جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۶
کد خبر: ۵۵۸۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹
يادداشت حمزه‌زاده معاون هنري حوزه هنري درباره تحريم اسکار/
ميركريمي با جان‌و‌دل از حق خود مي‌گذرد و ثواب صلوات‌هاي «يه‌حبه قند» به جاي جايزه اسكار براي او كافي است.

به گزارش «شهر» به نقل از مهر، متن کامل يادداشت محمد حمزه‌زاده معاون هنري حوزه هنري درباره تحريم اسکار بدين شرح است؛

 

1. امروز ديگر همه مي‌دانند که جشنواره‌ها و جوايز بين‌المللي در پس اهدافي که رسما اعلام مي‌کنند، اهدافي مهمتر را در نهان دارند. البته اگر هوشمندانه و حساب شده عمل شود، مي‌توان از هر جشنواره‌اي فرصتي براي ابلاغ پيام انقلاب اسلامي به جهانيان ساخت اما در اين بين و در اين روزها، حساب جايزه اسکار جداست.

 

اسکار نماد نگاه آمريکايي و سينماي آمريکاست. سينماي آمريکا، اين روزها آبستن فرزندي نامشروع از صهيونيزم بين‌الملل شده و سينماگران آمريکا قابله فيلمي شده‌اند که از بزرگترين جنايات بشري است. فيلمي در سينماي آمريکا ساخته شده که بيشترين و بدترين اهانت‌ها را به بهترين برگزيده خداوند بر روي زمين روا داشته است.

 

2. حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي، همان‌طور که پيش از اين در بيانيه‌اش اعلام کرده‌است، همه امکاناتش را در راه مبارزه با نظام اسلام ستيز و کينه جوي آمريکايي و صهيونيستي به کار خواهد گرفت. اولين قدم در اين راه، بي‌اعتنايي به اسکار آمريکايي و مراسم و زرق و برق دروغينش است. اسکار و همه دنياي پررنگ و لعابش ارزاني دروغگويان و دروغ پسندان آمريکا و آمريکايي. جشنواره‌هاي خارجي و مکاره اسکار، چشم‌انداز سينماي ايران نبوده‌اند و نيستند.

 

3. هيات انتخاب فيلم نماينده ايران در اسکار، زحمت خود را کشيده و قدردان اين زحمات هستيم. همين که "فرش زربافت ايراني" بعد از بي‌مهري‌هاي فراواني که در جشنواره فيلم فجر و جشنواره‌هاي داخلي ديگر به اين فيلم شده بود، امروز به‌عنوان نماينده ايران براي حضور جهاني معرفي شده، بزرگترين جايزه به دست اندرکاران اين فيلم است.

 

4. در يه حبه قند، پانزده بار صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) فرستاده مي‌شود. با هر صلوات فيلم، هزاران تماشاگر بر محمد(ص) و آل محمد(ص) صلوات فرستاده‌اند. صلوات، نگين ادعيه الهي است. ثواب اين صلوات‌ها جايزه‌اي است که ميرکريمي ان شاالله از بارگاه رسول گرامي اسلام(ص) گرفته است.

 

ميرکريمي ديروز هر چند از نحوه اعلام تحريم اسکار گلايه‌مندي به حقي داشت، در جلسه‌اي با صداقت هميشگي‌‌اش گفت: "جانم را براي حضرت رسول اکرم مي‌دهم، يه حبه قند که قابل نيست." کساني که سيد را مي‌شناسند، خوب مي‌دانند که پشت اين حرف صداقت و مردانگي و مروت هست. ميرکريمي جايزه‌اش را از دل‌هاي شکسته‌اي که داغدار اهانت به پيامبر خوبي‌ها هستند، گرفته است. مبارکش باد.

نظر شما