شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۹
کد خبر: ۵۶۲۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
شمقدري گفت: احتمال جايزه گرفتن فيلم ايراني در اسكار بسيار پايين است و تحريم اسكار بهتر از حضور در آن است.

به گزارش «شهر» و به نقل از مهر، جواد شمقدري اظهار داشت: تنها اسکار 2013 تحريم شده آنهم تا زماني که آکادمي از ساخت فيلم موهن و نمايش آن در هاليوود اعلام برائت و آن را طرد کند و چون اين کار را نکرد تحريم جدي شد.

 

معاون سينمايي وزارت ارشاد بيان کرد: قطعا اگر آکادمي اينکار را مي کرد، ما اسکار را تحريم نمي کرديم و فيلم انتخاب شده ارسال مي شد.

 

وي همچنين با انتقاد از برخي اظهار نظرها در مخالفت با اقدام وزارت ارشاد در تحريم اسکار تصريح کرد: حرفهايي اين روزها زده مي شود که مبناي کارشناسي ندارد.

 

شمقدري افزود: برخي طوري حرف مي زنند که انگار فيلم ايران حتما به جشنواره اسکار مي رود و حتما هم جايزه مي گيرد.

 

وي شانس کانديدا شدن و جايزه گرفتن در اسکار را متوسط عنوان کرد و گفت: اگر آمار فيلم هاي ارسالي 80 فيلم باشد، شانس فيلم ما بيش از يک پانزدهم است که کسي روي اين احتمال حساب باز نمي کند.

 

شمقدري افزود: هنوز اثرات اسکار گرفتن سينماي ايران در فضاي رسانه اي دنيا وجود دارد و براين اساس تحريم تاثير بيشتري دارد تا اينکه بهترين فيلممان را بفرستيم و بعد دنبال تاثيرات آن باشيم.

 

وي افزود: در اين موازنه، اثر تحريم قوي تر است تا اينکه فکر کنيم اگر فيلم در اسکار حضور مي يافت، مي توانست بخشي از فرهنگ پر مهر و محبت ايراني‌ها را نشان دهد.

 

تقويت جريان فيلمسازي بهترين راه مقابله با فيلم موهن

 

رئيس سازمان سينمايي کشور گفت: براي مقابله با فيلم موهن و توهين به مقدسات اسلامي بايد جريان فيلمسازي در کشور تقويت شود. جرياني که در عرصه نمايش هم بتواند حضور پيدا کند.

 

وي يکي از مشکلات کنوني سينماي کشور را عرضه و نمايش بين المللي فيلمها عنوان کرد و بيان داشت: بازارهاي عرضه فيلم و سالنهاي سينما در اختيار جريانات و لابي صهيونيسم است و آنها اجازه نمايش به فيلمهاي ما نمي دهند.

 

شمقدري افزود: بازار فيلم کشورهاي اسلامي هم تحت سلطه آنهاست و فيلمهايي که در آمريکا اکران مي شوند، يک هفته بعد تمام سالنهاي سينمايي جهان را اشغال مي کنند.

 

وي تصريح کرد: حتي در لبنان که روابط خوبي با آن کشور داريم، اکران فيلم 33 روز با مشکل مواجه شد و اگر استقبال مردم نبود، جلوي نمايش اين فيلم را مي گرفتند.

 

رئيس سازمان سينمايي کشور گفت: براي رفع اين مشکل بايد سرمايه گذاري کنيم و با اين کار حتي مي توانيم فيلمهايمان را در آمريکا هم به نمايش بگذاريم.

نظر شما