جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۶۱۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
طرح باز باران اجرا شد:
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه يک گفت: به منظور آموزش و آشنايي دانش آموزان با فرهنگ شهروندي بيش از 8 هزار جلد کتاب و بروشور آموزشي درطرح باز باران به مدارس شمال تهران هديه شد .

به گزارش « شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه يک ، محسن جلالي فراهاني معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه يک گفت: آغاز سال تحصيلي جديد بهترين فرصت براي آموزش و افزايش سطح آگاهي کودکان و نوجوانان با موضوعات و مسايل شهروندي است تا در محيط آموزشي مدارس رعايت نکات زيست محيطي، بهداشتي، بازيافت، ايمني، حمل و نقل و ترافيک و ... فرهنگ سازي شود.

وي با بيان اينکه شهرداري منطقه يک در برگزاري هر چه بهتر طرح باز باران همه ظرفيت هاي موجود را به کار گرفته است، تصريح کرد: در معاونت اجتماعي و فرهنگي، اجراي 44 عنوان برنامه به مناسبت استقبال از مهر( باز باران) با همکاري و هماهنگي اداره هاي آموزشهاي شهروندي، بانوان، سلامت، ورزش و مرکز رفاه،خدمات و مشارکتهاي اجتماعي از 15 شهريور کليد خورد وتا نيمه مهرماه ادامه خواهد داشت.

جلالي فراهاني با اشاره به تهيه، چاپ و توزيع کتاب ها و بروشورهاي آموزشي ويژه سنين 7 تا 15 سال در مدارس سطح منطقه افزود: 5 هزار جلد کتاب - زمين را نجات دهيم- با محورهاي آشنايي دانش آموزان با چرخه بازيافت و روشهاي آن در مدارس، کامل کردن چرخه مصرف و ... و 3 هزار بروشور در قالب بسته هاي آموزشي فرهنگي مهر با مضامين استفاده دانش آموزان از وسايل نقليه مجاز، توجه به نکات ايمني و ... در مدارس، ايستگاه هاي آموزش شهروندي و سطح نواحي ده گانه اين منطقه توزيع شد.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه يک به استفاده از تمام ظرفيت هاي تبليغات محيطي اعم از تابلوهاي پرتابل، تلويزيون هاي شهري، عرشه پل ها و ... به منظور تبريک آغاز سال تحصيلي جديد و اطلاع رساني براي پيام هاي آموزشي، تربيتي با عنوان طرح باز باران خبر داد و گفت: گردهمايي دختران فاطمي ( گراميداشت آغاز عبوديت دختران )، نقاشي ديواري در نماهاي بيروني و داخلي مدارس، طراحي و نصب پلاکارد و بنر با موضوع خوش آمد گويي ، مهر ، آغاز فصل درس و يادگيري و آموزش و ... با هدف تغيير سيماي بصري شهر در معابر منتهي به مدارس، تهيه سبد فرهنگي و لوازم التحرير به دانش آموزان، مسابقات فرهنگي باعنوان "در سنگر مدارس"، برگزاري تئاتر با رويکرد آموزش سلامتي و تندرستي در مدارس، تهيه و توزيع اقلام آموزشي سلامت محور، تجهيز مدارس به وسايل ورزشي- تفريحي، تورهاي گردشگري شهري براي دانش آموزان، اطلاع رساني در خصوص آسيب هاي اجتماعي و پيامدهاي ناشي از طريق توزيع بروشور، کتابچه وغيره در سطح مدارس و... از ديگر برنامه هاي شهرداري منطقه در سطح مدارس منطقه در اجراي طرح استقبال از مهر91 بوده است

نظر شما