جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۱
کد خبر: ۵۶۰۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۰
توصيه هاي مقام معظم رهبري به اعضاي رسانه ملي:
رهبر معظم انقلاب به مديران صدا و سيما توصيه کردند که زندگى تجملاتى نبايد به‌هيچ‌وجه ترويج شود بلکه بايد زندگي اشرافي را تخريب کنيد.

به گزارش شهر، مقام معظم رهبري در يازدهم آذر 1383 در ديدار با مديران و کارکنان سازمان صدا و سيما به نکات راهبردي درباره اين سازمان پرداختند که به جهت راهبردي بودن آن بخشهايي از اين سخنراني بصورت موضوعي در چند شماره منتشر مي شود.

در اين قسمت سخنان ايشان درباره مبارزه با تجمل گرايي در راديو و تلويزيون ارائه مي گردد:

 

*به فضاى همدردى با فقيران دامن بزنيد/ دقت کنيد کرامت انسانىِ آنها از بين نرود

به فضاى همدردى با فقيران دامن بزنيد. خوشبختانه صدا و سيما در چند سال گذشته برنامه‌هاى بسيار خوبى در اين زمينه داشته، که درخور تقدير است. دغدغه‌ى عدالت را در ذهنها و دلهاى مردم دامن بزنيد؛ اين کار بسيار خوب است. البته سعى شود به جماعت فقير و تهيدست اهانت نشود و کرامت انسانىِ آنها از بين نرود.

 

*زندگى اشرافى و تجملاتىِ پوچ و بيهوده را تخريب کنيد

من مى‌بينم در بعضى از کارهايى که در اين زمينه صورت مى‌گيرد، به‌طور دقيق اين معنا رعايت مى‌شود. آن پسربچه يا دختربچه‌يى که مى‌آيد هديه‌يى به فلان صندوق مى‌دهد، حرفى از او پخش مى‌شود که خيلى خوب و شيرين و لطيف است و در آن اهانت نيست؛ منتها در کنار دامن زدن به دغدغه‌ى عدالت اجتماعى و رسيدگى به فقرا، زندگى اشرافى و تجملاتىِ پوچ و بيهوده را هم تخريب کنيد؛ اين زندگى واقعاً در خور تخريب است. زندگى تجملاتى نبايد به‌هيچ‌وجه ترويج شود؛ بلکه بايد تخريب شود و نقطه‌ى منفى به‌حساب بيايد.

 

*اگر يک نفر دلش مى‌خواهد متجمل باشد، ما چرا بايد آن را ترويج کنيم؟

چرا بيخود تجمل‌گرايى رواج پيدا کند؟ اگر يک نفر دلش مى‌خواهد متجمل باشد، ما چرا بايد آن را ترويج کنيم؟ توجه کنيد که ما به فقير بايد عزت‌نفس و حس مناعت بدهيم و به غنى بايد کمک به فقير را بياموزيم. به‌هرحال در کل زندگى جامعه، بايد از زندگى اشرافى و تجملاتى الگوسازى نکنيم.


نظر شما