يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۸
کد خبر: ۵۶۹۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹
مديران يک کمپ ترک اعتياد غيرمجاز که مرد معتاد را به طرز هولناکي به قتل رسانده بودند پس از دستگيري به جرم خود اعتراف کردند.

به گزارش شهر به نقل ازمهر، ساعت 10 و 20 دقيقه 27 مهر امسال از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110، وقوع يک مورد فوت مشکوک در بيمارستان فيروزآبادي به کلانتري172 اعلام شد.



با حضور مأموران کلانتري و انجام بررسي هاي اوليه مشخص شد جواني به نام "مسعود . ز" 23ساله که در يک کمپ ترک اعتياد واقع در قوچ حصار تحت درمان بوده، مصدوم و قبل از انجام هرگونه اقدام درماني فوت کرده است.



در تحقيقات اوليه از همراه مسعود به هويت هادي. ج 21 ساله، وي در اظهارات اوليه اظهار داشت: "مسعود براي ترک اعتياد و از سوي دوستانش به کمپ آورده شده بود اما امروز صبح، قصد داشت تا از طريق پشت بام، از کمپ فرار کند که به پائين پرتاب شد".



با تأييد وجود آثار ضرب و جرح و کبودي بر روي بدن متوفي از سوي تيم پزشکي بيمارستان ، مأموران کلانتري پس از دستگيري هادي در داخل بيمارستان، با مراجعه به کمپ اقدام به دستگيري سه نفر از مسئولين و کارکنان کمپ به اسامي "حسن.الف" 19 ساله، "حسين.م" 30 ساله - مسئول کمپ- و "محسن.ل" 33 ساله کردند.



با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "فوت مشکوک" و به دستور رئيس شعبه 103 دادگاه کهريزک، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.



با آغاز تحقيقات و در شرايطي که هر چهار نفر دستگير شده، در اظهارات اوليه مدعي بودند که متوفي به علت سقوط از ارتفاع (پشت بام) فوت کرده، کارآگاهان اداره دهم با مراجعه به کمپ به تحقيق از افراد حاضر در آن پرداختند.



يکي از داوطلبان حاضر در کمپ در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: "براي ترک اعتياد قصد داشتم تا براي دو هفته در کمپ بمانم. روز سوم بود که مسعود توسط تعدادي از بچه هاي محل به کمپ آورده شد تا او نيز همانند من اقدم به ترک اعتياد کند. چند روزي گذشت.



من و مسعود داشتيم مثل يکديگر زندگي مي کرديم که يک روز صبح و بعد از بيداري، ناگهان مسعود به قصد فرار از داخل کمپ از ديوار بالا رفت و به سمت خارج کمپ پريد.



در اين زمان اعضاي کمپ که متوجه فرار مسعود شده بودند به دنبال او رفته و پس از گرفتن مسعود، او را به داخل حياط کمپ آوردند و کتک زنان به درختي که در انتهاي حياط قرار داشت، با زنجير و طناب بسته و دوباره شروع به کتک زدن مسعود کردند.



من که در آن زمان در داخل آشپزخانه بودم ، ناله هاي مسعود را مي شنيدم که خواهش مي کرد تا او را نزنند.



پس از دقايقي مسعود در حاليکه همچنان دست و پايش بسته بود، درخواست آب کرد که يکي از کارکنان کمپ به نام محسن.ل، شيلنگ آب را باز کرد و پس از خيس کردن مسعود، آنرا در داخل دهان مسعود قرار داد و در همان وضعيت به گوشه اي از حياط رفت تا چاي بنوشد.



بعد از مدتي که ديگر از مسعود صدايي شنيده نمي شد، مسئول کمپ به نام "حسين.م" به يکي از کارکنان کمپ به نام "حسن.الف" گفت: "ببين نفس مي کشد يا نه.



در آن موقع حسن متوجه شد که مسعود تمام کرده که سريع با آژانس تماس گرفته و يکي از کارکنان کمپ به نام هادي، مسعود را به بيمارستان منتقل کرد.



در ادامه تحقيقات مشخص شد که چهار متهم دستگير شده، پس از بازگرداندن مسعود به داخل کمپ وي را مورد ضرب و شتم قرار داده و نهايتا "محسن.ل" نيز، اقدام به قرار دادن شيلنگ آب در داخل دهان مسعود و بستن گردن وي با طناب کرده اس.



بنا بر تحقيقات انجام شده از اعضاي داخل کمپ، مشخص شد که بر خلاف ادعاي متهمان مبني بر سقوط مسعود از بالاي پشت بام، آنها پس از بازگرداندن مسعود به داخل کمپ، وي را با زنجير و طناب به درختي بسته و مقتول پس از ضرب و شتم شديد انجام شده از سوي متهمان فوت مي کند.



بنا بر اعترافات متهمان، "هادي" و "حسين" پس از اطلاع از فرار مسعود به تعقيب او پرداخته و پس از بازگرداندن او به داخل کمپ، به همراه حسن شروع به ضرب و شتم مسعود مي کنند.



در ادامه، هادي اقدام به بستن دست و پاي مسعود کرده و محسن نيز که تا آن زمان خواب بوده، پس از اطلاع از موضوع فرار مسعود به ديگر متهمان اضافه شده و پس از محکم کردن طناب هاي دست و پاي متوفي، اضافه طناب بسته شده به دست و پاي مسعود را به دو گردن وي مي اندازد.



در پي درخواست مسعود براي آب، محسن پس از خيس کردن وي اقدام به قرار دادن شيلنگ آب در داخل دهان مسعود مي کند که پس از دقايقي آنها متوجه مرگ مسعود مي شوند. در ادامه متهمان در بازجويي ها به نقش خود در اين جنايت اعتراف کردند.



سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده - معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ - با اعلام اين خبر گفت: " با توجه به تحقيقات به عمل آمده مشخص شد که کمپ مورد نظر فاقد هرگونه مجوز قانوني در خصوص جذب داوطلبان ترک اعتياد و انجام اقدامات درماني بوده و تمامي متهمان پرونده نيز پيش از اين، خود از گروه مصرف کنندگان موادمخدر بوده که پس از ترک مصرف مواد، بدون داشتن هرگونه تخصص در زمينه علوم پزشکي و روان شناسي لازم براي انجام اقدامات درماني در زمينه ترک اعتياد، به صورت غيرقانوني اقدام به تأسيس کمپ ترک اعتياد و فعاليت در اين محل کرده اند که به دستور مقام قضايي اين مکان تعطيل و از ادامه کار آن جلوگيري به عمل آمده است".



سرهنگ آريا حاجي زاده، در پايان اين خبر گفت: "با توجه به اعترافات صريح متهمان و در ادامه تحقيقات، به دستور مقام قضايي براي مشخص شدن علت اصلي مرگ به پزشکي قانوني منتقل و متهمان پرونده نيز با قرار بازداشت موقت و جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته اند".

نظر شما