جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۰
کد خبر: ۵۶۸۰۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
استفاده غير اصولي از محل جانمايي آسانسور، راهروهاي ساختمان چهار طبقه را در خيابان آزادي به آتش کشيد.

به گزارش «شهر» و به نقل از پايگاه خبري 125، ساعت 8:08 دقيقه صبح امروز _30 مهر_ در پي اطلاع رساني همسايگان به سامانه 125 مبني بر شعله وري منزل مسكوني، ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران بلافاصله آتش نشانان ايستگاه هاي 52 و 40 را به خيابان آزادي، خيابان اوستا، جنب پارک اوستا اعزام كرد.

 

منصور زارع(افسر آماده منطقه يک عمليات) که همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور داشت در اين باره گفت: در پي اين آتش سوزي دود و شعله زيادي از پنجره راهروهاي اين ساختمان 4 طبقه به بيرون زبانه مي کشيد.

 

وي افزود: آتش نشانان پس از بررسي محل آتش سوزي، کانون آن را كه محل قرار گرفتن آسانسور در طبقات بود و از آن به عنوان انباري استفاده مي شد يافتند و شعله هاي آتش را که از طبقه منفي يک آغاز و تا طبقه چهارم و حتي نيم طبقه پشت بام سرايت کرده بود به محاصره خود درآوردند.

 

زارع خاطرنشان کرد: آتش نشانان بي درنگ به دو گروه تقسيم شدند، گروه اول اقدام به انتقال ساکنان ساختمان به مکان امن کرده و گروه دوم نيز با استفاده از تجهيزات تنفسي و آبرسان موفق شدند در كوتاه ترين زمان ممكن آتش را مهار و خاموش كنند و از سرايت آتش سوزي به قسمت هاي ديگر ساختمان جلوگيري كرده و به نگراني اهالي ساختمان پايان دادند.

 

افسر آماده منطقه يک عمليات ياد آور شد: اين حادثه مصدوميت 3 نفر از ساکنان ساختمان را در پي داشت که آتش نشانان آنان را به امدادگران اورژانس حاضر در محل تحويل دادند.

 

گفتني است، در اين حادثه به علت کاربري نادرست از اتاقک آسانسور، خسارت سنگين مالي بر جاي ماند و همچنين علت آتش سوزي توسط كارشناسان سازمان آتش نشاني در دست بررسي است.

نظر شما