبر: ۵۵۴۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
پيام دبير جشنواره فيلم رضوي/
دبير هفتمين جشنواره فيلم مستند و فيلمنامه رضوي اعلام كرد: تصوير كردن فرهنگ رضوي در قالب آثار مستند، باعث دلگرمي و آرامش خاطر بيشتر مسلمانان مي‌شود.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم رضوي، متن کامي پيام شفيع آقامحمديان به هفتمين جشنواره فيلم مستند و فيلمنامه رضوي به شرح ذيل است؛

 

«حقيقت اين است كه موضوع‌ها و مضمون‌هاي فراواني درباره امام رضا(ع) و مرقد ايشان در مشهد مي توان انتخاب كرد و آنها را به تصوير كشيد. به عنوان نمونه تاريخي جسارت قزاقان امپراطوري روس به بارگاه حضرت رضا(ع) به آنجا انجاميد كه هيچكدام از نفرات آن گروه، زنده از ايران خارج نشدند. واقعه بزرگ كشتار زائران امام رضا(ع) در دوران رضاخان و در مسجد گوهرشاد براي صادرگنندگان فرمان و مجريان آن نيز جز خفت و ذلت و و نابودي حاصلي نداشت؛ حتي در مقطع پس از انقلاب، انفجار بمبي كه در حرم امام رضا(ع) اتفاق افتاد و باعث شهادت زائران ايراني و غير ايراني حرم گرديد، براي سازمان منافقين و عامل بمب‌گذار حاصلي نداشت، چون به فاصله كوتاهي توسط سربازان گمنام امام‌زمان(ع) دستگير و بخاطر زخمي كه بر اثر تيراندازي برداشته بود، به درك واصل شد.

 

اين اشاره به جسارت كنندگان به بارگاه ملكوتي آن حضرت به اين دليل است كه بايد حريم اهل بيت و ائمه(ع) حفظ شود. به هر صورت تصوير كردن فرهنگ رضوي در قالب آثار مستند هم در وجه منفي و عبرت آموز آن و هم در وجه مثبت و سازنده آن، باعث دلگرمي و آرامش خاطر بيشتر مسلمانان و زائران خواهد شد. اميدوارم همه دست اندركاران و مستندسازان و مديران و پشتيبانان اين مسير نوراني و مبارك، موفق باشند و بتوانند دين خود را نسبت به اين گنجينة بي‌بديل ايران و جهان اسلام در قالب تصاوير دلنشين ادا كنند.»

 

بر اساس اين گزارش، هفتمين جشنواره فيلم مستند و فيلمنامه رضوي، از عصر فردا دوشنبه 27 شهريور ماه در سالن سينماحقيقت مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي كار خود را آغاز مي‌كند.

نظر شما