جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۶۳۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۳
وقتي استاد آواز بدون مشکل به ايران بازگشت/
ورود بي مانع شجريان به کشور و اظهار نظرش در فرودگاه اين سوال را در افکار عمومي به وجود آورد که آيا طبق قانون متهم شناخته نمي شود و نبايد به اتهام وي رسيدگي کرد؟

 به گزارش شهر و به نقل از صراط، بامداد روز پنج شنبه 6 مهر 1391 فرودگاه امام خميني (ره) شاهد ورود محمد رضا شجريان به کشور بود.

وي که از سوي هوادارانش به استاد آواز مشهور شده، در جريان فتنه 88 پس از بي حرمتي و هتاکي گسترده به دولت منتخب و کساني که به کانديداي مورد نظرش راي نداده بودند، از کشور خارج و پس از آن با حمايت گسترده رسانه هاي معاند و ضد انقلاب مواجه شد.

شجريان پس از سه سال و اندي لجن پراکني عليه نظام و ملت جمهوري اسلامي ايران بدون هيچگونه مانع و مشکلي وارد کشور شده و حتي به هواداران خود قول حضور در کنسرت همايون شجريان را نيز داده است.

ورود بي مانع وي و اظهار نظرش در فرودگاه اين سوال را در افکار عمومي به وجود آورد که آيا اين استاد آواز طبق قانون متهم شناخته نمي شود و نبايد به اتهاماتش رسيدگي کرد؟

طبق ماده 500 قانون مجازات اسلامي، هر کس عليه نظام جمهوري اسلامي ايران يا به نفع ‌گروه‌ها و سازمان‌هاي مخالف نظام به هر نحو فعاليت تبليغي نمايد به حبس از سه ماه تا يک سال محکوم خواهد شد.

اکنون پس از گذشت بيش از 10 روز از حضور شجريان در کشور و عدم برخورد مناسب با وي به دليل اظهاراتش پيرامون جمهوري اسلامي ايران، اين شائبه را براي طرفدارانش ايجاد کرده که محبوبيت شجريان مانع برخورد با او شده است. اين در حالي است که مسئولين دستگاه قضايي براي اجراي عدالت به ميزان محبوبيت و وابستگي افراد به قدرت نگاه نکرده و تلاش خود را براي جاري شدن قانون به کار بسته اند.

از يک سو وي تنها چهار روز پس از مهدي هاشمي رفسنجاني به کشور بازگشت که اين قضيه در نوع خود قابل توجه است. از سوي ديگر ورودش پس از سه سال و اندي دوري از مام وطن، در زماني اتفاق افتاده که کمتر از يک سال تا برگزاري يازدهمين انتخابات رياست جمهوري باقي مانده و رسانه هاي ضد انقلاب نيز از هم اکنون در انديشه ي طراحي فتنه اي جديد در کشور هستند.

شايد بعضي افراد بر اين اعتقاد باشند که بايد به وي به خاطر هنرش احترام گذاشت اما نبايد اين نکته را فراموش کرد که اين هنرمند که به وسيله همين به ظاهر هنر، به همراهي با خواننده زن عليه نظام و در حمايت از قرآن سوزي عاشوراي 88 کمک کرده است.

گفتني است وي علاوه بر تقابل با نظام، عناد خود به اسلام را نيز در گفتگويي با صداي آمريکا در تاريخ 15 شهريور 1388 به نمايش گذاشت. وي در آن مصاحبه ي بدون توجه به حرمت صداي زن گفت: "با ممنوع كردن بانوان از خوانندگي، بخشي از موسيقي را حذف كردند. مگر مي شود صداي سوپرانو در موسيقي نباشد؟ اميدوارم روزي به اين نتيجه برسند صداي زنها باعث تحريك مردها نمي شود. چطور صداي مردها باعث تحريك زنها نمي شود!؟"


نظر شما