جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۷
کد خبر: ۵۵۵۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
شمقدري در پيامي به جشنواره رضوي گفت: سعي كنيم در جهت ارتقاي كيفي و كمي انتقال پيام‌‌ها و مفاهيم ارزشمند رضوي به نسل‌هاي آتي كوشا باشيم.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم رضوي، متن کامل پيام جناب آقاي جواد شمقدري به هفتمين جشنواره فيلم مستند و فيلمنامه رضوي، به شرح ذيل است:

 

باسمه تعالي

 

به هجرت تاريخي، تأثيرگذار و جاويدان حضرت علي بن موسي الرضا(ع) به ايران اسلامي در قرن سوم هجري، سومين هجرت بزرگ در تاريخ اسلام است. هجرتي كه فرهنگ و معارف و سيره اهل بيت را در گستره جغرافيايي تا انتهاي شرق خراسان بزرگ امتداد بخشيد. آن حضرت با پايه گذاري و تدارك نظام آموزشي و تعليم و تربيت دانشمندان بزرگ ضمن برگزاري جلسات پرشكوه بحث و مباحثه به عنوان عالم آل محمد(ص) در ادامه تلاش پدران بزرگوار خود امام محمد باقر(ع)، امام صادق(ع)، آغازگر نهضت علمي جديدي در دنياي اسلام در تمام حوزه ها بوده است.

 

دانشمند شهير اسلامي ابن هيثم شاگرد ارزشمند مكتب آن حضرت در قرن چهارم هجري با كشف انكسار نور، تشريح پديده اتاق تاريك و اختراع عدسي و در ادامه آن از طريق شاگردان وي بويژه قطب الدين شيرازي سنگ بناي صنعت سينما را رقم زدند.

 

اما با گذشت هزار و دويست سال از آن سرآغاز پرافتخار، هنوز تمامي علوم و هنرها از جمله سينما، دين خود را به آن سرمنشاء الهي به شايستگي ادا ننموده است. هرچند با برگزاري شش دوره جشنواره فيلم رضوي، نسيم آن وزيدن گرفته است، ليكن بر من و شما و آحاد سينماگران و دست اندركاران اين حوزه فرض است تا با تعميق محتوي و اقدامات فكري و علمي و اجرايي جشنواره و تعالي بخشيدن امور، به معارف ارزشمند رضوي پي برده و با زيباشناسي معارف آن حضرت، انواع محصولات فاخر سينمايي و سمعي و بصري را براي ارائه به نسل امروز و فردا مهيا و ارائه نماييم.

 

در اين ميان سازمان سينمايي كشور مشتاقانه از تلاش‌هايي كه درصدد دستيابي به آن اهداف متعالي است حمايت جدي مي‌كند.

با تبريك ولادت با سعادت كريمه اهل بيت (س) و ثامن الحجج علي ابن موسي الرضا(ع) و آغاز هفتمين دوره برگزاري جشنواره فيلم مستند و فيلمنامه رضوي و تقدير از تلاش‌هاي صادقانه و خداپسندانه، اميدوارم همه ما در جهت ارتقاي كيفي و كمي انتقال پيام‌‌ها و مفاهيم ارزشمند رضوي به نسل‌هاي آتي موفق باشيم.

 

والسلام عليكم و رحمته ا...

نظر شما