شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۹
کد خبر: ۵۶۲۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۸
شاکري در گفت و گو با شهر خبر داد:
نويسنده و پژوهشگر از انتشار پژوهشي با عنوان «جستاري در ادبيات داستاني سياه دفاع مقدس» در آينده نزديک خبر داد.

احمد شاکري در گفت‌وگو با خبرنگار شهر گفت: هم‌اکنون در حال پژوهش و تاليف کتابي با عنوان «جستاري در ادبيات داستاني سياه دفاع مقدس» هستم که انتشارات کانون انديشه جوان آن را منتشر خواهد کرد.

وي پژوهشي را براي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي با عنوان «جستاري در ادبيات داستاني دفاع مقدس» نيز تاليف کرده‌ که اکنون نزد گروه علمي ادبيات اين پژوهشگاه است و مراحل اوليه انتشار را طي مي‌کند.

به گفته شاکري، «جستاري در ادبيات داستاني دفاع مقدس» در يک مجلد 900 صفحه‌اي منتشر مي‌شود و بيشتر محتواي نظري دارد و با زير عنوان «اصطلاح‌شناسي داستان دفاع مقدس» تاليف شده است.

شاکري در اين کتاب علاوه بر درج نظريات خود، به بررسي آراي صاحب‌نظران اين حوزه و منتقدان و نويسندگان ايراني نيز پرداخته‌ است. در واقع، بخشي از اين کتاب شامل نقد آراست و بخش ديگر آن جنبه اثباتي دارد.

ديگر کتاب در دست انتشار اين نويسنده رمان، «گام نهادن بر شيب تند» نام دارد که براي انتشار به خانه کتاب سپرده‌ شده و به زودي منتشر خواهد شد. اين کتاب مجموعه‌اي از مطالب شاکري در چهار قالب نقد، مقاله، يادداشت و گفت‌وگو است.

دو رمان «انجمن مخفي» و «عريان در برابر باد» اين نويسنده که پيش از اين توسط ناشر ديگري چاپ شده‌اند نيز قرار است توسط انتشارات سوره مهر براي سومين بار منتشر شوند و بازچاپ اين دو رمان با ويرايشي تازه عرضه خواهد شد.

احمد شاکري، متولد 1343در تهران است. وي که در سال 88 دبير هشتمين جشنواره قلم زرين بود، داوري جشنواره‌‌هايي چون ‌شهيد غني‌پور، قلم زرين، بسيج دانشجويي، جشنواره ادبي بسيج، جايزه ادبي اصفهان، قصه‌هاي قرآني، بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و دفتر ادبيات ايثار بنياد جانبازان و مستضعفان را نيز عهده‌دار بوده است.

از آثار اين عضو سابق شوراي سردبيري ماهنامه ادبيات داستاني و سردبير اسبق فصلنامه «اصحاب قلم» مي‌توان به مجموعه نقد پنج رمان آتش بدون دود، من او، کشتي پهلو گرفته، در جستجوي من و شيدا با عنوان «بازتاب»، دو رمان «عريان در برابر باد» و «انجمن مخفي» و مجموعه داستان‌هاي «سرزمين پدري»،«نفس» و «باران نيمروز» اشاره کرد.

در همين زمينه بخوانيد:

سکولاريسم، ريشه ادبيات سياه دفاع مقدس

نظر شما