جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۶۲۳۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲
شهردار تهران با بيان اين که بعضي انسان‌ها و سازمان‌ها بيش از وظيفه شان نسبت به همنوع خود احساس تکليف مي کنند گفت: اينها در واقع ايثار مي کنند که اين بزرگترين سرمايه اجتماعي است.

به گزارش خبرنگار «شهر» دکتر محمد باقر قاليباف امروز _15مهر_ در مراسم افتتاح پروژه هاي عمراني و ايستگاه هاي جديد آتش نشاني  اظهار داشت:  سازمان آتش نشاني در زمينه توسعه ايستگاه ها ، کاهش زمان رسيدن به محل حادثه ، جذب نيروي جوان ، گسترش مراکز آموزشي و آمادگي جسماني و همچنين به روز کردن امکانات به خوبي عمل کرده است.

 

شهردار تهران تصريح کرد: تا پايان سال هفت ايستگاه ديگر آتش نشاني احداث مي شود.

 

وي يادآور شد: در هرگونه ارتباط از جمله ارتباط در قالب دوست ، همسايه ، همشهري و ... نسبت به موضوعات در حوزه ارتباطات اجتماعي بي توجهيم اين بي توجهي جز اين که سستي ، رخوت و دوري از هم را افزايش دهد خاصيتي ندارد ، در اين شهر وقتي در کنار هم هستيم چه به عنوان شهروند ، چه به عنوان فردي عاقل در سازمان ها بايد نسبت به وظايفمان حساس بوده و آن را به خوبي انجام دهيم.

 

قاليباف تصريح کرد : وقتي که نسبت به هم نوع و مشکلات ، سختي ها و شادي هاي ديگران احساس مسئوليت مي کنيم حس انسان بودن را به خوبي درک مي کنيم ، اين ارزشمند است و مي تواند محبت و انسجام را به وجود آورد ، اما مي توانيم گاهي نسبت به وظيفه انساني و يا تشکيلاتي خود بي تفاوت باشيم که متاسفانه گاهي اين بي تفاوتي‌ها را مي‌بينيم.

 

وي با بيان اين که بعضي انسان‌ها و سازمان‌ها بيش از وظيفه شان نسبت به همنوع خود احساس تکليف مي کنند گفت: اينها در واقع ايثار مي کنند و امکان دارد از داشته هاي خود بدون اين که وظيفه اي داشته باشند بگذرند و به همنوع خود کمک کنند که اين بزرگترين سرمايه اجتماعي است ، تقويت و همبستگي اجتماعي اينجاست که خود را نشان مي دهد

 

قاليباف با اشاره به وجود همبستگي و ايثار در دوران دفاع مقدس و ميان رزمندگان اظهار کرد : از نقاط مختلف کشور و از اقوام گوناگون و سنين مختلف در دفاع مقدس حاضر بودند و آنقدر نسبت به هم ايثار و لطف کردند که فضايي معنوي و با همبستگي ايجاد شده بود.

 

شهردار تهران خطاب به آتش نشانان گفت: شما توفيق يافتيد که در مجموعه اي فعال هستيد که وظيفه‌تان توام با ايثار است و بايد قدر آن را بدانيد ، اين توفيق براي همه فراهم نمي شود.

 

وي خاطر نشان کرد: اين شرايط در ماموريت‌هاي اداري هم مي تواند تاثيرگذار باشد که خدا را شکر در مجموعه آتش نشاني شاهد آن هستيم.

 

قاليباف با اشاره به اولين بازديد خود از مجموعه آتش‌نشاني که درسال 84 انجام داده بود،افزود: در آن زمان اين حس را داشتم که انسجام سازماني در مجموعه آتش نشاني بيشتر از ديگر بخش هاي شهرداري است و در ديگر بخش ها اين چنين وجود ندارد که اين به دليل ايثار گري و روح حاکم در اين مجموعه است که بايد قدر آن را بدانيد.

 

شهردار تهران تصريح کرد: مي توانيد روحيه ايثار را به عنوان گنج استفاده کنيد، روحيه ايثارگري براي ديگر شهروندان نيز مي تواند وجود داشته باشد که نسبت به هم بي توجه نباشند.

 

قاليباف با بيان اين که با بي تفاوتي نسبت به شادي و غم همنوعان زندگي لذت بخش نخواهد بود ، گفت : اوج لذت آنجاست که انسان احساس کند مي تواند از حقش ايثار کند ، اين امکان شايد محبت باشد يا احوالپرسي و يا اين که فرد جانش را براي ديگري به خطر اندازد.

 

شهردار تهران تصريح کرد : اگر اين اتفاق بيفتد شاهد همبستگي در شهرمان خواهيم بود و ما به اين امر در شهرمان نيازمند هستيم.

 

قاليباف در ادامه خطاب به مجموعه خدمات شهري افزود: در حوزه خدمات شهري هم به کيفيت و هم به کميت بايد توجه کنيم.

 

وي تصريح کرد: به عنوان مثال لحظه اي دير رسيدن نيروهاي آتش نشاني و يا انجام کار بدون در نظر گرفتن کيفيت مناسب مي تواند مشکلات غير قابل جبران مادي يا جاني براي افراد ، خانواده ها و مجموعه فراهم کند.

 

نظر شما