جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۶۵۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷
خبرهاي خوش براي دانشجويان
به گفته دبير شوراي برنامه ريزي آموزش عالي، آيين نامه بازنگري شده مقاطع کارداني و کارشناسي پس از تاييد وزير علوم به دانشگاهها ابلاغ شد که در اين آيين نامه دانشجو بايد در صورت اخذ مجدد درس افتاده شهريه پرداخت کند.

به گزارش شهر و به نقل از مهر، سعيد قديمي، اضافه کرد: آيين نامه جديد و بازنگري شده مقاطع کارداني و کارشناسي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي کشور توسط وزير علوم، تحقيقات و فناوري به تاييد رسيد، امضا و روز گذشته به تمام دانشگاه‌هاي کشور ابلاغ شد.

 

وي با بيان اينکه بازنگري آيين نامه مذکور سه سال به طول انجاميد و مهمترين آيين نامه آموزش عالي کشور به شمار مي آيد، تاکيد کرد که اجرايي شدن اين آيين نامه از نيمسال جاري سال تحصيلي 92-91 توسط تمام دانشگاههاي کشور لازم است.

 

حذف نمره زير 10از کارنامه تحصيلي

 

به گفته قديمي، کاهش ماندگاري و ارتقا کيفيت دو هدف مهم در بازنگري اين آيين نامه است و اگر دانشجويي در يک نيمسال تحصيلي قادر به گذراندن درسي نبود و ترم بعد همان درس را با نمره 15 به بالا گذراند، نمره افتاده در کارنامه به طور کامل حذف خواهد شد.

 

وي خاطرنشان کرد با اين حال دانشجو در دانشگاههاي دولتي موظف است براي اخذ دوباره همان درس افتاده در ترم بعدي مبلغي را به دانشگاه پرداخت کند.

 

دبير شوراي عالي برنامه ريزي آموزش عالي يکي از مهمترين مزيتهاي حذف اين دسته از نمره ها از کارنامه را کاهش مشروطي و افزايش توان علمي دانشجويان عنوان کرد.

 

به گفته قديمي اميد به تحصيل در ميان دانشجويان با اين مزيت در نظر گرفته شده افزايش خواهد يافت.

  

 

کاهش طول سنوات تحصيل

 

اين مقام مسئول در وزارت علوم اعلام کرد در آيين نامه تازه ابلاغ شده مقاطع کارداني و کارشناسي، طول سنوات تحصيلي از 6 سال به 5 سال کاهش داده شد.

 

تغيير رشته به رشته هاي دلخواه امکانپذير شد

 

قديمي در ادامه گفت: امکان تغيير رشته در تمام گروه هاي آزمايشي و آموزشي به شرط رعايت برخي موارد خاص امکانپذير شد.

 

صفر تا 20 ملاک نمره دهي

 

دبير شوراي عالي برنامه ريزي آموزش عالي درباره حذف اعداد صفر تا 9 از کارنامه که در آيين نامه پيشنهادي به وزير علوم مطرح شده بود، اظهار داشت: در آخرين بررسي که توسط وزير علوم صورت گرفت بحث صفر تا بيست ملاک نمره دهي قرار گرفت و با اين پيشنهاد موافقت نشد.

 

وي افزود: اين آيين نامه به پيشرفت تحصيلي 86 درصد دانشجويان مقطع کارداني و کارشناسي کمک مي کند.

نظر شما