جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۶۵۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۹
بازيگري كه تنها سرگرمي‌اش ديدن نقاشي و شنيدن موسيقي است، نشان درجه يك از مردم و رييس جمهور دريافت كرد.

به گزاش «شهر» و به نقل از ايسنا، محمدعلي کشاورز در پي انتشار خبر اعطاي نشان درجه يک فرهنگ و هنر کشور بيان کرد: من از اين اتفاق خبر نداشتم. از طريق تماس چند نفر از دوستان از اين موضوع مطلع شدم. بايد بگويم خوشحالم و سپاسگزار همه مردم ايران هستم.


وي ادامه داد: اگرچه رسما خودم چيزي در اين مورد نشنيده‌ام اما از رئيس جمهور براي اين توجه سپاس فراوان دارم. اميدوارم شما جوان‌ترها موفق و در راه فرهنگ و هنر اين مملکت کوشا باشيد؛ چرا که هيچ چيز بهتر از مردم و سرزمين‌تان و در خدمت آنها بودن نيست؛ آن هم بدون هيچ چشم داشتي. اين يک وظيفه خدايي براي ماست.


اين بازيگر پيشکسوت سينما خاطرنشان کرد: از آقاي دکتر احمدي‌نژاد رئيس جمهور محترم سپاسگزارم و از خداوند مي‌خواهم به ايشان براي خدمت به مردم سرزمين‌مان که خالص‌ترين مردم دنيا هستند، طول عمر بدهد.

 

کشاورز درباره وضعيت سلامتي‌اش بيان کرد: اکنون در خانه مشغول استراحت هستم، پايم که شکسته بود هنوز کاملا خوب نشده است.

 

بر اساس اين گزارش، اين بازيگر پيشکسوت متولد 26 فروردين 1309 در اصفهان است و از سال 1327 با نمايش «هياهوي بسيار براي هيچ» فعاليت بازيگريش را آغاز کرد و در سال 43 با فيلم «شب قوزي» وارد سينما شد.

 

او تا به امروز ايفاگر نقش‌هاي ماندگاري در تاريخ سينما بوده است که از جمله آنها مي‌توان به فيلمهاي «خشت وآينه»، «آقاي هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردي که موش شد»، «کفش هاي ميرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجي»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدين شاه اکتورسينما» ، «خسوف»، «زيردرختان زيتون» و «غزال» و مجموعه‌هاي تلويزيوني «هزاردستان»، «افسانه سلطان وشبان»، «سربداران» ، «گرگ‌ها»، «پدرسالار» و «روشن تر از خاموشي» اشاره کرد.   

 

کشاورز چند سال قبل در گفت‌و گويي مشروح با ايسنا گفت:« بيشتر وقتم به مطالعه مي‌گذرد و گاهي به نمايشگاه‌هاي نقاشي سر مي‌زنم و اگر کنسرت موسيقي مناسبي باشد حضور پيدا مي‌کنم. من بيننده خوب نقاشي و شنونده خوب موسيقي هستم.

 

تلويزيون هم خيلي کم نگاه مي‌کنم و حتي اکثر کارهاي خودم را نمي‌بينم. وقتي آنها را مي‌بينم فکر مي‌کنم چقدر مي‌توانستم کار بيشتري انجام دهم و پيش نفس‌خودم شرمنده مي‌شوم. در خانه که هستم راديو فرهنگ گوش مي‌کنم که واقعا خيلي خوب است و مطالب فرهنگي بسيار خوبي دارد.


يواش يواش مي‌خواهم بازيگري را کنار بگذارم چون هم خودم و هم مردم ديگر خسته شده‌اند به هر حال سن من بالا رفته و وقت استراحتم رسيده است.»

 

کشاورز پس از يازده سال دوري از سينما در فيلم «فرزند صبح» بهروز افخمي حضور پيدا کرد و در نقش مرحوم «علي اکبر معلم دامغاني» يکي از دوستان حضرت امام (ره) به ايفاي نقش پرداخت.


او اخيرا در سريال «پاتوق» شاهين باباپور است به عنوان بازيگر مهمان حضور داشته است.

نظر شما