پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۵۹۰۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
بهره‌برداري از «هزار و يک شهر» تا نيمه 92/
شهردار منطقه 22 از راه اندازي قطار سبک شهري در منطقه 22 خبرداد و گفت: اين قطار از متروي چيتگر تا وردآورد به طول 9 کيلومتر راه اندازي خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري «شهر» ، حسين مرادي شهردار منطقه 22 امروز در حاشيه بازديد از پروژه‌هاي سطح منطقه در جمع خبرنگاران گفت: کمتر از بيست درصد پهنه اين منطقه پهنه سکونت است و سقف جمعيت آن 400هزار نفر است که تا کنون 150 هزار نفر در منطقه سکونت دارند.

 

شهردار منطقه 22 با اشاره به اينکه نگاه طراحان و مشاوران به طرح هاي سطح منطقه 22 براساس اگوي ساخت و ساز جديد بوده است گفت: در منطقه بزرگترين مراکز خريد کشور، مرکز درماني مغز و اعصاب پروفسور سميعي و پروژ هاي عظيم ديگر در حال طراحي و اجراست.

 

مرادي از افتتاح پرديس درماني منطقه 22 در آينده نزديک خبرداد و تصريح کرد: مجموعه «هزار و يک شهر» نيز به عنوان بزرگترين شهربازي خاورميانه با مساحت 140هکتار در سه فاز در حال اجراست که مرحله نخست اين پروژه تا نيمه دوم سال 92 به بهره برداري مي رسد.

 

وي يادآور شد: مرکز خريد و مراکز اقامتي پروژه شهربازي در دو فاز و در بازه زماني ديگر به بهره برداري خواهند رسيد.

بهره برداري از فاز دو بوستان جوانمردان تا پايان امسال

 

شهردار منطقه 22 به بهره برداري بوستان جوانمردان در محور رود دره کن اشاره و اظهارکرد: فاز دوم اين بوستان که در شمال بزرگراه شهيد همت و در مساحت 100هکتار است تا پايان سال به بهره‌برداري مي رسد.

 

وي افزود: طراحي فاز سوم نيز که حد فاصل بزرگراه حکيم با آزادراه تهران – کرج است و مساحتي در حدود 150 هکتار دارد آغاز شده که با محوريت گردشگري - پذيرايي انجام مي شود.

 

مرادي با اشاره به احداث بزرگراه شهيد خرازي به طول 5و نيم کيلومتر، افزود: اين بزرگراه که در امتداد بزرگراه همت قرار دارد شنبه اين هفته _8 مهر_ به بهره‌برداري مي‌رسد.

 

شهردار منطقه 22 از راه اندازي قطار سبک شهري در منطقه 22 خبرداد و گفت: اين قطار از متروي چيتگر تا وردآورد به طول 9 کيلومتر راه اندازي خواهد شد.

 

وي با بيان اينکه اکثر پروژه ها، پروژه هاي منطقه فرا منطقه است اظهارداشت :آبياري پارک جنگلي چيتگر که سالهاست که به بهره بردار ي رسيده به صورت قطره اي در حال انجام است که با اين روش يک سوم در مصرف آب صرفه جويي مي شود و فضاي سبز اين پارک افزايش مي يابد.

 

وي ادامه داد: هم اکنون 100هکتاراز آن به اتمام رسيده و کل آبياري پارک جنگلي تا ارديبهشت سال 92 به صورت قطره اي انجام مي شود.

 

مرادي با اشاره ساخت درياچه چيتگر گفت: عمليات اجرايي اين پروژه تا 90 درصد انجام شده و قرار است در اين درياچه سه جزيره که کاربري تفريحي و پذيرايي دارد احداث شود.

 

شهردار منطقه 22 تهران، تصريح کرد: امسال 300هکتار فضاي سبز در دامنه البرز احداث مي شود.

نظر شما