شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۱
کد خبر: ۵۵۷۹۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
بخاطر پخش فيلم موهن در گوگل، ايران پست الكترونيك اين سايت را تحريم كرد.

به گزارش «شهر» و به نقل از مهر، به دنبال ساخت فيلم موهن «معصوميت مسلمانان» که ساحت مقدس پيامبر اسلام (ص) را مورد اهانت قرار داده و بخشهايي از آن در فضاي مجازي منتشر شده است، مسلمانان در بسياري از نقاط جهان خواستار تحريم سايتهاي اينترنتي همچون گوگل و يوتيوب شده اند و در کشور ما نيز از روز گذشته دسترسي به سرويس پست الکترونيک گوگل – جي ميل – با مشکل مواجه شده است.

 

يک مقام مسئول در سازمان فناوري اطلاعات ايران قطع دسترسي کاربران ايراني به جي ميل را اقدام مراجع تصميم گير در حوزه فيلترينگ و در راستاي محکوم کردن اهانتهاي صورت گرفته به مقدسات اسلام عنوان کرد.

 

در همين حال کاميار ثقفي عضو حقيقي شورايعالي فضاي مجازي کشور ، ضمن محکوم کردن اهانت به مقدسات و اقدامات خودجوش مردمي براي تحريم استفاده از سرويس‌هاي اينترنتي خارجي گوگل و يوتيوب تصريح کرد: قطع برخي سرويسهاي گوگل در ايران بدون شک در پاسخ به تقاضاي مردم بوده و براساس اختيارات قانوني صورت گرفته است.

 

وي با بيان اينکه شورايعالي فضاي مجازي و مرکز ملي فضاي مجازي کشور در اين زمينه ورود نکرده است اما بزودي مواضع خود را در اين زمينه اعلام مي‌کند، اظهار داشت: در محکوم کردن اقدامات نادرست صورت گرفته بايد از سمت تمامي مسلمانان جهان برخورد جدي صورت گيرد.

 

ثقفي با اشاره به فراخوانهاي متعدد فعالان فضاي مجازي در تحريم استفاده از سرويس هاي گوگل و يوتيوب، گفت: کاربران بايد استفاده از اين سرويسها را براي خود منع کرده و حتي نبايد به اين سايتها مراجعه کنند که ببينند قطع است و يا نيست.

 

عضو حقيقي شورايعالي فضاي مجازي کشور در خصوص عدم اطلاع رساني در زمينه قطع اين سرويسها از سوي متوليان امر تاکيد کرد: شورايعالي فضاي مجازي متولي اين بخش نيست و براساس شرح وظايفي که از سوي مقام معظم رهبري براي اين شورا درنظر گرفته شده است شورايعالي فضاي مجازي وظيفه هماهنگي بين حوزه هاي مختلف را برعهده دارد و بحث تصميم گيري در اين زمينه متفاوت از وظايف اين شورا است.

 

وي به مهر گفت: در اين زمينه دستگاه‌هاي مرتبط براساس اختيارات و با استنادات قانوني عمل مي‌کنند و به طور قطع تحريم دسترسي به سرويس جي‌ميل همسو با تقاضا و مطالبه فعالان فضاي مجازي صورت گرفته است.

نظر شما