يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۸
کد خبر: ۵۶۷۹۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
در آستانه فصل بارندگي:
معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 20 تهران از لايروبي 51 هزار و 920 مترطول كانال شبكه آبهاي سطحي و جمع آوري 5300 تن ضايعات از مخازن 600 هزار مترمكعبي اين منطقه خبر داد.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20، سعيد شيرازي با اشاره به اين خبر گفت: در آستانه فصل بارندگي و به منظور مهار سيلاب و جلوگيري از آبگرفتگي احتمالي لايروبي 51 هزار و 920 مترطول كانال شبكه آبهاي سطحي و جمع آوري 5300 تن ضايعات از مخازن 600 هزار مترمكعبي، طي شش ماهه اول سال جاري در اين منطقه انجام شده است.

 

شيرازي با اشاره اينكه 24 هزار و 500 مترطول مربوط به كانال هاي درجه يك و 27 هزار و 420 مترطول به كانال هاي درجه دوم و سوم بوده است، خاطرنشان كرد:‌ مخازن 600 هزار مترمکعبي واقع در صالح آباد به عنوان تعديل کننده آبهاي سطحي شهر تهران هستند كه عمليات لايروبي آن به صورت مكانيزه و مستمر انجام مي شود و ضايعات جمع آوري شده به مركز زباله كهريزك منتقل مي شوند.

 

وي به حفاري و لايروبي 34 حلقه چاه جذبي نيز اشاره كرد و اظهار داشت: به منظور حفظ منابع تامين آب و افزايش آبدهي، قنوات دولت آباد-قيصريه واقع در ضلع جنوب محله 13 آبان، مستوفي واقع در محله صفائيه و دانگه واقع در محله 13 آبان كه به عنوان سه رشته قنات مهم اين منطقه هستند به صورت مستمر لايروبي و احيا مي شوند.

 

معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 20 تهران در پايان افزود: نصب 620 متر طول فنس در حاشيه كانال هاي شبكه آبهاي سطحي اين منطقه و جمع آوري 210 متر طول فنس كانال فيروزآباد درمسير بزرگراه امام علي(ع) از ديگر اقدامات اين حوزه در شش ماهه ابتداي سال جاري بوده است.

 

 

نظر شما