جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۵۷۱۴
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷
لاله افتخاري در گفت‌و‌گو با شهر عنوان کرد:
يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس معتقد است: دليل نپرداختن به آسيب‌هاي جنگ در جامعه، كوتاهي‌ دستگاه‌هاي فرهنگي است.

لاله افتخاري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگي «شهر»، در رابطه با اقدامات كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي براي به تصوير كشيدن رويدادهاي عرصه دفاع مقدس ـ از سال‌هاي گذشته تاكنون -اظهار داشت: در مجلس نهم كاري در اين زمينه انجام نشده است اما در مجالس گذشته يك سري اقداماتي انجام شده بود از جمله اينكه در فراكسيون ايثارگان و فراكسيون فرزندان شاهد، برنامه‌هايي را براي گسترش اين مقوله فرهنگي داريم.

   

افتخاري افزود: در فراكسيون قرآني برنامه‌ريزي‌هايي براي هفته دفاع مقدس انجام داده‌ايم كه اين زمينه آغازي براي برنامه‌هاي آينده باشد.

اين نماينده مردم تهران با اشاره به اينكه در مجلس هفتم بررسي‌هايي هم در كميسيون فرهنگي و هم در فراكسيون ايثارگران ـ كه من در آن به عنوان دبير بودم ـ در عرصه دفاع مقدس انجام داديم، افزود: از دستگاه‌هاي زيربط دعوت به عمل آورديم تا همه آنها برنامه‌هاي خاصي در اين زمينه داشته باشند.

 

 

وي در رابطه با دليل اصلي اين عدم پرداخت به عرصه دفاع مقدس در اين نوبت مجلس، گفت: شايد عدم توجه و يا غفلت مجلس نهم بوده است. در حقيقت، نمي‌دانم دليل اصلي‌اش چه بوده است.

 

اين نماينده مردم تهران در مجلس نهم، در رابطه با اين سوال مبني بر اينكه آيا نبايد براي ترويج مقوله دفاع مقدس، كاري در رده‌هاي بالاتر كشور از جمله در مجلس انجام شود؟، گفت: قطعا بايد اقداماتي براي اين عرصه انجام داد واصلاحاتي در اين زمينه صورت بگيرد. همانطور كه در مجالس گذشته هزاران ساعت براي بخش‌هاي مختلف اين عرصه اختصاص داديم و در مجلس هشتم هم همينطور. در بخش فراكسيون ايثارگران  فرزندان شهدا اقداماتي انجام داديم و برنامه‌ريزي‌هايي در اين خصوص داشتيم.

 

 

لاله افتخاري در رابطه با برنامه‌ها و اقدامات كميسيون فرهنگي مجلس براي نسل سوم كه نه جنگ را ديده‌اند و يا حتي چيزي از آن نشنيده‌اند، گفت: اقداماتي در اين راستا انجام شده است اما آنها پاسخگو نيست. بنابراين بايد با فيلم‌ها، سريال‌ها، داستان‌ها، انيميشن‌ها، سي‌دي‌ها، وبلاگ‌ها و بطور كلي در فضاي مجازي اقداماتي انجام شود. تا از اين طريق علت، نتيجه و بركات جنگ، مجاهدت‌هاي مجاهدان و ايثارگران، خون شهيدان و ازخودگذشتگي‌هاي جانبازان، همه اينها بايد مورد بحث و بررسي قرار گيرد.

 

افتخاري در رابطه با رويدادهاي جنگ تحميلي هشت سال ايران و عراق و به تصوير در آمدن رشادت‌ها، ايثارگري‌هاي سربازان، فداكاري‌هاي شهدا و حال و هواي دفاع مقدس و مقاومت و بسياري موارد ديگر آن شرايط، گفت: بعضي از فيلم‌ها وجود دارند كه تا حدودي اين مطالب را به تصوير كشيده‌اند ولي نياز بيشتري به پرداخت اين عرصه وجود دارد.

 

اين نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در رابطه با لزوم به تصوير در آمدن تبعات و آسيب‌هاي دفاع مقدس بر آدم‌هاي جنگ و همچنين تاثيرات جنگ بر جامعه و زندگي بازماندگان عرصه دفاع مقدس، گفت: در اين رابطه كارهايي كه انجام شده است چندين پاسخگو نبوده‌ايم.

 

وي در رابطه با دليل اين عدم توجه به اين موضوعات از سوي مسوولين مربوطه گفت: كوتاهي دستگاه‌هاي فرهنگي نسبت به اين امر است و بايد دقت و تلاش بيشتري در اين راستا انجام دهند تا يكي دو فيلم فاخر در اين عرصه ساخته شود و در حقيقت تلاش بيشتري در اين دسته موضوعات انجام شود.

نظر شما