شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۷
کد خبر: ۵۵۹۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵
امام جمعه مشهد، کاريکاتور روزنامه شرق در توهين به رزمندگان را شرم‌آور خواند و اقدام وزير ارشاد در توقيف اين روزنامه را مورد حمايت قرار داد.

به گزارش شهر به نقل از فارس آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدي ظهر جمعه در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مشهد در سالروز ميلاد با سعادت حضرت ثامن‌الحجج علي‌بن موسي‌الرضا (ع) در جوار بارگاه حرم مطهر رضوي اظهار کرد: رزمندگان اسلام با چشماني باز فارغ از مسائل دنيوي همه هستي خود را وقف دفاع از ارزش‌هاي اسلام و انقلاب کرده و افتخارات بسياري آفريدند.



وي با اشاره به اقدام شرم‌آور روزنامه شرق در اهانت به دوران دفاع مقدس و دلاورمردي‌هاي رزمندگان اسلام افزود: روزنامه شرق با چاپ کاريکاتور توهين‌آميز، پيشاني‌بند رزمندگان اسلام در اين دوران را به عنوان چشم‌بند معرفي کرده است.



خطيب جمعه مشهد با دفاع از اقدام وزير و وزارت ارشاد در توقيف روزنامه شرق افزود: رزمندگان اسلام با بستن سربند يا حسين(ع) و يا زهرا(س) مفهوم جان‌سپاري در راه ائمه اطهار (ع) را منتقل کردند، خدا لعنت کند اين دشمنان کوردل را که اين مفاهيم را مسخره مي‌کنند.



علم‌الهدي با اشاره به تحريم جايزه اسکار توسط وزارت ارشاد گفت:‌ اعطاي فرآيند جايزه اسکار عرصه‌اي براي اهانت به مقدسات مسلمانان بود و مسئولان کشورمان با درايت بسيار آن را تحريم کردند، از وزارت ارشاد براي تحريم اسکار متشکريم که به جهانيان فهماند در مقابل توهين به پيامبر عظيم‌الشان اسلام بي‌تفاوت نيستيم.‌



عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه با تبريک سالروز خجسته ميلاد هشتمين اختر تابناک آسمان امامت و ولايت، حضرت رضا (ع) گفت: بهره‌گيري از سيره و روش رفتاري امام رضا (ع) امري بسيار مهم است و همه مردم و مسئولان بايد پيروي از سيره رفتاري و اعتقادي اين امام معصوم را سرلوحه کار خود قرار دهند.



وي تصريح کرد: امام رضا (ع) همه چيز خود را نثار دين مبين اسلام و ارزش‌هاي اسلامي کردند و عشق جدي ولايت‌مداري مورد قبول است و آن حضرت اين عشق و دلدادگي را بي‌جواب نمي‌گذارند.



علم‌الهدي تاکيد کرد: ائمه ‌اطهار (ع) همواره در راستاي وحدت و يگانگي مذاهب اسلامي و نزديکي اديان آسماني مي‌کوشيدند اما جلوه ويژه اين رفتار در سيره حضرت‌ رضا (ع) به چشم مي‌خورد.

نظر شما