جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۶۴۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
عضو کميسيون فرهنگي شوراي شهر مطرح کرد:
عضو کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران از طرح ها و پروژه هاي عمراني در حال اجراي منطقه 21 بازديد کرد.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 21 ، در اين بازديد که با حضور شهردار منطقه 21، قائم مقام و مديران ارشد اين منطقه انجام شد، احمد مسجدجامعي از طرح ها و پروژه هاي عمراني درحال اجراي  اين منطقه در حوزه هاي مختلف ترافيکي ، فضاي سبز، فرهنگي ، ورزشي ، خدمات شهري و سراهاي محله بازديد و پيشنهادات لازم را ارائه کرد.

 

وي در بازديد از سراي محله ياس با حضور در بخش هاي مختلف اين مرکز فرهنگي و اجتماعي ضمن گفتگو با شهروندان شرکت کننده در برنامه ها و کلاس هاي آموزشي بر افزايش کمي و کيفي برنامه ها و متناسب بودن آن با خواسته و نياز شهروندان تاکيد کرد.

 

راه اندازي بازارچه هاي کارآفريني در کنار کلاس هاي آموزشي کارآفريني ، استفاده از پتانسيل هاي محلي و نخبگان از ديگر تاکيدات عضو شوراي شهر بود.

بر اساس اين گزارش کارگاه عمراني سراي محله دريا ، تقاطع غير همسطح گلها و بوستان قوري چاي پروژه هاي ديگري بود که مورد بازديد قرار گرفت . مسجد جامعي در بازديد خود از بوستان قوري چاي و رود دره آن استفاده از گياهان اقليم هاي مختلف کشورمان با استفاده از طراحي مناسب را راه کاري مناسب براي استفاده بهينه از فضاي موجود و ايجاد بوستاني منحصر به فرد در شهر تهران عنوان کرد.

 

عضو کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران در حاشيه اين بازديد درباره طرح ها و پروژه هاي عمراني در حال اجراي منطقه 21 گفت: با بهره برداري از طرح ها و پروژه هاي عمراني در حال اجراي اين منطقه  که گفته مي شود بالغ بر 100 مورد است ، بسياري از مشکلات منطقه و 17 محله آن مرتفع خواهد شد. به اعتقاد ما رشد توسعه يافتگي در اين منطقه تا پايان سال 91 با سرعت بيشتري نواخته خواهد شد.

 

مسجد جامعي در ادامه منطقه 21 را مستعد اجراي طرح ها و پروژه هاي با شاخصه هاي ملي دانست و گفت: کمتر منطقه اي را مي توانيد بيابيد که به اندازه منطقه 21 براي اجراي طرح ها و پروژه هاي منحصر به فرد توانمند باشد. اين منطقه به لحاظ برخورداري از زمين هاي مناسب ظرفيت بالايي براي اجراي طرح ها و پروژه هاي فرا منطقه اي و حتي ملي دارد.

وي ادامه داد: به عنوان مثال در بوستان قوري چاي که گفته مي شود30 هکتار است ، مي توان با کاشت گونه هاي مختلف گياهان از سراسر کشورمان اقليم هاي مختلف را در غربي ترين نقطه شهر تهران به وجود آورد و اين بوستان را به مکان گردشگري زيبا تبديل کرد، به اعتقاد من با کمي خلاقيت و ابتکار عمل و استفاده از نظرات افراد نخبه مي توان کارهاي بزرگي انجام داد.

 

100 پروژه و طرح عمراني در منطقه 21 در حال اجراست

 

بر اساس اين گزارش ، مصطفي سليمي شهردار منطقه 21 نيز در اين بازديد با بيان اينکه در حال حاضر 100 پروژه و طرح عمراني در حوزه هاي مختلف فرهنگي ، اجتماعي ، ورزشي ، خدمات شهري ، فضاي سبز و ترافيکي در سطح اين منطقه در حال اجراست ، گفت: در حال حاضر در منطقه با اختصاص 65ميليارد تومان اعتبار طرح ها و پروژه هاي عمراني مهمي از جمله احداث 8سراي محله ، چهار تقاطع غير هم سطح در بزرگراه شهيد لشگري - چهارراه ايران خوردو ، چهارراه ايران خودرو – فتح ، فتح - گلها و گلها – ارج ، احداث 21 بوستان در مقياس محلي ، منطقه اي و فرا منطقه اي ، ترانس بندي قسمتي از آزادگان و ايجاد فضاي سبز آن ، ساخت دو مجموعه ورزشي ، زمين چمن مصنوعي ، احداث تفرجگاه در دو رود دره کن و قوري چاي در حال اجراست و با بهره برداري از آنها تحول بسيار مهمي در منطقه 21 و17محله آن رخ خواهد داد.

شهردار منطقه 21 در ادامه زمان افتتاح اين پروژه ها را پايان سال 91 عنوان کرد وگفت : خوشبختانه با مساعدت هايي که مديران شهري  و شوراي اسلامي شهر تهران از طرح ها و پروژه هاي عمراني منطقه 21 انجام داده اند ، امروز اين منطقه به يک کارگاه عمراني بزرگي تبديل شده است ، اميد ما آن است که با تلاش شبانه روزي همکارانمان در حوزه عمران 100 پروژه منطقه 21 به بهره برداري برسد.

نظر شما